Jaarlijkse inentingen *Discussie*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Re: Jaarlijkse inentingen *Discussie*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:23

Titeren word nog nergens erkend. Wij hebben sporthonden die overal komen en wil het risico gewoon niet lopen. Dus krijgen ze elk jaar de cocktail, elk jaar bordetella en elke 2 jaar Rabiës. Is overigens ook verplicht als je wedstrijden, examens en dergelijke loopt. Met titeren hoef ik dan niet aan te komen.

jaleesa89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 21:37

Oke bij jou word het ook gevraagd vanwege de sport, maar van de mensen die de hond niet in de sport hebben lopen had ik graag een reactie van gezien.
Want ook al zou jij willen titeren kan dat niet omdat je ook je sport wil beoefenen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:43

Wilawander schreef:
Titeren word nog nergens erkend. Wij hebben sporthonden die overal komen en wil het risico gewoon niet lopen. Dus krijgen ze elk jaar de cocktail, elk jaar bordetella en elke 2 jaar Rabiës. Is overigens ook verplicht als je wedstrijden, examens en dergelijke loopt. Met titeren hoef ik dan niet aan te komen.

Ik kan nergens in de regels vinden wat de regels over inentingen zijn. Dus ik ent gewoon de grote cocktail en dan pas weer als die geldigheid afgelopen is. Of is dat in DL wel volledig uitgewerkt in het reglement?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:46

MWM, ik kan het ook niet direct vinden in de NL regels, maar met de club en pension die graag geënte honden zien en het feit dat we met grote regelmaat in België trainen etc tot nu toe jaarlijks alles en rabies om het jaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 21:56

Sonja_vR schreef:
MWM, ik kan het ook niet direct vinden in de NL regels, maar met de club en pension die graag geënte honden zien en het feit dat we met grote regelmaat in België trainen etc tot nu toe jaarlijks alles en rabies om het jaar.

Maar met de geldigheid van 3 jaar zijn ze toch ook gewoon geënt? Hier willen ze wel kennelhoest elk jaar, maar grote cocktail is eigen keuze, volgens mij.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:16

ik ga nog eens zoeken, misschien ergens iets misgelezen
was er al even bij ingeschoten , het nog eens goed uitzoeken...
maar aangezien hij in december weer geënt moet worden , kan ik het nu mooi even uitzoeken

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 22:19

MyWishMax schreef:
Wilawander schreef:

Ik kan nergens in de regels vinden wat de regels over inentingen zijn. Dus ik ent gewoon de grote cocktail en dan pas weer als die geldigheid afgelopen is. Of is dat in DL wel volledig uitgewerkt in het reglement?

Voor wedstrijden en examens staat beschreven dat elke hond correct geënt moet zijn en word ook steekproefsgewijs gecontroleerd, zelf geld voor clubmatches enz. Dat zijn internationale regels en je moet voldoen aan de eisen van het betreffende land. Ook kunnen clubs eisen hebben. Ben van twee clubs lid en beide eisen een jaarlijkse cocktail en rabiés elke twee jaar. Moet je zelfs voor tekenen dat je hiervoor zorg draagt.

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:03

Wilawander schreef:

Snap waarvoor je het doet. Maar hoe denk je persoonlijk over om de drie jaar de grote cocktail te zetten? Loopt een hond dan onnodig risico om ziek te worden? Even los van de regels. Daar ben ik benieuwd naar :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:07

Had ik al antwoord op gegeven. Ik blijf jaarlijks enten. Onze honden worden aan veel andere honden bloot gesteld en heb teveel ellende gezien van niet of minder vaak geënte honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 23:11

Mechel en lab worden elk jaar geënt. Komen veel op andere terreinen. En met de mechel sport ik.

Andere hondje en katten en konijnen worden niet geënt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:03

Het gaat niet om wel of niet enten maar om gericht te enten/ontvlooien/ontwormen
Elk jaar een enting is overbelasting, de entstof werkt (bewezen!) nl veel langer.
Met een titer bepaling kun je idd nauwkeurig bepalen waarvoor er geënt moet worden en wanneer , het zal je verrassen hoe "weinig" een gezonde hond geënt moet worden
Klakkeloos niet enten raad ik dus zeker niet aan, gericht enten wel.

Trouwens, met titer verklaring kan je wel aankomen hoor! Een heel aantal mensen doet dat al op shows en ook op hondenscholen weten ze daar steeds meer over en staan ze het toe

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 07:54

Ik ben gestopt met enten,zowieso heeft mijn dierenarts zo'n jaar of 4 gelden eens laten weten dat als je hond 7jr lang met de coctail(in mijn geval) is geent geweest hij de rest van zn leven resistent is en je dus nooit meer hoeft te laten enten.
1 van mn honden heeft epaleptsie opgelopen gehad door puppyenting gezien het niet voorkomt in de gehele bloedlijn. Dit is 2x voorgevallen geweest en krijgen bij mij ook versvlees ipv brok. Gezien daar(brok) bepaalde stoffen inzitten die het verergeren. Nadien nooit meer last van gehad.
(ik ben veel gaan lezen en uit gaan zoeken of sluiten,hoe je het maar wilt noemen).
En wat betreft versvlees,m'n honden zijn nog nooit zo gek geweest op eten.Absurt is dit.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:30

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:31

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:33

Onze kat wordt niet ingeënt; beestje komt niet verder dan haar eigen tuin en ze is bang voor andere katten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 16:32

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:01

vivana schreef:

Hartstikke mooi die info maar er staat ook genoeg flauwekul in. (Ook wat rauw vlees voeren propaganda) Bovendien wat ik mis zijn referenties naar artikelen en onderzoeken. Ik ga niet zomaar iets van een site geloven. Ik kan ook wel iets op een website plaatsen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:03

Yipee schreef:
vivana schreef:

Hartstikke mooi die info maar er staat ook genoeg flauwekul in. (Ook wat rauw vlees voeren propaganda) Bovendien wat ik mis zijn referenties naar artikelen en onderzoeken. Ik ga niet zomaar iets van een site geloven. Ik kan ook wel iets op een website plaatsen.

nee...rauw vlees voeren is onzin...brokken is veel gezonder.Vooral de BHT's die er in zitten :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:08

enten doen we eigenlijk nooit. Even serieus, ik haal ook m'n enting niet gezien ik dagelijks in contact komt met virussen, de honden dus ook. Enige probleem is wel, we zitten te bedenken of Timo niet af en toe naar pension kan als we een dagje weg willen...dat kan nou niet. Maar daar verzinnen we vast ook wel weer wat op,

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 18:16

Idd de pensionnen en clubs maken het moeilijk...
Wat betreft vervlees, brok is een stuk handiger ben ik volkomen met je eens,ik heb ruim 20jr lang brok gevoerd.
kreeg laatst wel complimenten van iem die het niet weet en vond dat m'n honden een mooiere vacht hadden dan voorheen.
Dus versvlees doet écht wel meer...

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:00

Vers vlees is echt niet heilig hoor. Maar goed dat is een andere discussie. Zijn vast zat topics over. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:06

Geen enkel voer is heilig.

Ik ben toch erg blij met een club waar de eens in de 3 jaar enten geaccepteerd wordt.

silversomali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:56

Saaams schreef:
Hier gaan de katten niet naar buiten, alleen aan een lijntje in de tuin.
Zij worden jaarlijks ingeent en hebben ook al hun prikjes gehad. Maar dit is puur omdat het raskatten zijn, zijn we net iets zuiniger op :')

Bedoel je dat je zuiniger op ze bent omdat ze alleen aan een lijntje in de tuin komen of omdat je ze hebt geënt? Zou je een europees korthaar dan niet enten?...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 21:22

ow mijn raskat wordt va z'n 2jr al niet meer geent,komt niet op straat maar wel bij ,m'n honden...hij wordt inmiddels 10jr...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 00:50

Wilawander schreef:
Had ik al antwoord op gegeven. Ik blijf jaarlijks enten. Onze honden worden aan veel andere honden bloot gesteld en heb teveel ellende gezien van niet of minder vaak geënte honden.

Ben ik toch benieuwd watvoor ellende je hebt gezien? :)