Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Voor ons nooit maar dan ook nooit meer vers vlees! Twee pups uit het nest wat wij gefokt hebben zitten allebei met chronische ontstoken maagwand en zeer snel geprikkelde darmen. Daar komt bij dat ze allebei een niet aangeboren hartafwijking hebben. Welke volgens kliniek door het slechte kwaliteit vlees kan komen. ( hormonen enz)
Mijn vader werkt voor de keuringsdienst van waarde en het is algemeen bekend dat het verse vlees lang niet altijd zo vers is. En bovendien niet het beste vlees bevat maar slachtafval is.
Natuurlijk zijn er ook goede ervaringen en dat is helemaal prima! Ieder zijn ding toch? maar hier komt het er als hoofdvoeding niet meer in. Ze krijgen hier eukanuba en niks anders. En alle labradors zijn er toch 13+ mee geworden.
Wij hebben ook een lastige eter gehad, kijk eens of je het aantrekkelijker kan maken met een blikje pedigree erdoor.
Brokken van bonzo en lidl zit teveel zout in en is daarom niet echt aan te raden.
fanta2 schreef:mijne staat nu paar maanden op haaksbarf , schijnt super vlees te zijn, voorheen brokken van hills, de zd, maar alleen maar problemen, resulteerde dus 12 tanden eruit en spijsverterings problemen, nu met vers vlees heeft ze het niet meer zuur, het maagzuur komt nu met vers vlees goed tot zijn recht en met brokken bleef ze altmaar ziek en slikken omdat de maag van een hond gewend is om dus met het zuur het eten te verteren, ook haar huid is beter en ontlasting, en de jeuk,en tanden blijven mooi schoon, dus het zal dan toch wel beter moeten zijn als brokken
en die heeft mooie witte tanden zonder ook maar enige aanslag, glanst je tegemoet, poept 1 a 2 keer per dag en geen jeuk en gewoon een gezonde senior. Overigens vlees weigert hij te eten.
_CS_ schreef:Iedereen moet toch doen wat voor hun hond het beste is.
Of dat nu brokken van de supermarkt zijn, een goed merk brokken of in de richting van vers vlees.
Elke hond doet het op iets anders goed.
En als hond en baas daar nou gelukkig mee zijn, prima toch.
Overal zit tegenwoordig wel rommel in, ook in ons eten, dus lijkt mij een eindeloze discussie.
Wilawander schreef:In vlees zit ook genoeg rommel.Kijk alleen maar eens hoeveel paarden er geslacht worden die volgepompt zijn met medicatie. Dieren die antibiotica, hormonen krijgen en het verse vlees is vaak niet zo vers als gezegd word en ook "goedkoop" vlees of te wel afval. Dus die discussie is wel degelijk mogelijk
Nikass schreef:Vandaag vond mijn hond weer een haas in de weilanden. Waar gaan die hazen dood aan?
Is het een risico als ik haar de haas laat opeten?
Ik had haast dus ze moest m laten liggen van mij, maar het zal nog wel eens vaker gebeuren dat ze er één vindt. Van mij mag ze hem opeten tenzij dat natuurlijk gevaar voor haar gezondheid betekent.
Wilawander schreef:ingeb0rg schreef:Voor ons nooit maar dan ook nooit meer vers vlees! Twee pups uit het nest wat wij gefokt hebben zitten allebei met chronische ontstoken maagwand en zeer snel geprikkelde darmen. Daar komt bij dat ze allebei een niet aangeboren hartafwijking hebben. Welke volgens kliniek door het slechte kwaliteit vlees kan komen. ( hormonen enz)
Mijn vader werkt voor de keuringsdienst van waarde en het is algemeen bekend dat het verse vlees lang niet altijd zo vers is. En bovendien niet het beste vlees bevat maar slachtafval is.
Natuurlijk zijn er ook goede ervaringen en dat is helemaal prima! Ieder zijn ding toch? maar hier komt het er als hoofdvoeding niet meer in. Ze krijgen hier eukanuba en niks anders. En alle labradors zijn er toch 13+ mee geworden.
Wij hebben ook een lastige eter gehad, kijk eens of je het aantrekkelijker kan maken met een blikje pedigree erdoor.
Brokken van bonzo en lidl zit teveel zout in en is daarom niet echt aan te raden.
Over het vers vlees, sluit ik me helemaal aan. Hoor en zie ook vaak problemen door vers vlees. Komt er hier ook niet in.

ClaudiaHS schreef:Ik lees hier veel positieve reacties over Lotgering.
Zat net op de site te kijken maar er staan zoveel soorten op.
Is dit een kwestie van uitproberen of is de ene soort beter dan de andere?
Mijn Franse Bull kreeg van z'n fokker Cavom Mee, gemixed met Frolic.![]()
Frolic heb er tussen weg gevist maar meneer at de Cavom niet tot zeer slecht (lees: 10 brokjes per dag max.)
Omdat ik graag op de geperste brokjes wilde blijven, een proefzakje Prins gehaald.
Wilde meneer ook niet.
Zak Farmfood gehaald.Ook niet
Hij was echt heel mager en een pakje Smuldier gehaald. stukje laten ontdooien. nou het was 1 x knipogen en het was op.
Omdat ik graag Smorgens brokjes wil geven en savonds vers, ben ik heel rustig aan op krokante brokjes overgestapt.
Dit eet hij heel goed maar zijn ontlasting blijft echt heel dun.
wat is nu het beste wat ik kan doen?
Toch weer proberen over te gaan op geperste brokjes?? of gewoon compleet op vers gaan zetten (Lotgering).
Alvast bedankt voor het lezen van mijn lange, beroerd omschreven verhaal
. 4 rollen van elk.
.