Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Mijn kleine lieve hondje is drachtig. Kan niet wachten!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:20

Ik ben heel benieuwd naar wat er voor pups uit komen. :-)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:23

Leuk hondje! Ze heeft duidelijk iets van een jackie in naar zitten, dat maakt haar leuk!! :j

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 07:07

Ja we kunnen weer :)

Bedankt voor de leuke reacties. Het gaat erg goed met de aanstaande mama <3
En heeft vannacht de hele nacht in haar werpkist geslapen dus daar ben ik super blij om. Haar melkklieren waren een stuk voller vanochtend dus het wordt ook spannend nu. En haar buik wordt nu duidelijk elke dag iets ronder.

Brownie is uitgebreid getest. Ze hebben getest op patella (maar geen foto's dus) er is bloed afgenomen en ook een echo gemaakt van haar buik. Ik wilde haar graag helemaal gekeurd hebben voordat ik er meeging fokken uitgebreider dan alleen de standaard rasdingen. Wilde gewoon weten hoe gezond mijn hondjes was. En gelukkig is ze super gezond verklaard toen *\o/* Op papier een uitslag was voor mij niet belangrijk. Ik verkoop de pups niet voor het geld en hoeft geen verklaring erbij om bijvoorbeeld extra geld te kunnen vragen want die of want dat... Heb ook al via via best veel interesse in de pups en daar ben ik erg blij om. Het is gewoon leuk als ze allemaal bij bekende komen.
Mijn vorige hond, een border collie, heb ik op 3 jarige leeftijd ook laten testen, echt officieel. Ogen, HD met foto's en verder de hele rambam, ook zij was geschikt verklaard om te fokken. Maar omdat ik toen zelf zwanger werd en ik vond dat ik daardoor niet voldoende tijd had voor de pups heb ik geen nestje gedaan. En daar ben ik nu heel blij om. Want op haar negende kreeg ze serieuze oogproblemen en op haar elfde is ze overleden aan een hartstilstand. Terwijl ze nog verder op haar ogen na helemaal gezond was dus dit kwam heel onverwacht. Dus vandaar dat ik Brownie heel uitgebreid heb laten onderzoeken, ik wilde graag weten als met haar alles goed was. Was in het begin ook best bang dat ze ook een hartstilstand zou krijgen want natuurlijk onzin was weet ik nu maar als je zoiets hebt meegemaakt kun je ff rare dingen gaan zien ;)

Verder weet ik dat sommige mensen een andere mening hebben en niet met haar gefokt zouden hebben. Prima maar graag hou ik dit topic wel gezellig. Wil mensen die het leuk vinden laten meegenieten van hopelijk een super leuk en gezond nestje.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:19

Hartstikke mooie uitleg TS! Ben alleen wel nieuwschierig waarom je dan voor een Merle reu gekozen hebt? Vanwege onderstaand stukje vraag ik mij dat af:

Limoen schreef:
Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Vanwaar de keuze voor een Merle-"chihuahua" als papa? Merle is een verboden kleur bij het ras i.v.m. gezondheidsrisico's.
Ik ben niet voor stamboomloze "chihuahua-achtige" fok. Maar als het gezond en verantwoord gebeurt is het tot daar aan toe. Helaas zie ik bij jou geen uitgevoerde patella-testen voor beide ouderdieren? Dit is zeer veel voorkomend bij kleine hondjes..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 07:27

Amandavd schreef:
Hartstikke mooie uitleg TS! Ben alleen wel nieuwschierig waarom je dan voor een Merle reu gekozen hebt? Vanwege onderstaand stukje vraag ik mij dat af:

Limoen schreef:
Gefeliciteerd met de zwangerschap.

Vanwaar de keuze voor een Merle-"chihuahua" als papa? Merle is een verboden kleur bij het ras i.v.m. gezondheidsrisico's.
Ik ben niet voor stamboomloze "chihuahua-achtige" fok. Maar als het gezond en verantwoord gebeurt is het tot daar aan toe. Helaas zie ik bij jou geen uitgevoerde patella-testen voor beide ouderdieren? Dit is zeer veel voorkomend bij kleine hondjes..

Dit is niet helemaal juist.
Als je goed kijkt naar de kleur van de teef en de kleur van de voorouders dan hoeft een merle reu geen probleem te zijn.
Maar door de kleur van het teefje en omdat de voorouders niet bekend zijn vind ik het ook geen handige keuze.
Merle is idd niet officieel toegestaan maar het teefje van TS is een kruising dus papieren komen er toch al niet bij, als het teefje een 'veilige' kleur had gehad is het dus geen risico om met een merle reu te fokken.
TS, een gewone DA mag helemaal niet op Patella Luxatie testen, daarvoor moet je bij een orthopeed zijn, en een verklaring is juist wel aan te raden zodat jij kan aantonen dat ze Patella Luxatie vrij is, dat is wel belangrijk.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:07

Omdat mijn hondje Merle vrij is. Ouders van haar zijn bekend en daar zit geen Merle achter ;)

Inderdaad omdat Merle x merle vrij fokken kan en omdat ik het hondje erg geschikt vind voor Brownie heb ik hiervoor gekozen.

Heb over de kleur niet heel veel kennis maar heb wel het een en ander erover gelezen op internet en daarom besloten het te doen.

http://www.chihuahua-lovers.be/pages/15 ... _gen_.html
http://chihuahua-dreams.jouwweb.nl/colo ... erle-kleur
http://www.hondenpage.com/hondenforum/1 ... uahua?.php

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:09

Ohh, ik ben net op tijd volgensmij :). Ik ga ook volgen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:14

ik ben benieuwd ga het ook volgen. Kruisingen zijn het leukst. :D Succes met de laatste loodjes.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-14 08:33

Foto's van gisteravond.

Al mooi rond:
Afbeelding

Neeeeeee ik wil niet op de foto :')
Afbeelding

Vrouwtje!! Daar op tafel staat het lekkers!! Give it to meeeee!!!
Afbeelding

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 08:37

jaaaaa het topic is weer open!!

Leuk!

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:02

Schiet al op. Spannend

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:39

xZiva_ schreef:
ik volg al vanaf de openingspost in stilte mee, en wilde even zeggen dat ik heel blij ben dat ie weer open is :D
ik heb zelf ook een hondje wat een kruising is tussen 4 rassen, werkelijk waar het leukste hondje wat ik me had kunnen wensen +:)+

ik ben benieuwd hoe het nu met haar gaat :)

Ik denk dat je het niet goed begrijpt,niemand valt over het kruisen.maar er zijn vragen over bepaakde gezondheidstesten waar je bepaalde factoren al mee kan uitsluiten,en weet dat de pus dit dus niet hebben.ik vind ook dat je bij een kruising er voor wilt zorgen dat de pups zo gezond mogelijk zullen zijn.ik zou er in iedergeval kapot van zijn als ik een hondje kocht en deze zietes kreeg die je met testen al uit had kunnen sluiten.verder wens ik ts veel plezier met de pups

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:11

Ik doelde ook totaal niet op het gedoe met de kruisingen, ik heb heel dat stuk overgeslagen. Ik wilde gewoon een leuk berichtje naar TS plaatsen, en laten weten dat wij ook heel blij zijn met onze kruising.(omdat er net als bij TS jack russel en shih tzu in zit bij die van ons, en ze zelf al aangaf dat het een heel lief hondje is)
Maar ik zal volgende keer wel een leuk berichtje achterwege laten. Ook leuk voor ts dan, alleen maar discussie-posts. -O-
Laatst bijgewerkt door xZiva_ op 10-10-14 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 22:21

Stille meelezer meld zich hier :D succes met de bevalling binnenkort !

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 09:24

En hoe gaat het?

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 09:57

Brownie gedraagt zich wat anders. Iets zielig en beetje verdacht gedrag maar nog wel rustig.

Afbeelding

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:18

Spannend, ben je haar ook aan het temperaturen? Dat zegt ook vaak een hoop over de as bevalling.

Fink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:27

Leuk, ik volg!

Mag ik de naam van de vader weten, lijkt erg op een reu die ik ken.

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:31

spanned, ik kan niet wachten, ik weet gewoon zeker dat er super schattige pups uit komen :D

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:35

Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van fokken met rasloze honden, MAAR! Brownie vind ik echt nog een veel mooier exemplaar dan een 'echte' Chihuahua. Betere schedel en kaken, ziet er veel gezonder uit. Mooi hondje is Brownie! Hopelijk lijken de pups op hun mama, ook qua karakter :) (en dat stiekem qua kleur op hun papa, mooie reu zeg). Ik volg!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 11:46

mamauba schreef:
Brownie is uitgebreid getest. Ze hebben getest op patella (maar geen foto's dus) er is bloed afgenomen en ook een echo gemaakt van haar buik. Ik wilde haar graag helemaal gekeurd hebben voordat ik er meeging fokken uitgebreider dan alleen de standaard rasdingen. Wilde gewoon weten hoe gezond mijn hondjes was. En gelukkig is ze super gezond verklaard toen *\o/* Op papier een uitslag was voor mij niet belangrijk. Ik verkoop de pups niet voor het geld en hoeft geen verklaring erbij om bijvoorbeeld extra geld te kunnen vragen want die of want dat...

Top dat je de moeder hebt laten testen! Is de vader toevallig ook uitgebreid getest? Misschien is het voor de volgende keer toch handig om de uitslagen op papier te hebben. Mocht je een meningsverschil krijgen met een van de puppy eigenaren, dan kan je tenminste (voor zover dat kan) aantonen dat je er alles aan gedaan hebt om een zo gezond mogelijk nest te fokken ;)

Ik geef het je alleen als tip mee, mede doordat ik de afgelopen tijd al 3 rechtszaken voorbij heb zien komen over een 'ondeugdelijke' hond en ze daarvoor de fokker aansprakelijk stelde.
En ook omdat sommige mensen van mening zijn dat vuilnisbakjes gezonder zijn dan die dure rashonden. En mocht hun vuilnisbakje dan toch wat mankeren...

PS: als consument heb je ook een onderzoeksplicht, dus ze kunnen er om vragen ;)

Succes met de laatste loodjes!

horseee6589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:00

Ik volg! Wat spannend! Ben zo benieuwd :):) :#

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:03

Spanneend! Ik volg! :D

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 12:16

Wat een prachtig hondje heb je TS!! <3
Ik ben heel erg benieuwd naar de pups.
Heel veel succes alvast voor de bevalling en hoop voor jullie dat alles voorspoedig en goed gaat! *\o/*

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 23:27

De bevalling is begonnen. Brownie was overdag al af en toe onrustig en nu zet het echt hoor. Hijgen, overgeven en krabben om een nestje te maken in de werpkist.