Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:49

Dees daan hoe kom je erbij dat ik een hond op de trap wel acceptabel zou vinden? Dat zeg ik toch nergens?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 21:55

Nikass schreef:
Dees daan hoe kom je erbij dat ik een hond op de trap wel acceptabel zou vinden? Dat zeg ik toch nergens?

dan is zo een kinderhekje een betere optie dan hem op te sluiten denk ik...maar dat is mijn mening.
Mijn honden kunnen dag en nacht naar buiten.Ik vind dat ideaal.Alles is afgezet en ze hebben bijna een hectare om rond te lopen.
Ik kan ze opsluiten maar dat gebeurt bijna nooit.Bij noodweer ofzo..Ze kunnen gewoon plassen en poepen wanneer ze moeten.
Ik moet er niet aan denken dat een hond vijf of zes uur alles moet ophouden.

Kaus

Re: Hond in de bench, wat is het maximum? Discussie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:00

Onze hond is in het begin veel in de bench geweest. Hij komt uit Bulgarije en vond alles eng, zijn bench was donker en veilig. Wij waren hooguit 4 uurtjes achter elkaar weg. Hond was er toen al ruim aangewend om alleen te zijn, dat is opgebouwd.
Zodra wij het commando 'in de bench' gaven vloog hij er in en gaf een diepe zucht. De bench is voor mijn hond de enige plek waar hij niet constant het gevoel heeft wakker te moeten blijven.
Nu zit hij eigenlijk nooit meer verplicht in de bench. Af en toe, wanneer hij echt een drukke dag heeft gehad, 'sturen' we hem naar de bench. Dan hoor je ook echt een zucht van verlichting en wordt hij niet meer wakker van elk geluidje. Eindelijk rust! denkt ie dan.

Maar 16 uur achter elkaar is belachelijk :n
Dan neem je of geen hond, of je zoekt een oplossing. Sowieso snap ik niet waarom een hond 's nachts in de bench zou moeten. Meeste honden slapen dan en ga echt niet slopen.
Mocht je hond echt alles in huis slopen kun je nog altijd een kennel in je tuin bouwen (als je die hebt) en je hond daar in doen. Maar zo lang in de bench...? Nee.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:06

Ik wou dat ik dat kon, lekker opsluiten in een bench de hele dag..(cynisch bedoeld natuurlijk). Hier zitten de dames in een deel van de woonkamer.. Heeft me in 3 jaar tijd al twee bankstellen gekost.. Door de inrichting van ons huis is er geen andere plek mogelijk, en omdat het te koop staat kan ik het ook niet zomaar aanpassen. Moet zeggen dat elke keer dat ze iets slopen ik er wel moedeloos van wordt, maarja hopelijk verkopen we ooit ons huis, en in het nieuwe huis krijgen ze dan hun eigen kamer met uitloop.. En tot die tijd moeten we het maar zo zien te redden. Maar in een bench voor lange tijd, nooit!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:17

geerke schreef:
Nikass schreef:

dan is zo een kinderhekje een betere optie dan hem op te sluiten denk ik...maar dat is mijn mening.
Mijn honden kunnen dag en nacht naar buiten.Ik vind dat ideaal.Alles is afgezet en ze hebben bijna een hectare om rond te lopen.
Ik kan ze opsluiten maar dat gebeurt bijna nooit.Bij noodweer ofzo..Ze kunnen gewoon plassen en poepen wanneer ze moeten.
Ik moet er niet aan denken dat een hond vijf of zes uur alles moet ophouden.

Bij ons ook dag en nacht de mogelijkheid om naar buiten te gaan (alleen geen hectare) en het hele huis ter beschikking inclusief slaapkamer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:19

dan heb jij helemaal de meest ideale manier van honden houden!Ik zou ze het liefst alle vijf op bed hebben,maar dat mag niet van mijn vriend ;(

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:23

Een hond die snachts beneden moet blijven in zijn eentje, of in een bench, zit sowieso 8 uur per etmaal alleen. Daarbij dan nog de uren dat er gewerkt wordt of boodschappen gedaan etc. Zijn heel wat uren voor een roedeldier.

Haha Geerke vijf op bed is wat veel :)
Maar in de slaapkamer en niet op bed is ook een optie. Wij hebben twee honden en ze mogen op bed, maar vinden het zelf vaak te vol om er met zijn allen in te liggen. :D

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:24

Ik hen niet alle reacties gelezen. Maar waarom een hond opsluiten in een bench? Mijn hond heeft gewoon ouderwets een mand. Kan hij lekker zelf uitmaken waar hij ligt verder. Nou sloopt mijn hond niet in huis oid, maar volgens mij wordt een hond niet gelukkig van een hele dag in een bench. De oorzaak van het probleem neem je er niet mee weg. Dier blijft gestresst en je sluit hem alleen maar op (in geval van verlatingsangst en sloop gedrag).

Een bench gebruiken voor training kan ik mij nog wel wat bij voorstellen. Of hem gewoon als 'mand' gebruiken. Deurtje gewoon open de meeste tijd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:26

Ik snap zoiezo niet waarom mensen een hond nemen als ze hele dagen aan het werk zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:29

geerke schreef:
dan heb jij helemaal de meest ideale manier van honden houden!Ik zou ze het liefst alle vijf op bed hebben,maar dat mag niet van mijn vriend ;(

hier slapen ze alle 8 op de slaapkamer ( een paar op bed en anderen in een grote bak die we gemaakt hebben voor ze,maar ze mogen zelf kiezen waar ze liggen), <3

Yipee,tegenwoordig wordt er eerst een kooi gekocht en dan komt er een hond/pup,het lijkt wel of mensen het niet eens willen proberen zonder zo'n kooi...

en dan wordt er 1 dag aan kooi training gedaan,want nacht 1 wordt zo'n pup in zijn uppie in een al dan niet tot minimaal verkleinde kooi gelegd,en die mag het dan maar uitzoeken..

tja,het schijnt dé manier te zijn om je hond zindelijk te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:41

Nikass schreef:
Dees [naam] hoe kom je erbij dat ik een hond op de trap wel acceptabel zou vinden? Dat zeg ik toch nergens?

Een bench is volgens jou not done, als mijn reutje s'nachts niet in de bench gaat dan probeert hij boven te komen om zich vervolgens te bedenken en hij blijft dan dus maar halverwege zitten. Dat vind ik sneuer dan een xxl bench waar ze ruimte zat in hebben en waar ze alleen s'nachts in slapen. Het is dus of het gedonder dat hij naar boven wil, of in de bench slapen. (Of bij mij maar dat wil ik niet en hij kan prima beneden slapen met zijn vriendjes vind ik)

Geerke, zoals ik al schreef zit er een traphekje voor maar de trap is rondom open, ik heb de zijkanten al zoveel mogelijk geblokkeerd maar ik kan het niet overal afzetten (achterkant en ene zijkant is weinig ruimte naast de trap) en tussen de treden zit dus ook ruimte waardoor ze er via de treden op kunnen klimmen.
De zijkanten heb ik dus geblokkeerd, aan de voorkant zit het traphekje maar verder kan ik er niet bij om het helemaal zo te maken dat het hem niet lukt.
Het is een huurhuis dus veel verbouwen mag al niet.
Daarnaast is het vooral psychisch, in de bench gaan ze rustig liggen slapen en weet hij dat hij niet naar boven kan maar als hij los in de kamer is dan is hij gewoon bezig om boven te komen totdat het lukt.
Ik zie echt niet in wat er zielig aan is, ze hebben een 'bed' met een dekbed, water tot hun beschikking, zijn niet alleen, hebben ruimte zat om hun plekje te zoeken en gaan heerlijk liggen slapen.
Dat is niet anders dan dat ze boven zouden doen, enige verschil is dat ze nu in de grote bench slapen ipv boven.
Overdag hoeven ze er niet in maar dan nog liggen ze er regelmatig in, de bench is vaak bezet in ieder geval.

mcfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 22:52

Onze hond is als pup met zijn bek vast komen te zitten aan de bench. Hij had zijn tanden zo om de spijlen heen gemanoeuvreerd, dat hij ze niet meer los kreeg. Nu dus ook geen bench meer en al helemaal niet om hem daar 16 uur in op te sluiten. Zielig!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:18

deze rottweiler is hier eens geweest om te kijken of hij hier kon komen wonen,deze zat redelijk veel uur per dag en de nachten in zo'n huiskamerkooi,en daardoor waren zijn voorpoten vergroeit...
Afbeelding

hier ook wel te zien hoe zijn voorvoeten naar buiten gedraaid staan:
Afbeelding

tja,en toch vinden heel veel mensen zo'n kooi zelfs héél erg ruim voor een grote hond om daar rustig úren in te kunnen verblijven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:37

Zo heb ik in de opvang al eens een hond gezien waarvan de neus dik en bruin van de roest was omdat hij hele dagen in de bench zat en geen ruimte had om languit te liggen.
Dit valt imo gewoon onder mishandeling.
Mijn bench is 107cm lang, voor de kleintjes is dat veel ruimte maar ik zou mijn herder er niet in opsluiten :n

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 23:50

Ik ben niet tegen een bench, maar om de hond inderdaad elke dag zo'n lange tijd in de bench te stoppen vind ik niet kunnen. Mijn jongste hond zit 's nachts nog in de bench in de keuken, de ander wel los in de keuken. De jongste is nog een beetje van het slopen, maar als hij wat ouder is hoeft hij niet meer in de bench. Dus de bench gaat weg zodra het kan. Ik werk thuis dus ze zijn bijna nooit alleen. De bench moet inderdaad ook groot genoeg zijn voor de hond, hij moet er sowieso languit in kunnen liggen en zich ruim kunnen bewegen.

Ik snap ook niet waarom je een hond neemt als je bijna nooit thuis bent en 'm dan ook nog in een bench stopt.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:46

Mijn franse bulldog pup van 6 maanden slaapt van half 2 tot half 9 in de bench, en dan komt ze nog anderhalf uurtje bij me in bed slapen <3
Ik heb een periode geprobeerd om ze los te laten lopen 's nachts maar dan werd ze terug niet zindelijk, en in de bench kan ze het wel perfect ophouden. Over enkele weken probeer ik het nog eens.

Ik vind het ook geen excuus dat hij alles sloopt. Richt dan een kamer in waar de hond niks stuk kan doen, desnoods op de gang, berging, veranda, badkamer... Je zal toch wel één ruimte hondproof kunnen maken?
8 uur overdag is niet acceptabel en 16 uur per 24 uur al helemaal niet, zéker niet voor een border collie...

My_Shadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 00:46

De bench op zich vind ik niks mis mee, het gaat er om hoe je er mee om gaat. Voor Spirit is de bench een veilige plek. 'Savonds tussen 21:30/22:30 gaat hij uit zichzelf in de bench liggen. Als we op bed gaan dan doen we het deurtje op slot. Om 5:00 gaat mn vader met hem naar buiten om te plassen en beentjes strekken. Daarna weer in de bench en om 6:30 haal ik hem uit de bench en krijgt hij eten. Daarna is hij meestal met mijn moeder buiten in de tuin. (Er is (bijna) altijd 1 van mijn ouders thuis) 'Smiddags kom ik uit school en laat ik hem uit. Als ik klaar ben met schoolwerk en geen andere dingen heb trainen we op het veldje voor huis. Soms heb ik het druk, dan doen we oefeningen in huis en even een spelletje wat hij geweldig vindt! Tijdens het avondeten geef ik commando bench, gaat hij zelf in. Het deurtje blijft open, hij komt er niet uit voor we het zeggen. Als wij helemaal klaar zijn met eten mag hij weer uit de bench, hij moet een paar oefeningen doen en dan krijgt hij eten.

Soms zijn er alleen dagen dat we langer weg zijn, dan zit hij soms wel een tijdje in de bench. Toen we een keer een dagje naar de efteling gingen liet de buurman hem een paar keer uit die dag. Hij heeft zelf een Husky die hij regelmatig uit laat!

Spirit krijgt veel aandacht. Het is een hond die wil werken, zowel met zijn hoofd als actief bewegen. Momenteel is hij een vreselijke puber!! Doet waar hij zelf zin in heeft en luistert wanneer en naar wie hij zelf wil. Soms moet ik dan streng tegen hem zijn, maar ik probeer hem op een zo positief mogelijke manier op te voeden. Hij vergt dus veel aandacht.
Soms kan ik hem even geen aandacht geven en als ik dan merk dat hij op een negatieve manier aandacht probeert te zoeken stuur ik hem vaak in de bench.

Oh ja, als mijn vader 's ochtends naar zijn werk gaat en Spirit weer in de bench moet, krijgt hij zn bot. Die pak ik later dan meestal weer af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 01:10

Op zich niets mis met een bench mits goed gebruikt.
Notoire slopers mogen van mij best in een bench. Maar dan zorg je wel dat de hond voldoende beweging krijgt en voldoende metale uitdaging. En ik denk dat het daaraan ontbreekt bij het voorbeeld in de op.
Als er geen duidelijke reden is om een hond in een bench te doen, vind ik niet dat je hem moet gebruiken.
Ik doe de honden 's nachts in de hal, hebben ze alle ruimte en kunnen weinig ongein uithalen mochten ze dat willen. (zijn nu 4 opvanghonden bij) Bij mij gaan alleen honden die agressief zijn apart of wanneer ze echt blijven slopen ondanks dat de hal leeg is (die bv beginnen aan de traptreden). En dan nog bij voorkeur in een andere kamer en niet in een bench.

Maar het geval in de op, ik denk dat deze vrouw in ploegen werkt? Dan denk ik dat ze maar 2 of 3 nachtdiensten achter elkaar heeft, dus op zich niet heel lang en mensen die in ploegen werken hebben vaak wel veel vrije tijd.
En als je even nadenkt is het niet veel anders dan iemand die gewoon overdag werkt, die slaapt immers 's nachts ook 8 uur, laat de hond even uit voor hij weg gaat en werkt dan 8 uur. Als dat moet kunnen, kan dit geval ook.
Ik vind het vooral niet kunnen vanwege het ras en de leeftijd, ze had beter een ras kunnen kiezen wat met wat minder aandacht genoegen neemt.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 01:25

Wij hebben voor 2 chihuahua's een soort ren van 2x1 m zodat als ze erin zitten wel gewoon kunnen spelen met elkaar, dat werkt heel goed. We hebben ze er s'nachts in maar overdag zo min mogelijk. Gaan we een keer samen een dag weg zitten ze er wel eens een paar uur in, maar aangezien ze er twee mandjes, veel speeltjes en een drinkbak in hebben geloof ik niet dat het ze veel uitmaakt :) De een gaat zelfs als hij gewoon door het hele huis mag lopen waar zat andere mandjes en kleedjes zijn vaak alsnog in de ren liggen :P

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 04:16

Sorry, maar ik ben door geen enkele post hier overtuigd over het nut van een bench.
Mensen die het wel oké vinden dat hun hond acht uur lang in een bench zit, maar 16 uur is abnormaal.
Een hond urenlang in een kleine kooi opsluiten, is sowieso abnormaal.
Ik vind het een kwalijke zaak een hond daar urenopgesloten te houden :n

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 06:23

purny schreef:
Ik snap zoiezo niet waarom mensen een hond nemen als ze hele dagen aan het werk zijn.

Daarom heb ik er twee. En heb een aantal redenen om honden te willen, en ik denk dat de dames niets te klagen hebben..

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 06:39

16 u vind ik wel erg veel.. Ik vind een bench wel oke. Die van mij staat overdag open en hij ligt er voor zijn rust tijden in en voor overdag heb ik een enorm kussen va Woof op de grond. Snachts gaat de bench nog niet dicht en ik gebruik de bench eigenlijk alleen om hem goed zindelijk te krijgen.

Een lekkere mand vind ik veel fijner voor een hond, zolang hij niks sloopt als je weg bent. Ook vind ik het wel echt belangrijk dat de bench groot genoeg is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 06:44

Ik vind het wel grappig dat bijna iedereen akkoord gaat met het feit dat je een hond geen 16 uur mag opsluiten in een bench maar het merendeel van bokt het wel acceptabel vindt om een paard 16 uur op stal te zetten :o?

Onze hond zat als puppy ook 8u per dag in de bench en werd na 4 uur door iemand uitgelaten en de eerste weken zat hij ook snachts in de bench. Sommige mensen moeten nu eenmaal werken voor hun geld :) vanaf dat hij goed zindelijk was, mocht hij los.

En btw voor het zindelijk maken, kwam ik wel elke nacht om de 3u uit mijn bed om hem uit de bench te halen voor zijn behoefte..

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 06:47

De discussie heeft voor mij te weinig info... 16uur in een 'te kleine bench' , na een nachtdienst slaap je over het algemeen geen 8uur. Hoe vaak een nachtdienst, 2 nachten per maand? 2 nachten per week? Bij ons zijn nachtdiensten maar 1 nachten per 10 dagen (5 ploegen) en daardoor heb je 2 dagen lange tijd van huis/slapen, maar daarnaast 8 dagen heel veel tijd voor je hond.

Dus als je in de 5 ploegen zit heb je veeeeeel meer tijd voor je hond dan gemiddeld.

En hoeveel mensen hebben hun hond snachts in de bench, smorgens even lopen en gaan 8 uur excl reistijd aan het werk? En dat 3 dagen per week (als ze parttime werken)?

Dus zonder achterliggende informatie kan ik me voorstellen dat de mevrouw zich aangevallen voelt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 07:21

'mijn hond gaat er graag inliggen ook overdag'

voor dit argument geldt in mijn ogen:

zolang de bench openstaat zie ik totaal geen issue in het 'hol' van de hond.. de hond kan er dan in en uit stappen naar believen om rond te drentelen..

het gaat om de tijd dat de deur dicht zit.. ook het 'hij slaapt de hele nacht door' telt hier niet, want daar wordt de hond eigenlijk min of meer toe veroordeeld.. de hond slaapt niet 8 uur aan een stuk.. hij slaapt in een x aantal cyclussen van 20 minuten. na enkele cyclussen is het natuurlijk om even op te staan, iets te doen om daarna weer verder te slapen.. overigens geld dat ook voor de mens, maar wij 'dwongen' onszelf al langer geleden door te slapen of in ieder geval op bed te blijven liggen.

echter het feit dat je op bed, of voor de hond op je mand blijft liggen moet wel een eigen keuze zijn.. op het moment dat iemand je bed aftimmert en jij dus niet op kan staan om je benen te strekken is dat gewoon niet ok in mijn ogen.

dat een hond 'rustig' blijft of zoet speelt in de bench als de deur dicht is, is aangeleerd, niet omdat hij verkiest om al die tijd erin te zitten. En daar gaat het in mijn ogen fout..

Sommige paarden doen het prima op een stal van 4 bij 4 met 23 uur per dag en 1 uurtje naar buiten.. Maar ik neem aan dat we het er allemaal mee eens zijn dat het feit dat het 'prima' gaat niet hetzelfde is als 'wenselijk' of 'het beste voor het paard. Een paard in een stal heeft gemiddeld meer ruimte dan een middelgrote of grote hond in een bench. daarnaast heeft een paard ook mindere bewegingsbehoefte dan een hond (twee bokken in de wei en hij staat verder de hele dag te lummelen).. Met andere woorden een de nacht en tijdens werk in een bench is gewoon niet ok in mijn ogen.. persoonlijk vind ik een nacht al niet ok, omdat de bench al in een ruimte afgesloten ruimte staat.. te weten een huis.. hond kan er weinig aan doen dat je huis niet hondproof is.. We zorgen toch ook dat de weide paard proof is, of de bak als we hem erin zetten. waarom zijn we dan zo bang voor het gedrag van onze honden, terwijl we de opvoeding veel beter in de hand zouden kunnen hebben dan van een paard dat elders staat.