Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
CharmingS schreef:Ja de therapeut is op aanraden van onze dierenarts en is bevoegd daarvoor. Ook van verschillende mensen gehoord dat ze erg goed is dus ben benieuwd.
En de andere hond in het bos was niet mijn hond, ik ga niet andere mensen hun honden corrigeren en daarbij het gebeurde zo snel dat als ik wel had kunnen corrigeren ik nog geen tijd zou hebben gehad. En mijn chi is echt razendsnel in als hij in paniek is luistert hij ook niet meer. Was echt zooo bang gisteren dat ik hem nooit meer zou vinden. En er is ook een drukke weg naast het bos dus ik had het echt ff niet meer!
Hij is echt een clown. Hij is wel een hele fijne vliegenvanger haha hij doet niks anders de hele dag! Ik ga morgen nog wel even naar de dierenwinkel daar heb je van die ballen waar je snoepjes in kunt stoppen misschien vind hij dat iets uitdagender haha Esther schreef:Door je hond op te tillen bevestig je geen angst en zet je hem niet hoger dan de ander. Angst bevestig je door je hond uitgebreid te gaan troosten, je beloont dan het angstige gedrag. Hoger zetten dan een ander ligt ook aan de houding die je hond op dat moment aanneemt, als hij de ander vanaf de arm loopt uit te kafferen dan zet 'm maar snel neer en laat het hem uitzoeken.
Jouw houding speelt dan ook mee, je moet er wel staan en zeker van jezelf zijn en de andere hond wegsturen.
Wat je wel doet als je je hondje optilt dan je hem veiligheid biedt en dat hij dus weet dat jij zijn veilige plek bent. Hij zal dan niet meer wegrennen als een hond op hem af komt maar naar jou toe komen.
Kuggur schreef:CharmingS schreef:Als we gewoon thuis zijn dan zijn ze wel allemaal bij elkaar aangezien we kunnen ingrijpen als er iets gebeurd!
Als je snel genoeg bent. En dat is niet zo vanzelfsprekend.

CharmingS schreef:Wat stel jij voor dan.... De ene hond buiten sluiten en opsluiten in een andere kamer. Vind ik niet echt nodig. Als we er bij zijn (en zo groot is ons huis niet) kunnen we op tijd ingrijpen.
CharmingS schreef:Kuggur, als je niks nuttigs te melden hebt reageer dan aub niet aangezien het mij wel uit maakt!!