Kreeg Frontline eerst ook de schuld van totdat bleek dat ze volop over gedoseerd had.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wendy schreef:Omgeving ontvlooien zou toch echt niet nodig moeten zijn, tenzij... al dat gezeur is alleen maar om te verbloemen dat het niet goed meer werkt vanwege resistentie.
Celine_Famke schreef:SAKKIA schreef:Waarom ga je niet gewoon verder met de pillen van Comfortis, TS?
Ik gebruik dit nu ook en ondanks dat het niet van harte ingenomen wordt werkt het wel heel erg goed.
Omdat dat duurder is en de grootste reden is dat mijn kat heeeel moeilijk is met pilletjes. DA kreeg ook nagels in haar armen haha.
Snooki schreef:ik snap eigenlijk niet waarom iemand om de maand moet ontvlooien. hebben die katten dan altijd vlooien? En ze zaten ook nog eerst binnen.. lees ik in de 1e post
Onze kat komt ook buiten maar heeft nog nooit vlooien gehad en wij gebruiken anti-vlo maar 1 x per jaar
MyWishMax schreef:Wendy schreef:Omgeving ontvlooien zou toch echt niet nodig moeten zijn, tenzij... al dat gezeur is alleen maar om te verbloemen dat het niet goed meer werkt vanwege resistentie.
Waarom zou de omgeving niet nodig moeten zijn? Vlooien zitten niet alleen op de dieren, maar ook in de omgeving en je hebt ook nog te maken met eitjes/larven die dus later uitkomen. Die eitjes zitten niet op het dier, maar in de omgeving. Dan heeft het middel wel gewerkt op de volwassen vlooien, maar niet op de rest. Ja, dan komt er weer een nieuwe generatie.
Wendy schreef:MyWishMax schreef:Waarom zou de omgeving niet nodig moeten zijn? Vlooien zitten niet alleen op de dieren, maar ook in de omgeving en je hebt ook nog te maken met eitjes/larven die dus later uitkomen. Die eitjes zitten niet op het dier, maar in de omgeving. Dan heeft het middel wel gewerkt op de volwassen vlooien, maar niet op de rest. Ja, dan komt er weer een nieuwe generatie.
En dat is altijd zo? Dat geloof ik dus niet. Bewijs graag, en dan ook meteen dat dat weer leidt tot een nieuwe besmetting.
Bovendien komt mijn lat ook buiten, dus die kan overal vlooien oppikken. Je honden ook, ik neem aan dat die ook buiten komen?
Bovendien spuit je dan chemische zooi in je huis. Het is maar waar je blij van wordt. Natuurlijk, als er echt een besmetting is, dan doe je dat. Maar preventief? Ik geloof echt dat dat onzin is.
Degene die binnen leeft alleen toen ze uit het asiel kwam. Dus nee, ik spuit preventief geen chemische zooi in mijn huis of op mijn dieren.Wendy schreef:Oh, houd toch op. Frontline werkt gewoon niet goed meer, klaar. Wisten wij ook niet, dus kat heeft zich compleet kaal gekrabt. En wij wisten niet waarom, want we hadden toch keurig een vlooienmiddel gebruikt?
Het middel van de dierenarts werkte wel, de band van de dierenzaak ook. Nou, dan is de conclusie heel simpel.
Omgeving ontvlooien zou toch echt niet nodig moeten zijn, tenzij... al dat gezeur is alleen maar om te verbloemen dat het niet goed meer werkt vanwege resistentie.
HorseTopShop schreef:Aangezien het precies dezelfde werkstof heeft, werkt Frontline dus ook nog steeds.
Dus dan is het toch verkeerd gebruik of psychisch.
SAKKIA schreef:Oh maar je dierenarts heeft toch wel gezegd dat de kat er bij moet eten of vlak erna?
De pil mag gewoon kapot.
Aangezien die van jouw de pil in de praktijk heeft gekregen denk ik dat dit bij jouw kat niet zo gegaan is.
Mijn DA wilde het zelf niet eens geven omdat het wel belangrijk is dat ze er bij eten.
zolang t hier prima werkt, blijf ik t nog gebruiken. Heb ooit een ander merk geprobeerd, nou de vlooien leken alleen maar erger.,.. 
Nickyyyy schreef:Hier hetzelfde gehad, kat met vlooienallergie, wij braaf met frontline aan de slag. Blijkt idd niet te werken, achterhaalt product. Mijn dierenarts gaf aan dat op het moment je zo'n product bij de dierenspeciaalzaak kan aanschaffen je er vanuit kan gaan dat het niet optimaal meer werkt. ene dier heeft er geen last van, andere wel. Heb je een dier wat allergisch is haal dan goed spul bij je dierenarts zelf.
Celine_Famke schreef:SAKKIA schreef:Oh maar je dierenarts heeft toch wel gezegd dat de kat er bij moet eten of vlak erna?
De pil mag gewoon kapot.
Aangezien die van jouw de pil in de praktijk heeft gekregen denk ik dat dit bij jouw kat niet zo gegaan is.
Mijn DA wilde het zelf niet eens geven omdat het wel belangrijk is dat ze er bij eten.
Ze heeft inderdaad gemeld dat hij erna moest eten, we hebben hem thuis (hooguit tien minuten later) dan ook meteen zacht voer gegeven

Amaris schreef:Wendy schreef:Oh, houd toch op. Frontline werkt gewoon niet goed meer, klaar. Wisten wij ook niet, dus kat heeft zich compleet kaal gekrabt. En wij wisten niet waarom, want we hadden toch keurig een vlooienmiddel gebruikt?
Het middel van de dierenarts werkte wel, de band van de dierenzaak ook. Nou, dan is de conclusie heel simpel.
Omgeving ontvlooien zou toch echt niet nodig moeten zijn, tenzij... al dat gezeur is alleen maar om te verbloemen dat het niet goed meer werkt vanwege resistentie.
Waarom in hemelsnaam zou dat niet nodig moeten zijn?
Het is gewoon een feit dat eitjes en larven niet op het dier zelf leven maar in de omgeving liggen. Waarom zou je daaraan twijfelen?
Pandora2 schreef:Tegen vlooitjes schijnt het niet meer zo heel werkzaam te zijn, maar tegen teken des te beter !![]()
Dit is al jaren mijn ervaring althans...ik doe ook niets preventief, geef 2x per jaar een anti-vlooienpipetje en ontworming. In een '' druk '' tekenseizoen geef ik er een Frontline tussen en dit werkt hier echt 100x beter dan al de rest tegen teken.

Wendy schreef:Amaris schreef:Waarom in hemelsnaam zou dat niet nodig moeten zijn?
Het is gewoon een feit dat eitjes en larven niet op het dier zelf leven maar in de omgeving liggen. Waarom zou je daaraan twijfelen?
Omdat het helemaal niet gezegd is dat er een causaal verband is daartussen en een eventuele nieuwe vlooienbesmetting van mijn kat.
Ik houd mijn huis verder echt wel schoon, maar het gaat me veel te ver om er allemaal chemische zooi in te spuiten om een vlooienbesmetting te voorkomen die een dier ook net zo makkelijk elders op kan lopen. Als ik nou tien huisdieren had, dan werd het al een heel ander verhaal. Maar in mijn ogen is het echt onzinnig. Meer een verkoopargument van de producenten dan wat anders.
En nogmaals, feiten zie ik graag bewezen.
Het gaat ook niet om het te voorkomen, maar wel om het te bestrijden. Want als jouw kat vlooien heeft en je behandelt alleen de kat, dan kunnen er dus nog tig eitjes en larven in het huis rondzwerven en als ze volwassen zijn weer op de kat springen.