krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:48

Misschien houden ze het belletje wel vast met hun pootje... :7

Iris82

Re: krijgen jullie ook een muizen feestmaal van je lieve kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:51

Duiven zijn ook gewoon heel dom. Dus ik snap wel dat die iedere keer te laat zijn. :p

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:53

Ik heb al jaren katten maar werkelijk nog nooit een kadootje gehad -O- .

Ja, ik vind wel dooie motten onder de bank, laatst had mevrouw een kikkertje laten slingeren die ik dus volledig uitgedroogd bij het raam vond en af en toe neemt ze 'speeltjes' mee naar binnen om er daar rustig mee te spelen. Muisjeplet is natuurlijk het leukst met een tafelpoot :roll: .

Mijn vorige kat had de gewoonte om zijn speelgoedmuisjes achter de toiletpot te verstoppen. Ook zo'n feest, 's ochtends het toilet binnenlopen en dan een dozijn gekleurde bontjes met kraalogen naar je zien staren :') . Op een dag kwam meneer met een enorme rat aanzetten (zo eentje als op die foto van Elsje) en liep daar ook vrolijk mee richting toilet. Waarschijnlijk voor bij zijn verzameling. Dát feest ging uiteraard niet door. Voyeuristische speelgoedmuizen kan ik nog wel aan maar zo'n dooie rat zie ik liever niet liggen als ik net wakker ben.

Het meest hilarische was wel van heel vroeger toen ik nog klein was en mijn ouders een setje Siamezen hadden. Dat was heel vroeger, toen je raskatten nog buiten kon laten. Kwam er eentje heel blij met een enorme biefstuk binnen := . Ze hebben ook weleens geprobeerd een kip te redden van een wisse bevriezingsdood door het uit het vriesvak te hengelen en te reanimeren. Helaas was het beest al diep gevroren en veel te dood...

O ja, en ook vroeger, iets minder vroeger, toen we 'buiten' woonden en één van de katten zo ongeveer elke avond met een muis binnenkwam om hem gezellig onder de eettafel af te likken. En dan mocht ik weer natgesabbelde muizen buiten gaan zetten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:07

Een gezonde volwassen vogel wordt ook niet zo snel gepakt

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:09

Hier doe ik geen bandjes om helaas vaak genoeg net op tijd geweest anders hadden ze zichzelf opgehangen. Ook al zo er elastiek in. Ik denk maar zo de zwakkere dieren die gepakt worden zullen in de natuur toch niet overleven.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:17

Mijn kat heeft een halsbandje met belletje om. Mijn ouders hadden vroeger veel vogels in de tuin maar nu soms wat minder als mijn kat op bezoek is geweest ( + zijn zussen en moeder die daar naast wonen helpen ook goed mee). Opzich valt het nog best mee. Volgens mij heeft Sieb nu in zijn 2jaar een stuk of 5 vogels gevangen en iets van 3 muisjes. Het scheelt dat hij bij mij op het dak buiten komt en daar vogels of muizen een stukje moeilijke zijn te vangen. Gisteren kwam hij wel met een mot thuis. Was hij ook al trots op. Verder is Sieb wel mijn vliegen vanger. Ook heel handig.
Ik vind vogels altijd wel sneu. Muizen heb ik het niet zo op.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 09:55

Vogels zijn toch een pak moeilijker te vangen dan muizen denk ik.
Ik heb onder m'n dak 3 nesten zitten, een mussennest, een zwaluwnest en een duivennest (nuja, die laatste is meer een hoop rommel op de antenne waar ze dan hun eieren in leggen).
Mijn katten komen nooit thuis met vogels, ook niet met kuikens of uitvliegers.
En ze zitten er nochtans wel op te loeren. Kat zit beneden te staren en familie mus zit in de dakgoot te kwebbelen (ik vermoed dat ze de kat uitlachen).

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 10:00

Wij hebben zelf geen katten, maar de katten van de buren zijn wel heel vaak bij ons te vinden en die krijgen ook altijd de restjes van de bij ons gevangen muizen/ratten. Ben blij dat ze ze mee nemen naar huis!

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:55

Ah lotgenoten!

Ik kreeg dit topic door via FB :D
Hier geen muizen of vogels....

Hier zijn het kikkers....
Soms leven ze nog, soms half en vaak niet meer..... :\

Ik wilde zo graag dat het bij veertjes, vliegjes en stokjes bleef. Maar helaas....

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:47

Ja hier ook oa.
Dat gegil oef. Soms neemt ze se snachts mee dan zit ik rechtop in m'n bed.
Mu maar t luikje dicht gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:48

kani_ejj schreef:
Ja prutsmuts ook oa.
Dat gegil oef. Soms neemt ze se snachts mee dan zit ik rechtop in m'n bed.
Mu maar t luikje dicht gedaan

Sleept jouw kat prutsmuts mee?
Dat vind ik wel echt een bijzondere :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:53

ik krijg zojuist een krekeltje geserveerd boven op mijn toetsenbord.. schrok mij wild omdat ik niet herkende wat die lange staken waren in de bek van mijn kat (zag niet dat het een dier was).. Kat doet 'miauw' precies boven mijn toetsenbord en het slachtoffer springt op mijn hand en meteen weer weg..

blijkbaar kan ik toch nog gillen als een klein meisje lol

de prutsmuts heb ik nog niet in mijn collectie, mocht je die dubbel hebben, dan hoor ik het graag

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:57

Hahahahaha auto correctie en bokt verandert dat haha moest hier zijn maar was met een o dan krijg je pritsmuts hahah

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:58

Ik dacht al dat wij hier gek werden. Sinds een week een ware muizen overdaad hier. Elke dag komt ie nu ineens met zo'n ding naar binnen, en ze leven elke keer nog. Mag ik er weer achteraan.
Normaal 1 per jaar en nu al 5 in 2 dagen! Er is iets gaande :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:58

Wel netjes dankjewel zeggen dan he ElenaMM?

En ik heb me rot gelachen om de prutsmuts....beelddenker he

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:06

Anoniem schreef:
Wel netjes dankjewel zeggen dan he ElenaMM?

En ik heb me rot gelachen om de prutsmuts....beelddenker he

*gooit zichzelf tegen de grond met mijn hoofd richting Amsterdam en dank een ieder die mij een prutsmuts kan bezorgen uit de grond van mijn hart*

ik dacht altijd dat de prutsmuts een volle nicht van de bakkabouter was? zo stelde ik mij dat voor

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:08

Hahahaahahhahahahaah

Ga kapot hier. Stomme auto correctie haha vooral op bokt heb je dan rare woorden

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:52

Afbeelding

Dit dus :+ Poes is een zwervertje geweest voordat wij haar uit het asiel plukten, en dat is nog best te merken. Vogels, kikkers en muizen kenden we al, maar ratten is dus blijkbaar nieuw.

Muizen gaan trouwens in hun geheel bij poes naar binnen, en liefst onder toeziend oog van ons :Y)

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:09

God.. Genoeg.
Wij hebben momenteel 7 katten thuis.
4 volwassene en 3 kittens. De kittens gaan weg.
De poezen vangen de hele tijd muizen, ik denk om de kittens te laten zijn wat een muis is en wat je ermee moet doen. De katers vangen echter volgens. En geen kleintjes, maar een dikke duif of een merel. :(

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:25

Helaas nog niet ;(
We hebben muizen in ons nieuwe huis, maar die slowpokes van me kunnen de muizen niet vinden 8)7 Vandaag de boel goed opruimen en dan 24/7 hier katten houden. Hopelijk vinden we dan wat lijkjes terug ipv aangegeten vuilzakken.

Ik heb trouwens 2 binnenkatten die nog nooit een muis hebben gezien en een halfwilde kat die vanaf 8 weken in een asielhokje en binnenshuis heeft geleefd. Ik voorzie muisvang-problemen :+

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:54

Oja hier ook, heerlijk. De mooiste vangst was een blauwe parkiet. En verder in het voorjaar elke dag een andere jonge merel uit her nest in de buurr.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:57

Heb inmiddels de muis gespot die van de week losgelaten is... Hij zit niet meer in de kachel... Maar ik mag nu evengoed witgoed gaan verplaatsen :')
Ik ben bang dat ie niet door mijn kartonnen rol zelf naar de open deur gaat lopen (al deed hij net wel de eerste poging).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:59

Hier hebben we gisteren een langpootmug gekregen. _O- Maar ook wel eens een vogeltje, helaas.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:04

hij t is ook heel goed in vissen. zo nu en dan komt hij met een karper aanzetten. nog grooter dan hijzelf. geen idee hij hij het voor elkaar krijgt. knap vind ik het wel

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:05

Zag vanmorgen een muisje in de tuin liggen, was blij dat ik hem met een kartonnetje opschepte, want hij bewoog... Muisje was al een dag dood, dus je kunt wel raden waarvan hij bewoog..... :r