Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yipee schreef:Wat naar zeg allemaal! Hopelijk gaat het snel beter. Apart dat de cardioloog toch nog iets anders heeft gevonden. Hopelijk blijft het hierbij.
Wat betreft Cavaliers en hartproblemen: Ik moet de cavalier ZONDER hartproblemen nog tegen komen. De cavaliers die ik ken hebben allemaal wel minimaal een ruisje. Dit ras heeft heel wat gezondheidsproblemen en hartaandoeningen zijn daar 1 van en dat is nog maar het topje van de ijsberg helaas.
kohtje schreef:Yipee schreef:Wat naar zeg allemaal! Hopelijk gaat het snel beter. Apart dat de cardioloog toch nog iets anders heeft gevonden. Hopelijk blijft het hierbij.
Wat betreft Cavaliers en hartproblemen: Ik moet de cavalier ZONDER hartproblemen nog tegen komen. De cavaliers die ik ken hebben allemaal wel minimaal een ruisje. Dit ras heeft heel wat gezondheidsproblemen en hartaandoeningen zijn daar 1 van en dat is nog maar het topje van de ijsberg helaas.
Laat ik er nu een hier hebben van 12 jaar!
Maar ik blijf erbij: een hart ruisje en lekkende kleppen is niet normaal. Dus ik vind niet dat we dit zomaar moeten accepteren bij een een rashond omdat ze er niet allemaal gelijk last van hebben. Een ruisje/lekkende kleppen is per definitie een afwijking, of de hond er nou veel last heeft of niet. Ik noem het dus alsnog een gezondheidsprobleem van het ras en vind dat je dat niet moet accepteren in een foklijn.
. Het is een feit dat de cavalier erom bekend staat te sukkelen met het hart. Inky heeft dus ook een ruis en lekkende hartkleppen, gelukkig nog niet in die vorm dat ze volgens de cardioloog klachten geven. Vannacht is beter geweest dan vorige nacht. We zijn juist een klein wandelingetje gaan maken, en ze hijgt toch beduidend meer dan mijn andere 2 honden, maar was wel weer erg enthousiast. Het blijft voor mij toch een beetje dubbel, ik hoop echt dat de klachten snel verdwijnen, dan weet ik zeker dat het allemaal aan die gezwollen luchtwegen lag.