39 labradors als proefdieren?!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:05

lastig... Ik ben natuurlijk 14 jaar, dus heb er een hele andere kijk op!

Erg sneu wat er gaat gebeuren met de honden. Ik hoop echt heel erg, dat ze met deze proeven iets belangrijks/nieuws te weten komen...

Dan mijn kijk op dierproeven. Het testen op dieren voor medicijnen vind ik net gaan, voor makeup gaat het mij echt veel te ver...

Worden deze labradors trouwens met rede uitgezocht, of gewoon random? Bijvoorbeeld dat deze beestjes agrassief zijn (gemaakt door de eigenaar), en daardoor zoieso al afgemaakt moeten worden?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:05

speurneusc schreef:
vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.

geen enkele hond van de 39 proefhonden die ze aangevraagd hebben zal dit gaan overleven!

Waar is de bron dat dit zo zal gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:06

dit is hoe ik erover denk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:07

speurneusc schreef:
vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.

geen enkele hond van de 39 proefhonden die ze aangevraagd hebben zal dit gaan overleven!

En jij bent er van overtuigd dat ze dat voor de lol doen?

Anoniem

Re: 39 labradors als proefdieren?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:10

Nee. Wel dat je dan idd labradors een pacemaker kunt geven. Het vervelende is dat mensen in de verste verte niet op honden lijken, dus imo is het niet erg zinvol. Kijk mijn eerdere post even, met filmpje, wordt super uitgelegd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:15

speurneusc schreef:

Welke alternatieven zie jij dan?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:16

Molfre schreef:
Oh en nog iets, al deze moraal ridders eten geen vlees, dragen geen leer, geen make-up (want ook de nu niet op dier geteste make-up is ooit op dieren getest lang geleden), gebruiken geen paracetamol/anticonceptie/antibiotica... etc etc etc...

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg treurig en het is niet nodig dit open en bloot in de krant te zetten, want dan krijg je massa histerie die nergens voor nodig is, maar er zitten twee kanten aan elk verhaal en dat vergeet men.

Ik teken ook niet, simpelweg omdat ik het hypocriet zou vinden. Alle grondstoffen van cosmetica en andere smeerseltjes zijn ooit op dieren getest. Als je iets proefdiervrij koopt betekend dat alleen maar dat het middel zelf niet getest is. Ook worden bijna alle medicijnen standaard getest op dieren, van veel middelen bestaat geen proefdiervrij alternatief. Ik ben zo egoïstisch om deze producten te gebruiken, bovendien gebruik ik ook vlees, leer en andere dingen afkomstig van dode dieren. Dus nee ik ga niet een beetje hyppcriet lopen doen omdat het nu om schattige labradors gaat.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:20

winnie70 schreef:
lastig... Ik ben natuurlijk 14 jaar, dus heb er een hele andere kijk op!

Erg sneu wat er gaat gebeuren met de honden. Ik hoop echt heel erg, dat ze met deze proeven iets belangrijks/nieuws te weten komen...

Dan mijn kijk op dierproeven. Het testen op dieren voor medicijnen vind ik net gaan, voor makeup gaat het mij echt veel te ver...

Worden deze labradors trouwens met rede uitgezocht, of gewoon random? Bijvoorbeeld dat deze beestjes agrassief zijn (gemaakt door de eigenaar), en daardoor zoieso al afgemaakt moeten worden?

om even antwoord te geven op je laatste vraag.
nee deze dieren worden daar niet op geselecteerd, dieren die als proefdier gebruikt gaan worden moeten daar speciaal voor zijn gefokt.

even opgezocht, letterlijk staat er:
Volgens de WOD (wet op dierproeven) moeten dierproeven worden uitgevoerd met dieren die door de instelling zelf zijn gefokt of direct afkomstig zijn van instellingen die dieren fokken voor dierproeven. dit is niet voor alle diersoorten mogelijk, daarom mogen enkele diersoorten van andere leveranciers worden betrokken. het betreft vissen, duiven, kippen, paarden, runderen, schapen, varkens, kalkoenen en geiten

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:27

komt hieruit

http://www.freethelabradors.org/sites/freethelabradors.org/files/field/page_attachment/labradors_brochure.pdf

hier staat ook in waar ze deze honden vandaan halen

dat deze honden bij speciale farms wegkomen waar ze speciaal gefokt worden is dus niet waar, er waren geen honden beschikbaar van het type en grote die ze wilden gebruiken. dus komen ze bij de reguliere hondenhandelaren vandaan ZE SPONSOREN DE BROODFOK DUS MEE nog een positief punt!!

heb trouwens nog een instelling die proeven doet met honden, een veel beter doel en de honden hebben een beter vooruitzicht ook toevallig ook veel labradorshttps://www.facebook.com/Contacthond?fref=nf
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 22-08-14 22:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:31

Wie bepaalt wat een veel beter doel is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:32

Blue_Eyes schreef:
speurneusc schreef:

wat is er precies mis met de pacemakers zodat er weer een nieuw model moet komen?
Dat zou ik weleens willen weten.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:34

in boven genoemd rapport staat dit ook genoteerd, of te wel inderdaad het wiel opnieuw uitvinden

Ook in Utrecht en in vele andere plaatsen in de wereld worden
soortgelijke experimenten uitgevoerd. Het lijkt er dan ook op dat
onderzoekers elkaar beconcurreren. De honden en veel andere
proefdieren zijn hiervan de dupe.

.
Laatst bijgewerkt door speurneusc op 22-08-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tjelley

Voor een ieder die graag iets terug wil doen voor een ex-proefdier: http://www.shhh.nl

Het is prachtig om zo'n dier het geluk van het leven te zien beleven :)

fleurtjeuh

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

wat is er precies mis met de pacemakers zodat er weer een nieuw model moet komen?
Dat zou ik weleens willen weten.

Er zijn veel verschillende soort hartfalen en hart kwalen.
En er zijn verschillende pacemakers, met verschillende werkingen.
Maar voor veel situaties is er geen juiste pacemaker die op de juiste manier werkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:36

speurneusc schreef:
in boven genoemd rapport staat dit ook genoteerd, of te wel inderdaad het wiel opnieuw uitvinden

Onzin. Spreek de dichtstbijzijnde cardioloog even aan en vraag of pacemakers altijd voldoen, en het antwoord is simpelweg nee, er sterven nog veel mensen omdat pacemakers gewoon niet afdoende ontwikkeld zijn en er niet voor iedere hartritmekwaal een passende pacemaker is.
Het is niet zo dat als je eenmaal zo'n ding ontwikkeld hebt, dat het dat dan is.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:38

Blue_Eyes schreef:
speurneusc schreef:

Onzin. Spreek de dichtstbijzijnde cardioloog even aan en vraag of pacemakers altijd voldoen, en het antwoord is simpelweg nee, er sterven nog veel mensen omdat pacemakers gewoon niet afdoende ontwikkeld zijn en er niet voor iedere hartritmekwaal een passende pacemaker is.
Het is niet zo dat als je eenmaal zo'n ding ontwikkeld hebt, dat het dat dan is.

zie: http://www.freethelabradors.org/sites/freethelabradors.org/files/field/page_attachment/labradors_brochure.pdf

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:39

Ja, die heb ik gelezen. Drie keer, ik kan de oplossing nou niet direct vinden. Allesbehalve een objectieve bron overigens.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:44

soortgelijke onderzoeken kan ook betekenen dat ze wel naar pacemakers onderzoeken maar ieder met een andere werking, dan is het dus niet hetzelfde onderzoek.

Blue_Eyes: erg opjectief vind ik de bron ook niet overigens.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:44

Blue_Eyes schreef:
speurneusc schreef:

je kunt als mens je er ook gewoon eens bij neerleggen dat het je tijd is....

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:46

Waarom? Pacemakers zijn er niet alleen voor ouden van dagen. Een goede vriend van me is kindercardioloog. Die plaatst regelmatig pacemakers bij jonge kinderen, die daarmee echt een normaal leven kunnen hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:48

Blue_Eyes schreef:
Waarom? Pacemakers zijn er niet alleen voor ouden van dagen. Een goede vriend van me is kindercardioloog. Die plaatst regelmatig pacemakers bij jonge kinderen, die daarmee echt een normaal leven kunnen hebben.

die zijn dan zo slecht nog niet die pacemakers ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:51

Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:53

Blue_Eyes schreef:
Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.

Dat zal toch een relatief kleine groep zijn waar jij het nu over hebt.Ik bedoelde als er al kinderen fatsoenlijk oud worden met een pacemaker waarom dan een nieuwe ontwerpen?

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 22:53

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

die zijn dan zo slecht nog niet die pacemakers ;)

:D
sorry ik moest hard op lachen _/-\o_

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:56

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

Dat zal toch een relatief kleine groep zijn waar jij het nu over hebt.Ik bedoelde als er al kinderen fatsoenlijk oud worden met een pacemaker waarom dan een nieuwe ontwerpen?

Wat je relatief klein noemt, ik weet geen exacte cijfers en ik heb ook weinig zin om daar nu naar op zoek te gaan. Ik zal het hem eens vragen als het in de spraak te pas komt. Ik val hoe dan ook in herhaling als ik zeg dat er veel verschillende soorten afwijkingen zijn die iets dergelijks als oplossing hebben, maar dat niet ieder apparaat geschikt is voor iedere afwijking.
Wat mij betreft is ieder kind dat erdoor gered wordt het waard.
En verder vind ik het nu onderhand wel bedtijd, dus tabee :)