Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
speurneusc schreef:vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.
geen enkele hond van de 39 proefhonden die ze aangevraagd hebben zal dit gaan overleven!
speurneusc schreef:vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.
geen enkele hond van de 39 proefhonden die ze aangevraagd hebben zal dit gaan overleven!
Molfre schreef:Oh en nog iets, al deze moraal ridders eten geen vlees, dragen geen leer, geen make-up (want ook de nu niet op dier geteste make-up is ooit op dieren getest lang geleden), gebruiken geen paracetamol/anticonceptie/antibiotica... etc etc etc...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg treurig en het is niet nodig dit open en bloot in de krant te zetten, want dan krijg je massa histerie die nergens voor nodig is, maar er zitten twee kanten aan elk verhaal en dat vergeet men.
winnie70 schreef:lastig... Ik ben natuurlijk 14 jaar, dus heb er een hele andere kijk op!
Erg sneu wat er gaat gebeuren met de honden. Ik hoop echt heel erg, dat ze met deze proeven iets belangrijks/nieuws te weten komen...
Dan mijn kijk op dierproeven. Het testen op dieren voor medicijnen vind ik net gaan, voor makeup gaat het mij echt veel te ver...
Worden deze labradors trouwens met rede uitgezocht, of gewoon random? Bijvoorbeeld dat deze beestjes agrassief zijn (gemaakt door de eigenaar), en daardoor zoieso al afgemaakt moeten worden?
Blue_Eyes schreef:speurneusc schreef:vroeger waren er nog geen alternatieven om te testen en werden dieren ingezet, nu zijn er wel alternatieven en toch moeten ze zo nodig honden martelen, enkele weken stroomstoten geven en ze daarna op een tafel vastbinden en 8uur lang alles herhalen zodat ze het nog eens kunnen bekijken, dan maken ze ze dood en kijken hoe het hart er dan uit ziet, honden die deze laatste test niet doen, zijn of al eerder overleden, of worden alsnog afgemaakt.
Welke alternatieven zie jij dan?
geerke schreef:Blue_Eyes schreef:Welke alternatieven zie jij dan?
wat is er precies mis met de pacemakers zodat er weer een nieuw model moet komen?
Dat zou ik weleens willen weten.
speurneusc schreef:in boven genoemd rapport staat dit ook genoteerd, of te wel inderdaad het wiel opnieuw uitvinden
Ook in Utrecht en in vele andere plaatsen in de wereld worden
soortgelijke experimenten uitgevoerd. Het lijkt er dan ook op dat
onderzoekers elkaar beconcurreren. De honden en veel andere
proefdieren zijn hiervan de dupe.
Blue_Eyes schreef:speurneusc schreef:in boven genoemd rapport staat dit ook genoteerd, of te wel inderdaad het wiel opnieuw uitvinden
Onzin. Spreek de dichtstbijzijnde cardioloog even aan en vraag of pacemakers altijd voldoen, en het antwoord is simpelweg nee, er sterven nog veel mensen omdat pacemakers gewoon niet afdoende ontwikkeld zijn en er niet voor iedere hartritmekwaal een passende pacemaker is.
Het is niet zo dat als je eenmaal zo'n ding ontwikkeld hebt, dat het dat dan is.
Blue_Eyes schreef:speurneusc schreef:in boven genoemd rapport staat dit ook genoteerd, of te wel inderdaad het wiel opnieuw uitvinden
Onzin. Spreek de dichtstbijzijnde cardioloog even aan en vraag of pacemakers altijd voldoen, en het antwoord is simpelweg nee, er sterven nog veel mensen omdat pacemakers gewoon niet afdoende ontwikkeld zijn en er niet voor iedere hartritmekwaal een passende pacemaker is.
Het is niet zo dat als je eenmaal zo'n ding ontwikkeld hebt, dat het dat dan is.
Blue_Eyes schreef:Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.
geerke schreef:Blue_Eyes schreef:Waarom? Pacemakers zijn er niet alleen voor ouden van dagen. Een goede vriend van me is kindercardioloog. Die plaatst regelmatig pacemakers bij jonge kinderen, die daarmee echt een normaal leven kunnen hebben.
die zijn dan zo slecht nog niet die pacemakers
geerke schreef:Blue_Eyes schreef:Een pacemaker is ook helemaal niet zo'n slecht ding. En ja, natuurlijk baal ik ervan dat er honden voor gebruikt worden om ze te testen - maar liever dat dan dat mijn vriend ze ongetest bij kleuters moet gaan inbouwen.
Dat zal toch een relatief kleine groep zijn waar jij het nu over hebt.Ik bedoelde als er al kinderen fatsoenlijk oud worden met een pacemaker waarom dan een nieuwe ontwerpen?