Hondenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:28

MaricoGraphy schreef:
Ik lees zelfs dat dit discriminatie is, en tegen de wet op eigendom.
Aan de andere kant is de belasting ook weer iets wat een overvloed aan honden zou kunnen voorkomen.
Ik ken hier in belgie iemand met heel wat honden, 5+ en hun kledij stinkt altijd naar hond. Dat kan gewoon geen gezonde leefomgeving zijn denk ik.

Of gewoon slechte hygiëne. ;) Wij hebben namelijk 2 honden, 4 katten en een aantal vogels en die dieren mogen overal komen en toch stinken onze kleren of huis er niet heen. Dat is dus een aanname als dikke stront door een dunne trechter.

Tymbalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 18:29

Dan valt het bij ons nog mee, wij betalen voor 1 hond 30,05 euro, 2e en volgende hond 40,10 euro en voor een kennel 70,20 euro

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:32

KimD schreef:
MaricoGraphy schreef:
Aan de andere kant is de belasting ook weer iets wat een overvloed aan honden zou kunnen voorkomen.
Ik ken hier in belgie iemand met heel wat honden, 5+ en hun kledij stinkt altijd naar hond. Dat kan gewoon geen gezonde leefomgeving zijn denk ik.

Of gewoon slechte hygiëne. ;) Wij hebben namelijk 2 honden, 4 katten en een aantal vogels en die dieren mogen overal komen en toch stinken onze kleren of huis er niet heen. Dat is dus een aanname als dikke stront door een dunne trechter.

onderzoek wijst uit dat mensen met huisdieren...honden/katten vooral...veel gezonder zijn.Lagere bloeddruk,minder allergieen :D Dus hoe meer beesten hoe gezonder je leefomgeving.Ook omdat je de hele dag beweegt om de dieren te verzorgen ;)

tabaflab

Re: Hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:34

Is dit het bedrag per jaar of per maand?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 19:54

Gelukkig per jaar! Per maand zou niemand meer een hond hebben denk ik

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:05

KimD schreef:
MaricoGraphy schreef:

Ja precies. Hier ook 6 honden en het stinkt hier echt niet. Kwestie van schoon houden. Heel simpel.

smulletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:25

Maar wat nou als je honden uit het asiel hebt? Wij hebben 2 honden uit het asiel en in het contract dat wij getekend hebben staat dat als wij niet goed voor de honden zorgen ze weer terug moeten naar het asiel. Als er iets ernstigs met de honden is of als ze dood gaan moeten we dat melden bij het asiel. Dan het belangrijkste: er staat zelfs in dat de honden officieel van het asiel blijven! Wij hebben dus officieel geen honden :o
NB: 1 hond hebben wij uit het asiel in NL en 1 hond komt uit het dodingsstation in Spanje

Kehylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:31

Wij betalen €27 per hond. Dus dat valt heel erg mee.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 20:58

maar de honden verblijven permanent op jullie adres smulletje, dus worden jullie ook aangerekend als eigenaar. en moet je dus belasting betalen.

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:14

Christiene schreef:
Leandra schreef:
De tarieven 2014 in Soest: voor de eerste hond: € 72. Voor de 2e en volgende hond: € 107. Voor een kennel € 348,50

Ik heb zelf geen hond, mijn moeder wel.
Wel heb ik een keer een controleur aan de deur gehad toen de hond van mijn moeder hier logeerde.
En ik heb een keer een brief in de bus gehad of ik mijn hond wilde aangeven terwijl er geen hond in huis is. Ik heb 2 katten en die hebben als waterbak een hondenbak. Waarschijnlijk had de controleur die bak gezien.

hoe is dat afgelopen geloofde hij dat wel?
mijn ouders hebben ook regelmatig loge hond als mijn zus weg moet.

Ze zijn een week later nog een keer geweest. Onaangekondigd en toen was de hond er niet meer. Toen geloofde hij me wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:21

smulletje schreef:
Maar wat nou als je honden uit het asiel hebt? Wij hebben 2 honden uit het asiel en in het contract dat wij getekend hebben staat dat als wij niet goed voor de honden zorgen ze weer terug moeten naar het asiel. Als er iets ernstigs met de honden is of als ze dood gaan moeten we dat melden bij het asiel. Dan het belangrijkste: er staat zelfs in dat de honden officieel van het asiel blijven! Wij hebben dus officieel geen honden :o
NB: 1 hond hebben wij uit het asiel in NL en 1 hond komt uit het dodingsstation in Spanje

Helaas verblijft de hond bij jullie en zorgen jullie er voor. Zou wel een interessante zijn om daarmee bezwaar aan te tekenen {:} dat zou ik dan wel weer proberen..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 21:40

KimD schreef:
hafjelinger schreef:
Nondeju :O

Geen idee wat het hier kost.. Maar wij hebben onze hond ook nooit aangegeven O:)

Je weet dat je hond in beslag kan worden genomen? Aantal jaar geleden gebeurt in het dorp waar ik toen woonde. Heeft een flinke boete gekregen en voor alle jaren dubbele belasting moeten betalen.

Ach, in de afgelopen tweeënhalf jaar hebben ze een keer aan de deur gestaan. 'Hond is een logeetje' was voldoende ;)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:28

dat heb ik ook wel eens gehad, toen het nog niet was afgeschaft; hond van een vriendin een paar dagen te logeren en uiteraard komt er dan een controleur langs.
'Heeft u ook een hond?' 'Nee ik heb geen hond' (ondertussen de corgi van vriendin mooi vrolijk de gang op wandelen) 'En wat is dat dan?' 'Die is niet van mij, is een logeetje die over een paar dagen weer terug gaat naar dr baasje'
Heb de beste man nooit weer gezien. Zal wel een keer aan de bel hebben gehangen toen ik niet thuis was en de hond weer terug bij baasje was. In ieder geval gelukkig geen aanslag gehad dus ze zullen het wel geloofd hebben. Of ze hebben bij buren geinformeerd, dat kan ook nog

overigens was in mijn geval de hond ook idd een logeetje

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:46

mijn hond staat keurig netjes ingeschreven..

maar dan wel in een gemeente zonder hondenbelasting (jaja ze zijn er)..
daar woonde mijn moeder die met regelmaat mijn hond had als ik een weekje of weekendje weg was..
of wanneer ze m gezellig even wilde hebben (je moet zo'n oppas wel te vriend houden natuurlijk)

ook de chip staat op haar naam en ze staat daar ook bij de DA ingeschreven..

laat mijn gemeente dan maar bewijzen dat haar hoofdadres het mijne is (staat tevens bij mijn DA ingeschreven overigens.. gegevens worden altijd netjes overgezet naar de andere DA ook).

in ieder geval, ik ontloop mijn hondenbelasting dus

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:48

elenaMM77 schreef:
mijn hond staat keurig netjes ingeschreven..

maar dan wel in een gemeente zonder hondenbelasting (jaja ze zijn er)..
daar woonde mijn moeder die met regelmaat mijn hond had als ik een weekje of weekendje weg was..
of wanneer ze m gezellig even wilde hebben (je moet zo'n oppas wel te vriend houden natuurlijk)

ook de chip staat op haar naam en ze staat daar ook bij de DA ingeschreven..

laat mijn gemeente dan maar bewijzen dat haar hoofdadres het mijne is (staat tevens bij mijn DA ingeschreven overigens.. gegevens worden altijd netjes overgezet naar de andere DA ook).

in ieder geval, ik ontloop mijn hondenbelasting dus

Nu maar hopen dat de belastingdienst dit niet leest :=

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 22:57

EskeGirl schreef:
Nu maar hopen dat de belastingdienst dit niet leest :=

lol, ik denk dat ze mij weinig kunnen maken, mijn hondje staat immers netjes in een gemeente ingeschreven..

helaas gaat daarin wel verandering komen.. de woning staat nu leeg en te koop lol..
nu zullen ze vast niet meer geloven dat daar een hond helemaal in haar uppie woont ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:05

Hondenbelasting.. bah.. puur geldklopperij. Daarom betaal ik het dus ook niet (mede omdat dat ik het ook vergat, toen ik op mezelf ging wonen :P) Anderhalf jaar verder ook niks opgegeven. Alle katten en paarden schijten hier ook alles onder. Daarnaast word er zelden wat opgeruimd, laat staan geld aan honden faciliteiten uitgegeven. Woon overigens in Rotterdam. 20 min verder (Delft), is er geen hondenbelasting, lees ik? Wat is dat dan weer voor belachelijks? Wat is het verschil vraag ik me af?

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:12

De gemeente Delft houd iets minder van geldklopperij dan Rotterdam.

Gemeenten zijn niet verplicht hondenbelasting te heffen. Voor veel gemeenten dient die belasting ook alleen maar om hun eigen begroting op orde te krijgen/extra te spekken

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 04:43

Hier hebben ze de hondenbelasting in januari afgeschaft...
En ik maar wachten op de rekening.... :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 06:39

RoosTinker schreef:
Hier hebben ze de hondenbelasting in januari afgeschaft...
En ik maar wachten op de rekening.... :')

En maar die gemeente bellen 'waar blijf mijn blauwe brief?' :Y) Uit medelijden sturen ze je er straks ene. _O-

Door het hondenbelasting verhaal heb ik gisteren mijn tweede hond aangegeven, dat was ik vergeten. Netjes gezegd dat ze er wel al een maand was, was geen probleem. :+

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 07:16

Hondenbelasting staat los van de belasting dienst.....

Het zijn gemeentelijke heffingen en worden gewoon in witte enveloppe met gemeente logo bezorgd...

Voor vragen over die heffing hoef je ook niet met de belastingdienst te bellen maar met je gemeente...

Voor wie dit niet wist

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 08:56

En...tenminste dat was hier wel zo vroeger..het staat op de rekening van de gemeentelijke belastingen; hoeven ze maar 1 envelop te sturen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:02

Dat controleren vind ik ook maar bullshit. Ik heb de honden van mijn moeder regelmatig op visite en heb dus ook gewoon een hondenkleed liggen. Maar heb geen honden, ga niet betalen ook. Ze zijn hier ooit weleens aan de deur geweest, toe nwas die kleine nog klein en als pup bij me. In het erkertje bij het raam stond een mega bench. Ze vroegen of ik honden had, ik zei nee en klaar was het. Geen vraag over de bench of wat dan ook, ook nooit wat over gehoord verder. Mijn moeder heeft ze overigens wel aangegeven, maar het is hier het ene jaar wel betalen, dan is het weer afgeschaft, dan weer niet, raar zooitje 8)7

Buren hebben 2 honden, keffertjes die blaffen als een malle. Zijn niet aangegeven, weet zeker dat er daar ook gecontroleerd is, maar vooralsnog geen maatregels oid.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:10

briitje schreef:
Hondenbelasting.. bah.. puur geldklopperij. Daarom betaal ik het dus ook niet (mede omdat dat ik het ook vergat, toen ik op mezelf ging wonen :P) Anderhalf jaar verder ook niks opgegeven. Alle katten en paarden schijten hier ook alles onder. Daarnaast word er zelden wat opgeruimd, laat staan geld aan honden faciliteiten uitgegeven. Woon overigens in Rotterdam. 20 min verder (Delft), is er geen hondenbelasting, lees ik? Wat is dat dan weer voor belachelijks? Wat is het verschil vraag ik me af?

Volgens m'n ouders zit het bij ons in andere dingen :=

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 09:10

Iris82 schreef:
Nou ja zeg, niemand overtreft ons... :n
Belachelijk.

Helaas ben ik een winnaar: €304,00 voor twee honden. :n