Mensen met poedel/ labradoodle

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 12:13

kani_ejj schreef:
spatter schreef:
[ Afbeelding ]
Max toen hij nog een Maxje was ♥

[ Afbeelding ]
halfweg

en nu, samen met zijn nieuwe maatje Don, Hollandse herder pup
[ Afbeelding ]

Max is zeker niet klein, maatje dwergpoedel/toypoedel maar fijner en zijn kopje is kleiner en de oren zeker.

Uh dat is geen toypoedel bij m'n foto is de rode een toy poedel en de zwarte een dwerg poedel die zijn maar 30 cm. Dit is meer middenslag.
Maar is t een 100% poedel ? Heeft z'n stijl haar

Max is een chipoo, dus niet razuiver en hij lijkt veel groter dan hij is, zit zeker 2 cm haar op bij deze foto.
Foto is ook vanaf de grond genomen.
Hij heeft het maatje van een dwergpoedeltje al was ons raszuivere dwergpoedeltje nog iets groter.

SternPhoto

Re: Mensen met poedel/ labradoodle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 16:08

Hoe groot is die dan ? Hij lijkt zo groot hoge benen

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:46

Ik heb een toy en dwerg maar die hebben niet van die hoge benen. Mijn midde slag heeft wel van die lange benen.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 17:50

Dit is mijn grote toy poedel die van jou is veel hoger op z'n benen
Afbeelding

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 19:58

Ze zegt toch ook dat het geen toypoedel is maar een kruising?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 21:39

spatter schreef:
spatter schreef:
[ Afbeelding ]
Max toen hij nog een Maxje was ♥

[ Afbeelding ]
halfweg

en nu, samen met zijn nieuwe maatje Don, Hollandse herder pup
[ Afbeelding ]

Max is zeker niet klein, maatje dwergpoedel/toypoedel maar fijner en zijn kopje is kleiner en de oren zeker.

Uh dat is geen toypoedel bij m'n foto is de rode een toy poedel en de zwarte een dwerg poedel die zijn maar 30 cm. Dit is meer middenslag.
Maar is t een 100% poedel ? Heeft z'n stijl haar

Max is een chipoo, dus niet razuiver en hij lijkt veel groter dan hij is, zit zeker 2 cm haar op bij deze foto.
Foto is ook vanaf de grond genomen.
Hij heeft het maatje van een dwergpoedeltje al was ons raszuivere dwergpoedeltje nog iets groter.[/quote]

Zoals hierboven een dwergpoedeltjemijj foto is een grote toy richting dwerg zit op de grens

Edit laat maar zal wel aan mij liggen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-14 22:30

Ik denk inderdaad dat max op de grens dwerg/toy zit, maar is dat nou heel erg belangrijk? t Is een schattig hondje met hele duidelijke poedelkenmerken, en dat is wat er telt in dit topic lijkt me....

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:04

Wat een ontzettend leuke hondjes komen hier voorbij zeg!
Ik vind persoonlijk die typische manier waarop poedels vaak getrimd worden niet zo mooi. Dat is ook de reden dat wij toen we op zoek gingen naar een niet verharend hondje riepen; geen poedel! Dan maar een labradoodle. Maar hier ben ik wel op teruggekomen. We hebben inmiddels dus een labradoodle, en sinds wij met die halve poedel rondlopen, begin ik poedels toch wel erg te waarderen :P
Mocht er in de toekomst nog een hondje bijkomen zal dat ook een poedeltje of een kruising hiermee zijn denk ik.
Of je nou voor een poedel of een labradoodle kiest, je gaat er vast heel erg veel plezier aan beleven.

Onze reu van 9 maanden is echt s'werelds grootste schat. 100% van de tijd blij, 100% van de tijd lief.
Hij is mega enthousiast en dat is zijn enige moeilijke puntje, dat enthousiastme is niet áltijd handig, en het is moeilijk te temperen :D
Het is wel heel gezellig zo'n blije ziel in huis.
Hij vind ook alles prima, auto, trein, boot, caravan, fietskar, bij mensen op bezoek, niks is een probleem. Als hij gezellig bij je is, dan is hij ronduit tevreden :)

Onze allemansvriend:
Afbeelding

Afbeelding

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:37

Wat een lieffie!!

En die heb je bij een fokker vandaan?

Jel_R07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:57

Nee we hebben hem niet bij een echte fokker vandaan. Het is ook geen australian labradoodle hoor, hier zit alleen poedel en labrador in. Maar hij is al wel een labradoodle x labradoodle.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:57

Labradoodles zien er wel leuk uit, maar ik vind ze rete-irritant. Ben er heel wat tegen gekomen, maar allemaal stuk voor stuk onwijs lomp en druk en hebben echt een bord voor hun kop. Ik vraag me eerder af of dat niet komt door de eigenaren, lompigheid kun je in principe wel afleren.

Was het ook niet zo dat je onwijs veel geld betaalt voor een doodgewone kruising?

Poedels vind ik trouwens wel heel erg leuk! Later wil ik er ook eentje :D Sommigen kunnen zo mooi en sierlijk lopen, alsof ze weten dat ze zo mooi zijn haha.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:57

Dat heb ik dus ook met een doodle.

Ja poedels lopen vaak heel mooi en houden ervan als ze mooi geknipt zijn en verzorgd zijn. Ik merk aan mijn buurhondje is een poedeltje een oude dame dat wanneer ze weer in bad is geweest en mooi geknipt dan loopt ze zo mooi zo van he kijk mij eens

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 07:53

Mijn poedelmeisje is er eindelijk:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze heet gioia en is nu 9 weken oud. Ze is een dwergpoedeltje

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 08:28

Leuk! Wat een dotje, gefeliciteerd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:24

Fotootje van Billy:
Afbeelding

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:49

Haaai allemaal !!! Hoe gaat het met de poedels hier?
Met gioia gaat alles heel goed. Ze is ondertussen 6,5 mnd en een hele vrolijke lieve clown.
Het enigste probleempje is dat ze soms veel jeuk heeft, ik vermoed dat ze niet tegen rund kan. Als ik de buffelhuidknoken weglaat heeft ze al een stuk minder last. Ze krijgt nu dus hertenhuid, konijnenoren en sinds vandaag een stukje hertengewei.

Met de honden van mijn ouders is ze helemaal gek, ze zijn vaak zo druk aan het spelen, dat we ze echt moeten stoppen }>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben nog steeds heel erg blij met haar <3

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 22:59

Wat een droppie. Wat voor kastje heeft ze bij haar halsband zitten?

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 23:04

Hier een Labradoodle.

Geweldig karakter, enorm knuffelig en speelt graag(op schoot is het echt net een grote vaatdoek, ze blijft echt liggen in de houding waarin je haar legt :') ). Heel leergierig en slim! Kunstjes zitten er zo in, en dingen als opspringen waren echt heel snel afgeleerd.

Ze is nu 9 maanden en komt ongeveer tot de knie. Die vacht is inderdaad wel moeilijk, minstens een keer in de twee dagen borstelen en regelmatig trimmen.

Ik herken niks terug van drammerig zijn, gezondheidsproblemen, niet knuffelig of terughoudend zijn. Bij geen enkele hond van haar nest of van de andere nesten van de fokker.

Als je de labradoodle nog overweegt zou ik gaan kijken bij http://www.amazinglabradoodles.com/

Hier hebben we de onze ook vandaan en hoor ik alleen maar positieve verhalen over. Ze zijn echt heel betrokken en met elke vraag en elk probleem kan je hier terecht.

Ik hoop dat je een leuke hond vind!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 06:58

Wat fijn dat jouwn labradoodle zo leuk geworden is ;) Ik heb geen kruising gepakt vanwege het haar, als ik haar nu borstel heeft ze eigenlijk nooit klitten. Wel heb ik haar niet in een super lang model.

Dat kastje is een electronische vlooienband. Ik had het idee dat ze meer jeuk kreeg van al die chemische rotzooi. En ik houdt niet van die vettige haren die je krijgt na een pipetje.

Zo nu snel opstaan en de boef weer naar mijn oma brengen, die is nu even mijn hondenoppas