Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Crazy_boon schreef:Wij hebben 2 duitse herder, een lang harige en een kort harige. Ze zijn super intelligent, en waken ook ontzettend goed, ontlangst hebben ze poging tot inbreken gedaan bij ons thuis, ze zijn niet verder gekomen als de voordeur, zijn per direct omgedraait en weggelopen, dankzij onze 2 herders.
Ze kunnen in zulke omstandigheden echt wel 'lelijk' doen, maar van het moment dat gevaar weg is veranderen ze ook weer terug in onze 2 maatjes, ik zou ze letterlijk als hoofd en voetkussen, ze mak zijn ze. Zusje van 6 kan er alles mee, ze vinden niets te veel als zij ermee bezig is.
EN het beste van al? Alletwee geadopteerd uit een Hondenasiel, waren alletwee 1 jaar toen we ze meenamen, dus het viel goed mee om ze een beetje heroptevoeden.
Citaat:De Riesenschnauzer werd later gefokt voor de bewaking van het vee op boerderijen.
De Riesenschnauzer heeft een zeer pittig karakter, er zal hem weinig ontgaan en is zeer intelligent.
Het meest opvallende aan deze hond is het waken met "gezond" verstand.
In wezen altijd afwachtend en wantrouwend tegenover alles wat vreemd is, maar als de baas het als "goed" bestempeld wordt het wantrouwen direct afgelegd en wil de hond alleen nog maar geaaid worden.
Anderzijds is de hond duidelijk de baas op het terrein en zal ingrijpen als vreemden te ver gaan.
Een ieder die als "eigen" is aangemerkt wordt tot het uiterste bewaakt.
Er ontgaat hem weinig van de activiteiten rondom huis en de hond zal altijd aan de zijlijn willen toekijken.
Feitelijk blijft deze hond altijd aan het werk. Juist omdat deze hond altijd, alles wil meemaken is het een ideale huis en gezinshond.
Regallie schreef:Ben blij met al jullie reactie, kan het zo snel allemaal niet bij benen.
Er komen zeker goede rassen voorbij. Ik zal me eens even wat meer gaan verdiepen in bepaalde rassen.
Mijn vriend is regelmatig marktplaats aan het afzoeken, waarop ik weer foto's onder mijn neus gedrukt krijg van een nestje. Leuk hoor, maar laten we maar niet gaan kijken want voor je het weet sta je met een labradoedel thuis (want ik vind alles leuk wat klein en jong is
)
Niet omdat het nu zo'n fantastische waakhonden zijn (al slaat de onze wel aan als er iemand aan de deur komt), maar het zou een leuk maatje zijn voor je labrador. Onze labradoodle is groot, harig en zwart en wordt door iedereen verward met een bouvier. Het is een schat van een hond maar ze komt dus wel afschrikwekkend over (veel mensen vinden een bouvier wel indrukwekkend).
) Janine1990 schreef:Cyella schreef:Hovawart is inderdaad een goede! Ook echt een imposante verschijning, fascinerend ras. Inderdaad geen beginners ras(maar welk ras is dat wel?). Denk dat deze ook wel geschikt is
Zo denk ik er nu ook altijd over...
Een chihuahua is ook geen beginnershond, en een labrador kan je ook behoorlijk verpesten...
Het zijn net kinderen, zeg ik altijd maar... Ben je consequent? Nou, dan heb je er geen kind aan... Kan je dat niet zijn? Hou dan maar op, koop dan géén hond.
Natuurlijk is het ene ras wat pittiger dan het andere, maar als je er geen kaas van hebt gegeten, dan is geen enkele hond de juiste voor je.
Chelle_dora: Sorry voor je koffie... Helpt het als ik vertel dat we nu een kat hebben die hem imiteert en hem nooit heeft gekend? Niet dat die inbrekers binnen laat, die is iets kleiner gebleven en kan nog niet bij de deurkruk.
PercyLeen schreef:Dus een labrador zet geen koffie als je er geen verstand van hebt?![]()
![]()
Wij hebben hiervoor een keeshond gehad maar dat was absoluut geen blaffer en ging al op haar rug liggen als er iemand binnen kwamNu hebben we een Shiba Inu, heel waaks, heel dominant maar geen erf hond
(zijn jagers en staan er om bekend dat ze slecht luisteren; 'wie ben jij om mij te commanderen')
De meeste rassen zijn al wel genoemd denk ik
. 
Paintlinger schreef:inowa schreef:Goh onze rottweiler word in december toch al 14 jaar.
wij hebben in heel mijn leven heel wat rottweilers gehad.
1 is ingeslapen vanwege kanker en 1 opgevangen reu aan artrose omdat de vorige eigenaar hem te vet had laten worden.
De rest allemaal aan ouderdom, waren de 10 jaar al gepasseerd.
Fijn dat het bij jou zo goed uitgepakt is.
Maar dat betekend niet dat het een gezond ras is.