'Afschrik' hond maar welke?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:56

Ik denk dat je vooral naar karakter moet kijken.
Elke hond kan eng zijn als ze waaks zijn. Als er een enorme Cane Corso bij een hek staat te kwispelen, loop ik zo naar binnen. Maar staat er een blaffende chihuahua, dan bel ik toch eerst even aan.

Mijn hond (staat in profiel) krijgt elke dag zo veel complimenten over hoe lief hij eruit ziet.
Maar zodra je onverwachts binnen komt zet hij zijn hele rug haren overeind, zet een blaf op en dan kom je écht niet maar zomaar binnen.
Het hangt dus volledig van het karakter van de hond af, niet zozeer het uiterlijk.

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:56

Crazy_boon schreef:
Wij hebben 2 duitse herder, een lang harige en een kort harige. Ze zijn super intelligent, en waken ook ontzettend goed, ontlangst hebben ze poging tot inbreken gedaan bij ons thuis, ze zijn niet verder gekomen als de voordeur, zijn per direct omgedraait en weggelopen, dankzij onze 2 herders.

Ze kunnen in zulke omstandigheden echt wel 'lelijk' doen, maar van het moment dat gevaar weg is veranderen ze ook weer terug in onze 2 maatjes, ik zou ze letterlijk als hoofd en voetkussen, ze mak zijn ze. Zusje van 6 kan er alles mee, ze vinden niets te veel als zij ermee bezig is.

EN het beste van al? Alletwee geadopteerd uit een Hondenasiel, waren alletwee 1 jaar toen we ze meenamen, dus het viel goed mee om ze een beetje heroptevoeden.

Helemaal mee eens !!!! Echt geweldige honden !!! :j

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:57

Ik zie de riesenschnauzer nog niet genoemd, de grote schnauzer variant

Van oudsher gebruikt als erf/waakhond, ietwat wantrouwig naar vreemden maar trouw aan het baasje, goed trainbaar, relatief gezond ras

quote van google geplukt:

Citaat:
De Riesenschnauzer werd later gefokt voor de bewaking van het vee op boerderijen.
De Riesenschnauzer heeft een zeer pittig karakter, er zal hem weinig ontgaan en is zeer intelligent.
Het meest opvallende aan deze hond is het waken met "gezond" verstand.
In wezen altijd afwachtend en wantrouwend tegenover alles wat vreemd is, maar als de baas het als "goed" bestempeld wordt het wantrouwen direct afgelegd en wil de hond alleen nog maar geaaid worden.
Anderzijds is de hond duidelijk de baas op het terrein en zal ingrijpen als vreemden te ver gaan.
Een ieder die als "eigen" is aangemerkt wordt tot het uiterste bewaakt.
Er ontgaat hem weinig van de activiteiten rondom huis en de hond zal altijd aan de zijlijn willen toekijken.
Feitelijk blijft deze hond altijd aan het werk. Juist omdat deze hond altijd, alles wil meemaken is het een ideale huis en gezinshond.
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 06-08-14 11:00, in het totaal 2 keer bewerkt

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:58

Rhodesian Ridgeback zijn leuke honden maar opvoeding kost heel veel tijd en dan nog zijn ze af en toe oost indisch doof (rottweilers trouwens ook;P)
St Bernard heb je ook in kortharige. Leuke leergierige honden (Maar eerder schattig dan afschrikkend vind ik)
Pittbull, Staffords schrikt wel weer af, (ook leuke speelse honden maar staan wel hun mannetje.

Maar in alles geldt gewoon goede opvoeding.

http://www.alletop10lijstjes.nl/10-beste-waakhonden/

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 10:58

Regallie schreef:
Ben blij met al jullie reactie, kan het zo snel allemaal niet bij benen ;).

Er komen zeker goede rassen voorbij. Ik zal me eens even wat meer gaan verdiepen in bepaalde rassen.

Mijn vriend is regelmatig marktplaats aan het afzoeken, waarop ik weer foto's onder mijn neus gedrukt krijg van een nestje :Y) . Leuk hoor, maar laten we maar niet gaan kijken want voor je het weet sta je met een labradoedel thuis (want ik vind alles leuk wat klein en jong is ;))

Haha TS, ik wou juist de labradoodle opperen :D :D Niet omdat het nu zo'n fantastische waakhonden zijn (al slaat de onze wel aan als er iemand aan de deur komt), maar het zou een leuk maatje zijn voor je labrador. Onze labradoodle is groot, harig en zwart en wordt door iedereen verward met een bouvier. Het is een schat van een hond maar ze komt dus wel afschrikwekkend over (veel mensen vinden een bouvier wel indrukwekkend).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-AQQMHFJR-D.jpg

(beetje een grapje natuurlijk, maar groot zwart en harig is meestal al voldoende om mensen voorzichtig te laten zijn :P )
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 06-08-14 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:00

Janine1990 schreef:
Cyella schreef:
Hovawart is inderdaad een goede! Ook echt een imposante verschijning, fascinerend ras. Inderdaad geen beginners ras(maar welk ras is dat wel?). Denk dat deze ook wel geschikt is :j

Zo denk ik er nu ook altijd over...
Een chihuahua is ook geen beginnershond, en een labrador kan je ook behoorlijk verpesten...

Het zijn net kinderen, zeg ik altijd maar... Ben je consequent? Nou, dan heb je er geen kind aan... Kan je dat niet zijn? Hou dan maar op, koop dan géén hond.

Natuurlijk is het ene ras wat pittiger dan het andere, maar als je er geen kaas van hebt gegeten, dan is geen enkele hond de juiste voor je.

Chelle_dora: Sorry voor je koffie... Helpt het als ik vertel dat we nu een kat hebben die hem imiteert en hem nooit heeft gekend? Niet dat die inbrekers binnen laat, die is iets kleiner gebleven en kan nog niet bij de deurkruk.

Precies! Consequent zijn is het belangrijkste, bovendien moet de hond qua eisen, activiteit en karakter wel bij je passen natuurlijk.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:01

wij hebben een Engelse en een Amerikaanse Stafford..

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 11:01

PercyLeen schreef:
Dus een labrador zet geen koffie als je er geen verstand van hebt? ;( :D

Wij hebben hiervoor een keeshond gehad maar dat was absoluut geen blaffer en ging al op haar rug liggen als er iemand binnen kwam :+ Nu hebben we een Shiba Inu, heel waaks, heel dominant maar geen erf hond :n (zijn jagers en staan er om bekend dat ze slecht luisteren; 'wie ben jij om mij te commanderen')

De meeste rassen zijn al wel genoemd denk ik

Als je hem geen koffie leert zetten niet nee ;).

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:02

Afbeelding
Tibetaanse Mastiff

Haha afschrikkend genoeg:P. Maar helaas langharig.

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:03

ik zou voor een Chihuahua gaan. Die zijn echt eng!! en bijten :j

Nee zonder grap, ze schrikken misschien niet meteen af maar vind ze vaak de meest agressieve hondjes (tijdens het hardlopen in de buurt :D )
Laatst bijgewerkt door Anke_Amigo op 06-08-14 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:03

Om de Grote Zwitserse Sennenhond nog even te promoten,
Hier wordt er een "opgegeten" door een Pitbull := :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:04

fro schreef:
Rhodesian Ridgeback zijn leuke honden maar opvoeding kost heel veel tijd en dan nog zijn ze af en toe oost indisch doof (rottweilers trouwens ook;P)

Welke hond niet?

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:06

Yv_ schreef:
fro schreef:

Welke hond niet?

Alle honden, maar sommigen meer als anderen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:08

mirmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:09

Wat grappig dat er gezegd wordt dat een lab niet waaks is, wij hebben hier 3 honden rondlopen, een duitse herder een sarplaninac en een zwarte labrador.
Maar daarvan is de lab toch echt de meest waakse van de drie hoor, die gaat echt met omhoog staande haartjes en al blaffend naar het hek! :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:11

Persoonlijk zou ik geen hond op mijn erf willen die echt aanvalt en bijt.
Wel een die aanslaat .

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:11

Wij hebben ook een Rhodesian Ridgeback,
Naar ons toe is ze echt een sok, maar ze slaat af en toe ook aan, we wonen in een vrijstaand huis, met een laag hekje er om heen, Ze gaat daar niet over, maar als er een hond of "vreemde" langskomt, gaat ze tegen het hek omhoog staan en slaat ze aan.

We zijn gewoon naar puppy-cursus geweest en we hebben heel veel geoefend.Ze kent heel veel commando's en luisterd op zich redelijk goed (lees: 9/10 keer).

Verder is het een makkelijke hond, ze kan met alle honden, kinderen en ik kan er mee fietsen en hardlopen. Het is wel zo als ze iets niet vertrouwt, of jij word nerveus, dan slaat ze aan en schermt ze je af. Pas als jij zegt dat het goed is houd ze zich stil.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:12

Ik zag al eerder iemand dit ras noemen maar als je echt een indrukwekkende waakse hond wil: Boerboel. Veel te zien in Zuid-Afrika als ik me niet vergis. Dan weet je dat het wel goed zit :+

Meer info: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Boerboel
Laatst bijgewerkt door Thesserd op 06-08-14 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:13

PercyLeen schreef:
Dus een labrador zet geen koffie als je er geen verstand van hebt? ;( :D

Ik vrees van niet :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:14

Paintlinger schreef:
inowa schreef:
Goh onze rottweiler word in december toch al 14 jaar.
wij hebben in heel mijn leven heel wat rottweilers gehad.
1 is ingeslapen vanwege kanker en 1 opgevangen reu aan artrose omdat de vorige eigenaar hem te vet had laten worden.

De rest allemaal aan ouderdom, waren de 10 jaar al gepasseerd.

Fijn dat het bij jou zo goed uitgepakt is.
Maar dat betekend niet dat het een gezond ras is.

nee, maar dat geldt tegenwoordig voorbijna alle rashonden. Mijn rottweiler wordt deze maand zes maar ik heb een berner gehad die de twee niet eens gehaald heeft.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:14

De pakketjesbezorger was altijd doodsbang voor onze Beauceron. :=

Die deed niks, die kwam alleen blaffend aangerend bij vreemden, maar blijkbaar wel lekker afschrikwekkend. :D

edit: toevoeging: [BB] hondenras Beauceron ?
Laatst bijgewerkt door Kahawa op 06-08-14 11:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:15

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:16

Leuk filmpje Robynn, dat doet mijn Jack Russel ook met een amerikaanse buldog uit het bos, de rottweiler van de buren doet overgins het zelfde als de sennen in dit filmpje. heeft gewoon geleerd om met kleintjes te spelen, is toch makkelijker als je zelf gaat liggen dan :D

en wat Fro zegt is waar, tuurlijk moet elke hond opgevoed worden en dien je consequent te zijn, maar de ene gebruiksaanwijzing is toch echt wat dikker dan de andere.

herders en een labradors bv zijn honden die bekent staan om hum welwillende en zijn graag voor de baas aan het werk. een Rhodesian is een hond die heeft geen baas maar een partner, die is (over het algemeen) wat trotser en arroganter (kan even niet een beter woord vinden).

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:16

Ik zou ook voor een rottweiler gaan, maar neem dan, als je er tijd voor hebt, een puppy, die kan je helemaal zelf opvoeden! Of ga naar t asiel en koop een hond die al waakhond is geweest en met andere honden kan. Met dat laatste maakt het ras niet zoveel uit.

Je zou ook een Amerikaanse Stafford kunnen nemen, zijn grote kracht patsers om te zien maar de grootste schatjes in de omgang als je ze zelf opvoed of een goed verleden hebben gehad

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 11:17

Pas op met Boerboels, als je een boerboel wilt zoek dan echt een via de vereniging die goed bekend staat. Boerboels kunnen linke hondjes zijn als daar onzorgvuldig meegefokt is, dan zijn ze wat onvoorspelbaarder van karakter, net zoals de Rottweilers.

Een bull mastif lijkt mij leuk voor jullie. Kortharig, waaks maar toch gezellig.