en ze zijn ook lachwekkend
teminste die van ons dan
voor mij later geen ander ras meer!

( heb ook nog eventueel fotos:) )
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
teminste die van ons dan

Tigress schreef:Welsh corgi lijkt me ook geen slimme zet. T'is dan wel een kleinere hond, maar dat is alleen het formaat. Voor de rest is het op en top herder
Salsa schreef:Wat zoeken we in een hond
- Goed met kinderen / geduldig
- Actief maar niet ala Border Collie
- Geen blaffer
- Geen mini maar ook niet te groot. Maatje Beagle is perfect
- Geen terriër en geen dog (heeft echt niet onze voorkeur ondanks alle lieve uitzonderingen)
- Mag best wat eigenwijs zijn oid maar moet in de basis gewoon luisteren.
- Moet los kunnen lopen
- Geen enorme verhaarder
- Sociaal naar andere honden en dieren
Salsa schreef:banditlove schreef:Miss prazsky krysarik?
Deze is ons echt te klein. Net als een chi en een pintcher.
Krijg mijn man daarmee echt niet mee over straatEn zelf ben ik er ook geen fan van.
Weet dat dit voor veel mensen slecht is om te zeggen maar het oog wil ook wat. Ik moet er wel 12 tot misschien wel 18 jaar tegenaan kijken
En niemand die het door heeft als je daarmee de supermarkt in loopt. Maar een fatsoenlijk stuk lopen kan dan weer niet. Je struikelt er dan steeds over met een beetje pech.... Majabeestje schreef:De Australische Labradoodle! Wij hebben er eentje ivm allergie en wát een fijne gezinshond..!
Hij past precies in ons plaatje van wat we graag willen van een hond. We hebben een middenmaatje, net een slag kleiner dan een labrador.
Rustig in huis, slim, makkelijk op te voeden, grappig en vooral super sociaal, mensgericht en gek op onze kinderen.
Als mijn dochter zich niet blij voelt (als je 6 bent zijn je ouders soms heel stom) dan gaat ze heel dramatisch op de grond zitten en onze hond komt direct bij haar en ploft bij haar neer. Ze steekt dan haar neus in zijn vacht (superzacht!) en gaat heel overdreven met hem knuffelen. En heerlijk dat de hond het vindt, hij geeft dan echt even zo'n zucht van voldoening haha.
Er zit geen greintje kwaad in, het is dan echt een sulletje. Met de kinderen sowieso (ondanks dat ze heel goed weten wat wel en niet mag..) en hij is dol op ons. Als we met hem wandelen in het park (loopt dan los) en de kinderen fietsen een stuk vooruit, rent hij steeds tot halverwege hen en ons en kijkt dan van de een naar de ander. Komt weer naar ons rennen en ons hulpeloos aankijken van 'toe nou even, onze roedel valt uit elkaar..'![]()
We hebben ook een Jack Russel en een Franse bulldog gehad. Leuke hondjes, maar ik vind deze hond qua karakter veel makkelijker in de omgang en veel meer een gezinshond. Je merkt echt dat hij op ons gericht is, de andere hondjes waren zelfstandiger ofzo en meer op andere dingen gefocust. Drukker, gefixeerd op een balletje, afstandelijker.. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar deze hond is echt heel anders.
Ik hou op, kan uren over hem praten..![]()
'Nadelen' van de AL:
-vachtverzorging (ik knip of scheer hem nu zelf, wil prima)
-ze zijn zo dol op mensen, onze hond is echt hyper blij als er visite komt. Doe hem dan altijd even achter het hekje, daarna is hij weer rustig.
-superslim. Onze hond moet bijvoorbeeld op zijn kussen liggen (snapte hij na 1x al) als we aan het eten zijn. Vindt ie niet leuk, dus kruipt hij als ik ga koken al in zijn bench in de hoop dat hij daar mag blijven liggen.. Je moet dus wel consequent zijn in de opvoeding anders verzint ie zelf wat.

saroanda schreef:Salsa schreef:
Deze is ons echt te klein. Net als een chi en een pintcher.
Krijg mijn man daarmee echt niet mee over straatEn zelf ben ik er ook geen fan van.
Weet dat dit voor veel mensen slecht is om te zeggen maar het oog wil ook wat. Ik moet er wel 12 tot misschien wel 18 jaar tegenaan kijken
Zo'n ukkie stop je wel makkelijk in je (luier)tasEn niemand die het door heeft als je daarmee de supermarkt in loopt. Maar een fatsoenlijk stuk lopen kan dan weer niet. Je struikelt er dan steeds over met een beetje pech....
Jij snapt mij
Babbelbrittx schreef:wij hebben nu een labradoodle in huis! en het is echt een ideale hond. hij luistert top, is wel wat eigenwijs, verhaart alleen in plukjes ( houdt zijn haren vooral vast), echt een gezins hond en is onwijs makkelijk zoet te houden, hij kan rustig zijn maar ook druk.
en ze zijn ook lachwekkendteminste die van ons dan
![]()
voor mij later geen ander ras meer!
( heb ook nog eventueel fotos:) )
... we konden het niet eens worden over de naam in het gezin lol).
ariannexrich schreef:Wat denk je van een labrador? Of een rhodaisen ridgeback? Ik heb ook rhodaisen ridgeback gehad, die was superlief, ook voor kinderen heel erg rustig en was een superlief beestje. Succes naar je zoektocht naar een leuke hond.
ariannexrich schreef:Wat denk je van een labrador? Of een rhodaisen ridgeback? Ik heb ook rhodaisen ridgeback gehad, die was superlief, ook voor kinderen heel erg rustig en was een superlief beestje. Succes naar je zoektocht naar een leuke hond.
Salsa schreef:Gillbo schreef:
Ja ze zijn geweldig heb ze vaak gezien. Prachtige honden. Maar volgens mij behoorlijk druk. Beetje vergelijkbaar als een Border collie toch?