buren op vakantie hond alleen thuis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:21

Brainless schreef:
Bon_charmeur schreef:
Die vn mij had een hele schuur,... En ging om 6 uur per dag alleen dus niet dag en nacht :+

Je hebt al een eigen topic hierover, daar kun je je ei ook kwijt.

Ging me om jou tegenstrijdige reacties :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:25

Bon_charmeur deze reacties komen overeen met de reacties in het buurkind huilt topic. Elke overlast is overlast :)
Het siert je eigenlijk niet om dit op te halen in TS haar topic.

Vervelend TS, ik zou ook gek worden in jou plaats. Hier was onlangs een buurhondje op vakantie, die blafte heel de dag.. Echt om gek te worden, ik zou echt niet weten wat je kan doen.

Kahawa

Re: buren op vakantie hond alleen thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:25

Bon_charmeur schreef:
Die vn mij had een hele schuur,... En ging om 6 uur per dag alleen dus niet dag en nacht :+

...

Ik legde alleen uit wanneer de dierenbescherming mi eventueel van toepassing is.

Het gaat hier verder niet over jou? reageer maar in je eigen topic als je die discussie verder uit wil vechten :=
Bon_charmeur schreef:
Uniekhorse ja indd ik kreeg als tip mn hond op te sluiten in guis met 30 graden ipv lkkr buiten met natte doeken bakken water en een schuurtje gras en tegels en een tafel waar die onder kon haha maaaaar. Das zielig de hond was vetwr af in een huis van 30 m2 ipv tuin

=>
[BB] buurman zeurt over mijn hond

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:27

+:)+ misschien staan er bog nuttige tips in mijn topic ts!

Vind echt valen dat je vakantie er onder lijd! Had ik ook niet gepikt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:32

Bon_charmeur schreef:
+:)+ misschien staan er bog nuttige tips in mijn topic ts!

Vind echt valen dat je vakantie er onder lijd! Had ik ook niet gepikt

Maar de buurman moest het toch wel pikken?
Dat was toch het hele doel van jouw topic?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:36

Nee uiteindelijk draaide het erim dat het zielig was om 6 uur buiten te zijn,.. En hij moest in huis, dus ts miss kan de hond in een stal, en na een week camera opname heeft mijn hond 2 X geblaft ongev 1 a 2 min, toen mn aardige buurman zn dak aan repareren was. Dus vn overlast geen sprake

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:39

Bon_charmeur schreef:
Nee uiteindelijk draaide het erim dat het zielig was om 6 uur buiten te zijn,.. En hij moest in huis, dus ts miss kan de hond in een stal, en na een week camera opname heeft mijn hond 2 X geblaft ongev 1 a 2 min, toen mn aardige buurman zn dak aan repareren was. Dus vn overlast geen sprake

Maar jij vond het toch niet zielig?
Jij vond het geen probleem en jij vond zelf dat je hond geen overlast (kon) veroorzaken.

En nu zeg je hier dat een hond niet buiten gehouden mag/kan worden en dat je overlast niet moet tolereren.
Dat komt heel tegenstrijdig over.

Daarnaast is er een groot verschil tussen een achtertuintje van 30m2 en een groot erf met kalverstallen.
Toen ik nog in een rijtjeswoning woonde liet ik mijn hond (en katten) ook niet alleen in de tuin.
Nu ik buitenaf woon loopt de hond veel buiten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:46

Vraagje aan TS. Zo te lezen zal er toch een behoorlijke afstand tussen jouw huis en de boerderij waar die hond zit. Kan me nl. niet voorstellen dat er een burgerhuis zo dicht in de buurt van een boerderij staat.... (stankcirkel en zo). Dus ik krijg ook een beetje het idee dat je er speciaal naar luistert. Die kalveren blèren toch ook en zo. En een blaffende hond hoort gewoon bij een buitengebied net als kippen, hanen, fazanten, koeien etc.

En de hond wordt dus wel degelijk twee keer per dag bekeken en bezocht door die bedrijfshulp.
Het zou mijn keus niet zijn maar honden die toch veel buiten zijn lijden hier niets mee. Zeker gezien het feit dat eerdere vakanties door jou niets gehoord is. Ik kan me af en toe ook ergeren aan koerende duiven die in een boom zitten naast de slaapkamer. Maar meestal "hoor" ik het niet eens.

Gewoon jezelf even op iets anders concentreren of aan de andere kant in je huis gaan slapen.....

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:47

Ik vind dat je een dier niet 14 dagen alleen kunt laten! ook niet als er 2 X iemand de koeien komt verzorgen. Ts heeft overlast, mijn buurman zei maar wat! Dss het verschil.

Mijn achtertuin is ongev 100 m2 mn huis 30 ja dat is zielig maar 100 m2 zullen sommige dieren alleen vn kunnen dromen

Was het verschil in een rijtjes huis in de tuin of op een boerderij en dan of 6 uurtjes of 14 dagen! Een niet overlast veroorzakende hond in een rijtjes huis of een overlast veroorzakende hond op boerderij?..

Mja allemaal helderzienden heh

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:58

Bon_charmeur schreef:
Ik vind dat je een dier niet 14 dagen alleen kunt laten! ook niet als er 2 X iemand de koeien komt verzorgen. Ts heeft overlast, mijn buurman zei maar wat! Dss het verschil.

Mijn achtertuin is ongev 100 m2 mn huis 30 ja dat is zielig maar 100 m2 zullen sommige dieren alleen vn kunnen dromen

Was het verschil in een rijtjes huis in de tuin of op een boerderij en dan of 6 uurtjes of 14 dagen! Een niet overlast veroorzakende hond in een rijtjes huis of een overlast veroorzakende hond op boerderij?..

ook in mijn situatie?

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:20

miss is het je ontgaan maar dit is geen huis/haardkleedhondje maar een WAAKhond, die zit daar met een doel, deze hond zou je dus echt heel erg ongelukkig maken als je die naar het asiel brengt in een hondje van 1,5 x 1,5.

denk dat je buren helemaal niet blij zullen zijn als jij hun hond even zou afleren te blaffen en te reageren op onraad door hem een blafband om te doen, grote kans dat het enkeltje da is, want vaak zijn dit soort honden niet makkelijk meer te herplaatsen, hebben te veel vrijheid gekend en veel te zelfstandig als huishond etc. hij is dan dus waardeloos voor zijn werk.

en wat is alleen? tis geen hond om mee te frutten en duidelijk doet de baas dat ook niet, miss heeft die hond helemaal geen behoefte aan om gefrut te worden en is alleen van slag omdat zijn ritme is veranderd. miss staat er binnen wel en wekker te joelen en zijn ze die vergeten uit te zetten, of worden ze gebeld en hoort ie de telefoon wordt ie daar opgewonden van....

zie nou niet een groot probleem om de dierenpolitie te gaan bellen etc. denk trouwens dat ze wel wat beters te doen hebben aan grote ellende

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:24

uniekhorse schreef:
Bon_charmeur schreef:

ook in mijn situatie?

Ik vind niet dat er iets mis mee is als er tijd aan de hond word besteed en controle op fe hond is,.. Maar mensen vonden het zirlig dat mijn hond 6 uur per dag alleen in de tuin was, ivm zonnesteek,verveling enz enz hehe! Ik ben helemaal voor zoveel mogelijk buiten hoor, alleen zou ik het niet yof vinden snachts wakker te zijn door andermans hond nee omdat hun op vakantie zijn! als er controle op is en aandacht voor is prima toch??

Ik word vrijdag ingeleid dus hond om 7 uur buiten en komt vrijdag iemand met hem lopen 4 x en savonds gaat ie uit logeren dus is ie hele dag alleen vtijdag, hij slaapt, speelt met de kat en zn speeltjes mja geitenwollen sokken op bokt in overvloed! Maar als k ts was werd ik ook niet vrolijk

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 01:40

Bon_charmeur, het gaat in dit topic over een andere hond en een andere situatie dan die van jou dus als jij het nood vind om jezelf te verdedigen (wat je nu keer op keer doet) kun je dit misschien beter in je eigen topic doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 04:05

slimmerik schreef:
Vraagje aan TS. Zo te lezen zal er toch een behoorlijke afstand tussen jouw huis en de boerderij waar die hond zit. Kan me nl. niet voorstellen dat er een burgerhuis zo dicht in de buurt van een boerderij staat.... (stankcirkel en zo). Dus ik krijg ook een beetje het idee dat je er speciaal naar luistert. Die kalveren blèren toch ook en zo. En een blaffende hond hoort gewoon bij een buitengebied net als kippen, hanen, fazanten, koeien etc.

En de hond wordt dus wel degelijk twee keer per dag bekeken en bezocht door die bedrijfshulp.
Het zou mijn keus niet zijn maar honden die toch veel buiten zijn lijden hier niets mee. Zeker gezien het feit dat eerdere vakanties door jou niets gehoord is. Ik kan me af en toe ook ergeren aan koerende duiven die in een boom zitten naast de slaapkamer. Maar meestal "hoor" ik het niet eens.

Gewoon jezelf even op iets anders concentreren of aan de andere kant in je huis gaan slapen.....

Kijk even in mijn profiel, een van de onderste foto's. Daar is duidelijk te zien hoe dicht de huizen bij elkaar staan.
Ik ken het verschil van blaffen echt wel van deze hond. De hond slaat heel soms wel eens aan 's nachts als hij wat hoorde en dan klonk het blaffen echt wel anders. Dit is echt puur protest geblaf en gejank.

Ja ik weet dat je geluiden hoort. Als er nieuwe kalfjes worden gebracht zijn ze de eerste dagen van slag, dan hoor je ze meer en na 2 á 3 dagen is dat over. En nee ik erger me niet zo maar en zo snel. Dan had ik na de eerste nacht al kunnen klagen en zeuren. Dit is de 4e nacht dat ik wakker ben van de hond. De jongen had de hond achter gelaten in de schuur maar de hond maakt de deur open en loopt weer buiten. Er zijn geen sleutels om de deuren af te sluiten. Dus ook dat is geen oplossing helaas.
Klopt vorig jaar heb ik de hond niet gehoord in de vakantie, MAAR NU WEL! Er is dus iets anders voor de hond, wat geen idee, wist ik het maar dan kon ik het wellicht veranderen.
Helaas ben ik iemand die zijn nachtrust echt nodig heeft om goed te functioneren, mag dan wel vakantie hebben, maar wel een vakantie vol klusprojecten die ik ook graag af wil hebben waar ik normaal door de weeks niet aan toe kom of op kan starten omdat ik alleen ben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 05:59

Bon Charmeur, je reacties zijn nogal vreemd, kinderachtig en storend. Je hebt een eigen topic lopen. Misschien dat het beter is dat je daar door gaat met reageren en dit topic verder niet zo in beslag neemt. Succes met je bevalling :)

TS, ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van word. Hoe is het vannacht gegaan?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 06:02

Oordopjes kopen?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 06:23

Ik vind het ook niet kunnen om een hond alleen te laten voor 14 dagen, ook al komt 1 of 2 x per dag die jongen voor de kalveren.
En dan een zak voer neerzetten, lokt lekker ratten en zo. :o
Wij wonen ook op een boerderij waar een klein huisje op het erf staat ( eigenlijk in de tuin).
Heeft vroeger opa en oma in gewoond van de vorige bewoners, en toen opa en oma overleden zijn is het huisje verkocht.
Die man neemt het ook niet zo nauw, die heeft ook een zak voer buiten staan open en bloot terwijl hij wel thuis is.
De ratten kruipen onder het hondenhok, ja die hebben feest: zak voer en eten maar.
Ik vind dat dus niet kunnen, ons voer voor de dieren zitten netjes in tonnen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 06:33

Cayenne schreef:
TS, ik kan me voorstellen dat je hier niet blij van word. Hoe is het vannacht gegaan?

Hij was laat vannacht, rond half 4 kwam hij, ben er direct uit gegaan en heb een emmer water over de schutting gegooid, of het raak was weet ik niet, maar het was daarna in elk geval stil.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-14 06:35

_Anneruth schreef:
Oordopjes kopen?

Geen optie omdat ik telefonisch bereikbaar moet zijn voor mijn moeder. Zij is nog aardig van slag door het overlijden van mijn zus een aantal maanden geleden. Het is al een paar x voorgekomen dat zij volledig in paniek heeft gebeld en dan wil ik wel de telefoon horen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:58

Bon_charmeur schreef:

TS kan ook maar wat zeggen. Weet jij veel. :+
Als we jouw redenering volgen heeft TS niet te zeuren.

Wat mij betreft zeurt TS er maar op los maar zo lang de buren weg zijn en ze geen telefoonnummer heeft is er weinig dat ze nu kan doen. De hond dingen geven vind ik hoe dan ook not done. Als de buren thuis zijn even langs gaan en melden dat de hond heeft zitten blaffen en kijken of het de volgende keer voorkomen kan worden op één of andere manier lijkt me beter.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 05-08-14 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:06

Ipv je te ergeren, kan je het beste de buren even bellen en op een normale manier overleggen. Hoe meer je je ergert, hoe moeilijker dat wordt. Wie weet let er wel iemand op of hebben ze iemand achter de hand waar hij heen kan, maar als ze niets horen gaan ze er vanuit dat het goed gaat (hier precies hetzelfde met de honden en de paarden, die hebben een oppas, maar als er wat is hoop ik dat de buren ook een oogje in het zeil houden en een belletje geven)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:08

Iemand zei hier dat je met 100 meter tussen woningen toch niet zo'n last hebt van een blaffende hond. Wel, uit eigen ervaring kan ik je melden dat geluid op het platteland vele malen verder draagt dan in de bebouwde kom. Blaffende honden op 300 meter hoor je erg duidelijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:13

meggiemeg schreef:
_Anneruth schreef:
Oordopjes kopen?

Geen optie omdat ik telefonisch bereikbaar moet zijn voor mijn moeder. Zij is nog aardig van slag door het overlijden van mijn zus een aantal maanden geleden. Het is al een paar x voorgekomen dat zij volledig in paniek heeft gebeld en dan wil ik wel de telefoon horen.

Leg je telefoon onder kussen zodat ie trilt.
Kan er bij mij trouwens niet in dat als die jongen van de bedrijfshulpdienst is, ze daar geen mobiel nr hebben. Zijn ze nl verplicht ivm calamiteiten.

Zak brokken openzetten voor de hond gebeurt trouwens vaak en veel op de boer. Hier in de buurt ken ik diverse honden die hele dagen bij onbeperkt voer kunnen.komen echt geen extra ratten op af. Kalveren hebben toch ook voer liggen in de voerbak?

En nogmaals: wie geeft de planten water, haalt de post/krant uit etc.

@ bigone: tja en geluiden op het platteland moet je maar voor lief nemen hoor.... Elk voordeel hep zun nadeel..... ;)

En TS als je buren niet kunt bereiken dan zul je idd weinig anders kunnen doen dan er aan te wennen. Maar zou Iig van terrein daar af blijven en geen pogingen doen hond aan te pakken op wat voor een manier dan ook. Je hebt er niets te zoeken zonder hun toestemming.

Hier hebben we trouwens 06 nummers van alle buren. Moet eigenlijk iedereen hebben imo.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 05-08-14 09:22, in het totaal 2 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:20

nummer zullen ze ws wel hebben, maar niet aan jan en alleman doorgeven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 09:21

speurneusc schreef:
nummer zullen ze ws wel hebben, maar niet aan jan en alleman doorgeven

Dan kunnen ze buren bellen met verzoek contact op te nemen met TS