Bokkers met een beagle ?

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 11:07

Wij hebben voor de beagle ook een kooiker*kees gehad. Hond was absoluut geen kindervriend. Hij tolereerde geen kids in de buurt van zijn mand, dus zolang je tekening hield met dat aspect.

Wij hebben er op 2 bijt incidenten na echt een fantastische hond aangehad. Maar hoor het meer over kooikertjes

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:13

Hebben jullie trouwens dat leuke filmpje op facebook gezien van die beagle die eerst een speeltje van een baby jat en als het kindje dan gaat huilen geeft hij het speeltje terug en gaat nog tig speeltjes halen waaronder hij het kindje bijna begraaft,zo'n leuk filmpje!

Leverage

Berichten: 3648
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Schinnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:25

colunder schreef:
Hebben jullie trouwens dat leuke filmpje op facebook gezien van die beagle die eerst een speeltje van een baby jat en als het kindje dan gaat huilen geeft hij het speeltje terug en gaat nog tig speeltjes halen waaronder hij het kindje bijna begraaft,zo'n leuk filmpje!


Dat filmpje keek ik laatst ook! Super lief <3


Ik weet eigenlijk niet hoe onze Beagle is bij kleine kinderen, we hebben ook geen kleine kinderen meer in de familie of in de buurt :n

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 12:37

Ik heb altijd al een Beagle gewild en ook na het lezen van dit topic blijft mijn wens overeind...
Het is net of jullie mijn twee katten beschrijven :) Die zijn een kruising BengaalxAbessijn. Ontzettend op eten gefixeerd, Oostindisch doof, superintelligent, en superstout.

Anomien

Berichten: 7431
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 13:48

beagles zijn wel erg leuk met kinderen.
De kinderen van mijn zus. Die vanaf baby bij de beagles waren, aten heel voorzichtig een koekje uit hun handen. Oke... geen koekje was veilig. Maar kinderen bijten of bruut happen naar snoep? No way.

Heel wat getrek aan die oh zo grote zachte oortjes. Happen? Grommen? Nee hoor... !!!

Voor mij nooit meer een beagle,... maar bij kindjes vertrouw is ze blindelings! Ze vinden het prachtig als de kids weer komen!

Miepmiept
Berichten: 2055
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:15

haha ja de mijne is ook zo leuk met kinderen. Ik vertrouw hem daar ook volledig in.

Ach ik zeg ook altijd dat er hier never nooit meer een Beagle komt... maar toch hebben ze wat dus kijk er niet van op dat als hij er niet meer is er toch weer eentje komt.

Hhilde

Berichten: 7518
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:18

Nee, de mijne vertrouw ik niet direct met kinderen. Dat hij niks doet hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij het leuk vindt :)

Kyno

Berichten: 10445
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:48

Hier ook een beagle.

De eerste 2 jaar kon ik haar met regelmaat wel achter het behang plakken. Wat een vernielzucht in dat kleine monster, en dat ondanks een hondenvriendje, ruime tuin en veel wandelen & trainen.

Puppycursus? Mevrouw was één van de besten van het groepje en werd 3e van de 14 met het examen. Luisteren kan ze eigenlijk heel erg goed: als ze er zelf ZIN in heeft in elk geval het nut ervan in ziet. Ze is erg goed te motiveren met voer.

Wat ik fantastisch aan haar vindt is dat ze enorm knuffelig en lief is. Ook hebben ze humor en lig je constant in een deuk om hun capriolen.

Mijne loopt regelmatig los, maar ik ben haar dan wel eens even 'kwijt'. Dan heeft ze een prooi gespot. Er komt dan een geluid uit.... Of wordt ze zelf afgeslacht.
Maar: ik krijg haar altijd weer terug, al heb ik dat deels te danken een de beagle-ophaal-kunsten van mijn stabij x kooiker x bordercollie kruising. :j

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 22:55

Kyno klinkt als een leuke kruising. Foto? Mijn favo honden in 1. Hihi misschien slim dus om een hond erbij te nemen standaard getraind om de beagle te hoeden ;)

Jennyj01
Berichten: 5377
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 23:07

Toen mijn Beagle klein was was mijn Staby een oude wijze man. De eerste weken kopieerde hij het gedrag exact. Zo wist hij op stal ook precies welke paarden met een grote boog en welke met een kleine gepasseerd moesten worden. En welke knoeien net hun biks. Hoewel de Staby gewoon een afstandsbediening had qua luisteren was die in zijn jonge jaren veeeeel lastiger. We noemden hem niet voor niks friesche stampij.
En toch zou ik beide zo weer nemen.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 09:18

Ga eens bij een hondenshow kijken, dan zie je ook rassen die je niet kent.

Kyno

Berichten: 10445
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 22:27

Salsa:

Dit zijn ze: :D

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9752
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 15:25

kohtje schreef:
Ga eens bij een hondenshow kijken, dan zie je ook rassen die je niet kent.


Klopt :j Alleen geldt ook daar weer dat veel mensen gek zijn op hun eigen ras en de minpuntjes niet altijd vertellen, als je ze vraagt waarom juist hùn hondenras zo geschikt is om aan te schaffen. Maar het is wel leuk om te kijken of er iets voor je bij is.

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: Bokkers met een beagle ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 08:49

En je ziet toch wel het karakter van de honden in en om de ring.

Jennyj01
Berichten: 5377
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:54

Ja de Beagle's zie je altijd liggen maffen :D

dierenfan
Berichten: 9695
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 23:41

Jennyj01 schreef:
Ja de Beagle's zie je altijd liggen maffen :D


dan kunnen ze in drukke omgeving in elk geval relaxen of ze sluiten zich af door hun grote angst en onzekerheid :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Vind beagles enorm leuk maar heb er geen omdat ik het uiterlijk zeer kan waarderen maar het zelfstandige karakter wat minder :D
Momenteel hebben wij een zeer leuk beagle teefje in het asiel (gereserveerd inmiddels) en dan val ik daar weer als een blok voor maar nee ik moet eerlijk zijn ik ben er geen type voor (hoewel dit een zeer rustig en relaxt hondje is wat ook nog eens goed los kan lopen)

Jennyj01
Berichten: 5377
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 08:26

Ts hoe gaat het met je pup? En hè ...zijn er al plaatjes?

Neelm3r9
Berichten: 356
Geregistreerd: 29-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 22:41

Jennyj01 schreef:
Ts hoe gaat het met je pup? En hè ...zijn er al plaatjes?


Goed!
Blaft bijna niet meer snachts en heeft het erg naar zn zin!
Ik heb het geprobeerd maar het wil nog niet helemaal lukken met de foto's :(
Ben niet zo technisch :')