Ik maak me zorgen, mijn lieve Konijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Re: Ik maak me zorgen, mijn lieve Konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 12:56

Gefeliciteerd!!!

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:04

Fijn dat ze weer thuis is! *\o/*

Van carprofen kan de eetlust minder worden, dus dat zou gedeeltelijk van invloed kunnen zijn als ze nog slecht eet. Als het poepen niet op gang komt zou je met de DA kunnen overleggen om Cisaral te geven (is om de darmen weer op gang te helpen) Alleen dit mag niet gegeven worden als een konijn verstopping of gas heeft dus dat moet de DA dan even checken bij je konijn.
En een vraagje over dat medicijn tegen braken: konijnen kunnen toch helemaal niet braken? Is het dan tegen misselijkheid oid?

Houdt ze van bepaalde kruiden/groenten? Om extra vocht binnen te krijgen of als ze slecht drinkt maar wel groenten/kruiden eet zou je die nat kunnen maken voordat je ze geeft. (maar alleen als ze al gewend is om die kruiden/groenten te eten natuurlijk..)

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:08

Metocloral werkt bij konijnen niet persé tegen braken, maar helpt de darmen weer op gang te komen en helpt tegen misselijkheid.

Goed gehandeld TS!

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 13:09

Omaro schreef:
Fijn dat ze weer thuis is! *\o/*

Van carprofen kan de eetlust minder worden, dus dat zou gedeeltelijk van invloed kunnen zijn als ze nog slecht eet. Als het poepen niet op gang komt zou je met de DA kunnen overleggen om Cisaral te geven (is om de darmen weer op gang te helpen) Alleen dit mag niet gegeven worden als een konijn verstopping of gas heeft dus dat moet de DA dan even checken bij je konijn.
En een vraagje over dat medicijn tegen braken: konijnen kunnen toch helemaal niet braken? Is het dan tegen misselijkheid oid?

Houdt ze van bepaalde kruiden/groenten? Om extra vocht binnen te krijgen of als ze slecht drinkt maar wel groenten/kruiden eet zou je die nat kunnen maken voordat je ze geeft.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Maar ze is niet echt een groente fan, zal kijken of ik iets in huis heb dat ze wel wilt eten :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:48

Wat fijn :)

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:14

O dan zou ik er voorzichtig mee zijn.. Zeker als ze het dan niet vaak krijgt of nog nooit heeft gehad dan kan dat juist ook weer darmproblemen geven (gas, diarree) Dat moet met kleine beetjes opgebouwd worden zodat de darmen eraan kunnen wennen.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 15:09

Omaro schreef:
O dan zou ik er voorzichtig mee zijn.. Zeker als ze het dan niet vaak krijgt of nog nooit heeft gehad dan kan dat juist ook weer darmproblemen geven (gas, diarree) Dat moet met kleine beetjes opgebouwd worden zodat de darmen eraan kunnen wennen.

Heb haar altijd wel paardebloembladen gegeven uit de tuin, voor zolang ze daar stonden. Dus ze is er wel aan gewend. Heb haar zonet een paar blaadjes basilicum geven wat ze wel erg lekker vind. Maar zal voorzichtig zijn. Wel valt ze aan en gromt heel erg als ik haar probeer te pakken dus medicijnen geven gaat nog worden..

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:47

Wat fijn! Hier ook een nijn dat bij de dierenarts weigerde ook maar iets te eten en hier gelijk op alles aanviel. Persoonlijk zou ik dus wel lekker veel groen gaan geven maar dan met name groene bladgroenten en onkruiden. Paardebloembladen en andijvie bijvoorbeeld. Bevat veel vocht en vezels voor de darmwerking.

Omaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:14

Ja groenten etc. waar ze aan gewend is of die ze vaker eet kan ze prima hebben, maar je moet gewoon uitkijken met groenten die ze nog nooit gehad heeft. Eerst klein stukje proberen, gaat dat goed kun je het opbouwen naar meer. En hooi is ook heel erg belangrijk!!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:38

Wat fijn dat het beter gaat met nijn!! Hoe gaat het nu ?

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 21:56

Tessa_93 schreef:
Wat fijn dat het beter gaat met nijn!! Hoe gaat het nu ?

Was van plan morgen een itp topic te openen met over hoe het gaat met dr, zal wel linkje plaatsen als het erop staat

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 21:58

Graag! :j

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 09:05

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:23

*\o/*