Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:03

ponyparadijs schreef:
Dat ze voorzichtiger worden na een jaar kan ik wel beamen inderdaad.
Maar dan begint de 'ellende' pas echt.
Die van mij is een echte jager.
Brengt alles wat hij vangt netjes thuis.
Ter goed keuring van mij als eigenaar.
Om het dan vervolgens toch maar op te eten.
Maar soms liggen er dan dus wat resten (ik zal niet in detail treden) in huis

Ah ja dat was ik even een moment vergeten :=
Dan krijg je dit soort dingen ja (doe maar ff in linkje)

http://i488.photobucket.com/albums/rr24 ... 40x536.jpg

En nog steeds ook al is hij 3 soms vangt hij elke dag wel wat en laat de helft liggen.... heerlijk katten...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:05

Ohh, ze is helemaal leuk. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:07

jorretje schreef:
Jeez die kat in die boom! De kater van ons mag niet bij de boom, nouja tis meer een struik.. (Ze gaan alleen onder toezicht in de tuin). Hij is een beetje ehm apart.. Hij klimt er 1,5 tot 2 meter in omhoog en wordt dan pislink, omdat die niet weet hoe hij verder of terug moet en ja die boom bijt natuurlijk.. Probeer m er dan maar al blazend en grommend weer uit te plukken..

Haha nouja opzich wel fijn dat ie niet verder gaat. Bij Tjibbe was het zo dat hij halverwege al begon te blèren en wij hem maar roepen maar naar beneden durfde die niet dus maar kijken of er boven een uitweg was... Toen dat niet zo bleek te zijn was het helemaal drama natuurlijk. Uren heeft het geduurd.. En een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen... een kat wel. Tenminste Tjibbe had niet genoeg van zijn trauma geleerd. 8)7 Nouja nu is die boom weg :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:09

Ach weet je wat het is.. Voor onze eerste kat hebben we bewust voor een kitten gekozen, voor onze 2e hielden we alle opties open.. Totdat je dat koppie ziet (zie profiel voor desbetreffende foto) dan ben je verkocht. :D :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:10

saskiakefie schreef:
Ah ja dat was ik even een moment vergeten :=
Dan krijg je dit soort dingen ja (doe maar ff in linkje)

http://i488.photobucket.com/albums/rr24 ... 40x536.jpg

En nog steeds ook al is hij 3 soms vangt hij elke dag wel wat en laat de helft liggen.... heerlijk katten...

Zie die muis dan kijken alsof hij gekieteld wordt _O-

Onze oude kat had er een handje van om vier lijkjes op een rijtje te leggen :') Maar die verblijd ons nu alleen nog maar met flink veel spinnen :D
Onze jonge kat heeft eerst gespeeld met een muisje. Muisje is op den duur ontsnapt vermoed ik. Daarna waren het padden. En afgelopen week lag er een rat in drie stukken voor de deur. Gelukkig was ik daar geen getuige van!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:11

Die van ons vangen vlinders, en laten ze vervolgens los in huis. :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:12

xJennifx schreef:
Die van ons vangen vlinders, en laten ze vervolgens los in huis. :=

THANKGOD doen die van ons dat niet... Ik ben doodsbang voor vlinders!

MerrickLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:12

Heyy,
Ik heb zelf twee kittens uit hetzelfde nest, ik denk dat dit heel veel scheelt want ze houden elkaar heel erg bezig, ik heb er eentje in de gordijnen ontdekt omdat aan de andere kant van de gordijnen de andere kitten zat :') het zijn echt twee beste vriendinnetjes, slapen op elkaar, rennen niet achter hun eigen maar achter die van hun zusje aan, stoeien heel veel en zijn super lief! Ik vind ze zo leuk! Wij hadden het geluk dat ze twee uit een nest hadden, hierdoor kunnen ze ook makkelijker wennen denk ik (eerste nacht niet gemiauwd of ons wakker gehouden) gewoon doen, zeker als je maar 2 dagen werkt, dan heb je heel veel plezier van ze <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:13

Die van mij vangt niets, die komt niet buiten. :)
Ze gaat soms wel zitten blèren omdat ze een motje oid ziet en dan komt er ook een halfslachtige poging om hem te vangen maar het werk komt uiteindelijk op mij neer. :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 21:14

Als ik nou een bijkeuken had dan had ik het nog wel aangedurfd. :)
Maar ik heb een open keuken en geen bijkeuken. Wil ze snachts niet boven hebben, dus blijft woonkamer over.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:16

lor1_1984 schreef:
Ze gaat soms wel zitten blèren omdat ze een motje oid ziet en dan komt er ook een halfslachtige poging om hem te vangen maar het werk komt uiteindelijk op mij neer. :')

Ohh jij vangt ze? :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:17

Oh en nog iets.. := Als je een huis hebt met bovenverdieping en een raam.... pas op dat ie er niet uit springt want daar heeft Tjibbe ook wel een handje van. Zodra die de kans krijgt.. Het blijft opletten met die krengen. ~~}>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:18

xJennifx schreef:
lor1_1984 schreef:

:j
Met zo'n elektrische meppert. :Y)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 21:20

lor1_1984 schreef:
xJennifx schreef:

:j
Met zo'n elektrische meppert. :Y)

Ahh gevangen en geroosterd! :')

Emma_s_girl

Re: Hoe 'vervelend' zijn kittens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 06:47

En met kantelramen moet je ook oppassen dat ze daar niet uit proberen te klimmen en zichzelf op gaan hangen. Ziet er echt vreselijk uit.

Maar goed, heb je al een idee wat het gaat worden en waar je ze gaat halen of adopteren?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:02

Was het nou maar zo dat die van mij alleen maar muizen binnen bracht.
Maar die van mij brengt alles binnen.
Torren, muizen, ratten, vogeltjes (mussen, spreeuwen dat soort) maar ook meerkoeten en eenden volwassen!
En de muizen eet hij dan nog in het geheel op. Daar vindt ik dan maximaal een achterpoot met staartje van.
Maar de meerkoeten en eenden zijn pas echt erg.
Overal veren. Dat is vervelend.
Maar een open gerukt lijk met de ingewanden er uit gevist die liggen er dan omheen verspreid.
Nee dat is niet grappig meer.
Belletje om heeft geen enkel effect.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 07:56

Cyella schreef:
De kat van mijn broer komt ook uit het asiel, die heeft de neiging om als het beddengoed net gewassen is(en de geur er dus uit is) er op te plassen. Ik denk dat het aantal keer dat ze op hun bed, midden in de nacht, heeft geplast al lang niet meer te tellen is op twee handen :+

Dat is door de geur van het wasmiddel. Maar de oplossing is nogal simpel. Slaapkamer is verboden terrein en deur dichthouden.

@ts 1 gordijn is er bij mij finaal aangegaan en mijn oude bankstel staat nu in het kamertje waar ik mijn katten s'nachts in laat slapen. (Anders kan ik zelf niet slapen vanwege het gemauw en gekrab aan mijn slaapkamerdeur, als ze in hun "slaapkamer" zitten gaan ze rustig slapen.)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 08:52

Ik vind het ook heerlijk de verhalen hier te lezen, zeker omdat er bij mij binnen nu en een half jaar (oid) 2 kittens bij gaan komen, ik heb al een oudere kat van 11.

Heb echt even zitten graven naar de kittentijd van mijn oudere kat en haar broer, maar ik kan me zo niets bedenken wat ze echt gesloopt hebben. Het waren broer en zus, en had ze met 2 weken in huis als opvang, ze zijn alleen nooit meer weggegaan lol.
Krabpalen deden ze de eerste 2 jaar niet aan, de onderkant van de eetkamerstoelen waren veel beter, maar aangezien dat niet in zicht was heb ik me er ook niet aan gestoord. Ook een rieten mand wilde het wel eens ontgelden, maar die heeft het ook redelijk goed doorstaan, uiteindelijk zijn ze de krabpaal wel gaan gebruiken. Daarnaast kwamen ze ook buiten dus daar voldoende mogelijkheid om de nagels te scherpen natuurlijk.

Wel hebben ze me wanhopig gemaakt op hun voedsel rooftochten, ik kon niets laten staan en Verdi (het mannetje) kon deuren openmaken waardoor het nog wat lastiger werd, vuilnisbakken werden ook omgegooid en uitgespreid op zoek naar restjes, ze kregen echt wel voldoende eten en ook 'goed voer' maar de eerste 2 jaar waren verschrikkelijk, daarna werd het wat minder, maar ik moet nog altijd wel opletten, verder is het gewoonte om alles weg te bergen dus is er natuurlijk ook minder mogelijkheid.

Daarnaast was Verdi een enorme brokkenpiloot, hij deed zichzelf dus meer schade aan dan mijn meubulair. Met name het eerste jaar heb ik aardig wat keren bij de dierenarts gezeten.
Paar voorbeelden, zichzelf vrijwel opgehangen in het tuingaas als kitten, denk je je tuin veilig afgezet te hebben... ik was maar 2 min uit zicht om een kop koffie te halen binnen, dit soort gaas http://www.tuinbazaar.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/a/gaas-kunststof-ruitvormig-groen-20mm-0.5x3m.jpg
Vond hem met uitpuilende ogen en tongetje buitenboord, kan me mijn paniek nog zo voor de geest halen ondanks dat het ruim 10 jaar geleden is, en niemand in de buurt natuurlijk, dus moest eerst nog zelf weer naar binnen om iets van een schaar te halen. Terwijl de rest van de dag ik nog liep te trillen stuiterde hij na 5 min. al weer rond.

Waarschijnlijk door spelen/rondrazen 's nachts hebben ze het gas aangezet, schrok me een ongeluk toen ik 's morgens wakker werd en het rook, sindsdien ging dus ook de hoofdaanvoer uit zodra ik klaar was met koken.

Uit een boom gevallen (waarschijnlijk) met als gevolg een gebroken kaak, heeft dus een beugeltje gehad voor 6 weken

Van de tweede verdieping naar beneden gesprongen als kitten, hij had de deur naar boven opengedaan en wilde waarschijnlijk naar mij toe aangezien ik zelf buiten op het terras zat, was toen net een paar maanden oud.

Zichzelf verbrand/geschroeid omdat hij met 1 sprong op het gasfornuis sprong toen ik aan het koken was (en me even omdraaide om wat te pakken), mistte een behoorlijk stuk vacht erna

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:31

Onze kat is ook een jager. Komt met alles thuis.
Laatst lag er een plasje bloed in de tuin met een geperforeerde muis ernaast.
Doodgebeten en er verder niets meer mee gedaan dus...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:37

Emma_s_girl schreef:
En met kantelramen moet je ook oppassen dat ze daar niet uit proberen te klimmen en zichzelf op gaan hangen. Ziet er echt vreselijk uit.

Maar goed, heb je al een idee wat het gaat worden en waar je ze gaat halen of adopteren?

Daar heb je dit voor: http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenn ... ming/21717

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:51

verschilt enorm, ik heb katten die nog nooit iets hebben stukgemaakt maar ik heb er ook 2 die altijd betrokken zijn als er iets kapot is gemaakt of omgegooid, die trekken dan ook echt een blij hoofd zo van goed he? zulke katten zullen wel wat rustiger worden maar blijven ondeugend tot aan hun dood, 2 jaar geleden is mn oudje van 19 overleden en die hing 2 maanden voor haar dood nog in de kerstboom, geen tand in dr bek en broodmager van oudheid maar ze deed het, ik fok nu zelf af en toe en je kunt als fokker wel goed zien wat de clowns zijn en wat de lieverds of luiaards, dus als je dat voor wilt zijn zou ik toch naar een fokker gaan, bij het asiel zijn ze vaak niet helemaal eerlijk, dat heb ik met 2 katten ook meegemaakt, ze blijven hoor, ik doe ze niet weg, maar ik haal daar geen katten meer vandaan.

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 10:06

Nu twee F5-tornado's van 9 en 12 weken in huis. Superspeels en doen alles wat God verboden heeft. Rennen letterlijk tegen de granolmuur omhoog om zich daarna van 2.65m hoog te laten vallen want hoe kom je anders beneden? Mijn 3 oudere katten zijn de dupe...de 5 jarige wordt achterna gezeten. De 12 jarige mept ze van de trap en de 13 jarige tolereert ze nu uiteindelijk maar met tegenzin. Zij is wel degene die dolgraag mee wil spelen maar t nog niet zo goed durft....Banken van stof hebben volgend jaar wel een nieuwe hoes nodig. De gordijnen zijn nu na 4 weken (nog) intact. Ze hebben veel speelgoed en natuurlijk elkaar! Zou ze toch al niet meer willen en kunnen missen!

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:28

Goed om dit allemaal te lezen! Over een tijdje wil ik ook katten, maar ivm mijn hond, moeten het kittens worden (anders had ik gekozen voor een oudere kat, maar ik ben gewoon bang dat mijn hond dat niet gaat accepteren en kittens ziet ze niet echt als een bedreiging).

Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden zeg maar :+

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:23

Wij hebben sinds vandaag 2 kittens! :D

Ze zijn tot mijn verbazing eruug braaf, ze hangen niet in de gordijnen, niet in de bank, lopen niet op de tafel etc, misschien komt het omdat ze met z'n tweetjes zijn. Samen zitten ze te ravotten, ze hebben helemaal geen tijd voor kattenkwaad :)) . Dus 1 tip, wil je een kitten, neem er dan twee!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 18:26

_Femkeeex schreef:
Wij hebben sinds vandaag 2 kittens! :D

Ze zijn tot mijn verbazing eruug braaf, ze hangen niet in de gordijnen, niet in de bank, lopen niet op de tafel etc, misschien komt het omdat ze met z'n tweetjes zijn. Samen zitten ze te ravotten, ze hebben helemaal geen tijd voor kattenkwaad :)) . Dus 1 tip, wil je een kitten, neem er dan twee!

Wacht maar af, de gordijnen kunnen er nog aan geloven als ze gewend zijn thuis }>