Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(imo iig)
Nu hebben we z'n kooi wel open maar hij komt er eigenlijk amper uit gewoon omdat het een angsthaas is. vuurneon schreef:Ik mocht overigens mijn hamster niet wakker maken van mijn moeder, dat vond ze zielig en zei; 'ik ga jou toch ook niet voor de lol wekken omdat ik het leuk vind om naar je te kijken?'
dan begon het ritueeltje weer opnieuw. Geen flauw idee waarom ze dat nou steeds deden. Fokster zei dat dat soms wel gebeurd, maar weet niet meer de precieze reden.
Hamsters heel vroeger gehad en vond ik een beetje saai. Muizen zijn leuker

Zeeuwtje68 schreef:Tja hamsters ik heb er niet zo veel mee ik heb gerbils
super leuk en lief en het mooie is ze stinken niet
ze drinken heel weinig, dus plassen ook weinig dus je ruikt ze bijna niet
Ik heb er 3 gaat super goed samen, ze spelen en slapen samen
bij mij zitten ze in een terrarium met deurtjes aan de voorkant, en ze hebben een bovenverdieping
ik heb er een loopwieltje in, maar dat snappen ze niet
verder krijgen ze af en toe een wc rolletje en een kartonnen doosje
waar ze samen aan gaan knagen zo leuk om te zien
en het voordeel ze slapen snachts, en zijn lekker actief met knagen o.a
super leuke dieren
dus denk er over na, zal er ff een foto bij doen, dan heb je een idee
[ Afbeelding ]
er zitten er 2 boven en 1 beneden succes met je keuze
sneeuwpop schreef:1 ruaje van de dierenwinkel gehaald. Was geen gezellig beestje. Daarna bijna 1 bij de ranzijn (tuincentrum). Vrieg gelukkig of ik hem zelf mocht pakken en hij hing gelijk in mijn vinger. (En ja, ik hield mijn hand stil en pakte hem niet van boven)
Nu 1 van een fokker en die is heel leuk en lief.
Net voor ik ga slapen altijd ff op schoot.
karenwrmdm schreef:Iedereen bedankt voor het advies! Inmiddels wonen hier nu 2 rusjes in een terrarium van 80 cm breed en 30 cm diep. Het zijn twee broertjes van hetzelfde nest , 10 weekjes oud. Het zijn enorme boefjes, maar al redelijk handtam. Mocht het alsnog fout gaan, kan ik er altijd een scheidingswandje in zetten, en dankjewel ze nog verblijven van 40 cm breed, ruimte zat dus!
@zeeuwtje68 die verdieping is wel een heel leuk idee! Kijken of we zelf ook zoiets kunnen knutselen.
Iedereen alsnog bedankt voor de tips, hierdoor vind ik bokt nou zo leuk!
karenwrmdm schreef:Iedereen bedankt voor het advies! Inmiddels wonen hier nu 2 rusjes in een terrarium van 80 cm breed en 30 cm diep. Het zijn twee broertjes van hetzelfde nest , 10 weekjes oud. Het zijn enorme boefjes, maar al redelijk handtam. Mocht het alsnog fout gaan, kan ik er altijd een scheidingswandje in zetten, en dankjewel ze nog verblijven van 40 cm breed, ruimte zat dus!
@zeeuwtje68 die verdieping is wel een heel leuk idee! Kijken of we zelf ook zoiets kunnen knutselen.
Iedereen alsnog bedankt voor de tips, hierdoor vind ik bokt nou zo leuk!
) alsnog begrijp mijn keuze alsjeblieft niet verkeerd! De halve familie heeft hamsters gehad, daar komen ze ook vandaan.