Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 14:11

Nog maar weer even een update. Inmiddels zijn we ook bij een fokker van Tsjechoslowaakse wolfhonden op bezoek geweest. Hoewel we het nog steed pràchtige honden vinden begint het gevoel wel steeds meer te knagen dat dit niet het ras is voor ons. De wensen die wij hebben bij een hond, daar kunnen deze rassen wel aan voldoen, maar dan moeten we ook een heel grote portie geluk hebben. Mijn vriend is er nog steeds heel erg verliefd op, en zou de negatieve punten voor dit ras niet onoverkomelijk vinden, maar ik sta daar toch iets anders in. We hebben de wolfhonden nog niet volledig afgeschreven, want: eerlijk is eerlijk: ieder ras heeft zo zijn negatieve kanten, en ieder individu is anders. Maar we zijn ondertussen wel aan het inlezen in een aantal andere (werk-)hondenrassen.

Wat voor ons bijvoorbeeld belangrijk is, is dat onze andere huisdieren veilig zijn als ze met de hond samen in één huis leven (ook als wij niet kijken ;) ), we willen de hond onaangelijnd kunnen uitlaten, we willen de hond eventjes alleen kunnen laten zonder huilconcert, en we willen ons huis en onze meubels zo veel mogelijk in één geheel terug vinden als we dan weer terug komen (en bijvoorkeur ook op de zelfde plaats en zonder 'aanpassingen')...

Zoals ik eerder ook al schreef, wij gaan niet over een nacht ijs, en een hond uitkiezen omdat ze op de foto zo mooi zijn kun je heel ongelukkig van worden... om over het leven van de hond nog maar niet te spreken...
Laatst bijgewerkt door GreaseMonkey op 04-08-14 14:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 14:13

De tsjechen zijn idd niet gemakkelijk. Ik heb er eentje, en de wensen zijn al een stuk toegeschroefd. ( ik wilde een hond die overal mee naar toe kon, door haar stresslevel kunnen we zelfs niet in het dorp of stad gaan wandelen. ..)
De tamaskans lijken me wel een goede optie...

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:56

super dat jullie er zo goed over nadenken :)
met die eisen zou je van de wolfhonden het beste bij de Tamaskan kunnen kijken, mijn reu voldoet aan wat jullie zoeken
maar ook bij de Tamaskan kan je er niet van tevoren vanuit gaan

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 18:28

Van schreef:
...maar ook bij de Tamaskan kan je er niet van tevoren vanuit gaan

:j en dat is nou precies ons probleem... die opmerking geldt in bepaalde mate natuurlijk voor elk ras, maar als we - pak 'm beet - voor een boxer zouden gaan is de kans van slagen gewoon vele malen groter...

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:40

als je het niet aandurft moet je het gewoon niet doen er zijn genoeg andere rassen die ook heel leuk zijn :)

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 21:12

Dat klopt inderdaad helemaal :j wat ik in een van mijn eerste posts al zei is dat er op ons lijstje ook andere rassen staan. Die hebben we in eerste instantie niet uitgediept, omdat van de wolfhonden het uiterlijk ons simpelweg erg aansprak. Nu gaan we dus eens met wat andere rassen kennismaken. Het kan zijn dat we daar ergens blijven hangen, het kan ook zijn dat we toch terugkomen bij de wolfhonden omdat bloed kruipt waar het niet gaan kan... we zullen het zien :)

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:11

GreaseMonkey schreef:
Nog maar weer even een update. Inmiddels zijn we ook bij een fokker van Tsjechoslowaakse wolfhonden op bezoek geweest. Hoewel we het nog steed pràchtige honden vinden begint het gevoel wel steeds meer te knagen dat dit niet het ras is voor ons. De wensen die wij hebben bij een hond, daar kunnen deze rassen wel aan voldoen, maar dan moeten we ook een heel grote portie geluk hebben. Mijn vriend is er nog steeds heel erg verliefd op, en zou de negatieve punten voor dit ras niet onoverkomelijk vinden, maar ik sta daar toch iets anders in. We hebben de wolfhonden nog niet volledig afgeschreven, want: eerlijk is eerlijk: ieder ras heeft zo zijn negatieve kanten, en ieder individu is anders. Maar we zijn ondertussen wel aan het inlezen in een aantal andere (werk-)hondenrassen.

Gezien deze bovenstaande reactie zou je het beste een gezellige goedmoedige gezinshond nemen.

Wat voor ons bijvoorbeeld belangrijk is, is dat onze andere huisdieren veilig zijn als ze met de hond samen in één huis leven (ook als wij niet kijken ;) ), we willen de hond onaangelijnd kunnen uitlaten, we willen de hond eventjes alleen kunnen laten zonder huilconcert, en we willen ons huis en onze meubels zo veel mogelijk in één geheel terug vinden als we dan weer terug komen (en bijvoorkeur ook op de zelfde plaats en zonder 'aanpassingen')...

Zoals ik eerder ook al schreef, wij gaan niet over een nacht ijs, en een hond uitkiezen omdat ze op de foto zo mooi zijn kun je heel ongelukkig van worden... om over het leven van de hond nog maar niet te spreken...

Duhelo

Berichten: 28629
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:16

Andere bewoners veilig lukt met een wolf. Zelfs de cavias eet ze niet op. Echter is het jagen op de katten een leuk spelletje. De onze zit rustig 10 u alleen zonder huilconcerten.weliswaar in een kennel met voldoende speelgoed en een sloopbare sofa.
Los lopen lukt op gekende plaatsen zonder stressprikkels. Maar hier in belgie mogen ze toch nergens los...

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 12:22

Nog maar weer even een update. Inmiddels zijn we weer een tijdje verder, en hebben we wat meer kennismakingen, gesprekken en ontmoetingen met fokkers en eigenaren achter de rug, en hebben mijn vriend en ik er samen goed en veel over gepraat en nagedacht. We zijn inmiddels geheel en volledig gevallen voor de Tamaskan, en staan op de wachtlijst voor een pupje. We hebben wel veel verschillende Tams ontmoet, en heel bewust een specifieke vader-moeder combinatie uitgezocht waarbij we op de wachtlijst staan. Dit zowel vanwege het karakter en uiterlijk van de beide ouders, als de gezondheid van hen beide, wat bij mijn vriend een heel grote drijfveer is om voor de Tamaskan te kiezen. Nu is het wachten tot de aanstaande mams loops wordt... Spannend!!!

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 12:45

super! :D
laat me raden het word een Mila pupje?

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 13:14

Hoe raad je het zo :D
Vind Ziva ook erg interessant by the way! En ben heel gecharmeerd van Jack Daniel

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 13:28

Mila is leuk! en Akim <3 het is dat het nest mij iets te vroeg komt anders wist ik het wel :D

Ziva is ook leuk ja, die scheut herder vind ik wel fijn alleen zij is geen Tam en er is heel weinig over haar achtergrond bekend.
Jack is ook een van mijn favoriete reuen is het halfbroertje van de mijne

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-14 14:55

I know :D mijn vriend en ik besteden er hele avonden aan om al die stambomen uit te pluizen :D

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 21:21

leuk is dat he :D

veel plezier met de voorpret! En ik neem aan dat we jullie en pup terug zullen zien op toekomstige wandelingen e.d.?
Ben heel benieuwd naar de pups van Mila en Akim, mevrouw laat iedereen wel wachten :')

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 08:09

Zeker weten :j
En dat wachten... jah... mijn vriend was al aan het mopperen := Hij had al doemscenario's over maar drie pups in het nest, en allemaal reutjes := wij willen graag een teefje

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 10:15

bekijk het van de goede kant, dit nest was in april al gepland was ze toen loops geworden dan hadden jullie achter het net gevist :Y)

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 11:11

dat is waar :D

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 18:01

1, 2, 3, 4, komt er nog wat van? :D jullie raden het al: wij wachten nog steeds op teken van 'leven' := ondertussen staan we echter niet stil. We zijn ons nog steeds aan het verdiepen in het ras, de geschiedenis en het ontstaan ervan (gtst is er niets bij...) en de toekomstplannen. We maken ook nog steeds kennis met individuele honden om zo de lijnen een beetje uit te diepen en leren kennen. Interessant voor als wij straks een pupje hebben: kijken of we eigenschappen van opa's/ oma's nichtjes/ neefjes en andere familieleden kunnen herkennen :) Gisteren zelfs voor het eerst naar halsbandjes gekeken. Heel kinderachtig dat, dat noemenswaardig is, maar het voelde echt als een belangrijk moment := we verheugen ons er zo op!

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:37

Mila lijkt er vooralsnog geen zin in te hebben :')
maar de voorpret is ook leuk :D

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-14 20:48

Jah I know... frustrerend

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 21:40

ik ben wel benieuwd of jullie nog steeds voor een Mila pup gaan nu er een totaal andere reu gebruikt gaat worden? :)

GreaseMonkey
Berichten: 1968
Geregistreerd: 11-04-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 00:25

Jazeker! We hebben al die tijd heel intensief contact gehouden met de fokker, en hadden destijds zelf al de wens om een dergelijke combi nader te onderzoeken, qua mogelijkheden binnen dit ras :j Dat juist zij hier ook over nadacht was voor ons niet echt een verrassing (want we hadden het daar met haar al eens uitgebreid over gehad) en voor ons dus eigenlijk juist een ontwikkeling die het nog interessanter maakt

Van

Berichten: 6532
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Nieuw-Buinen

Re: Wolfhonden, Tsjech, Saarloos, Tamaskan enz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:04

super! ben heel benieuwd naar de pups uit deze combi, Gaby en ik hebben ongeveer dezelfde ideeën wat het ras betreft. Dit is een combi die ik ook zo zal maken of een pup van zou willen(helaas komt het voor ons nu nog niet uit)
Al blijft het wel eeuwig zonde van Akim

anca

Berichten: 1820
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:14

Oh wilde al vragen ...van gaby ;)


Spannend hoor . *\o/*

Liannevh
Berichten: 1747
Geregistreerd: 24-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:17

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 22-11-22 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt