Poes van 6 mnd wss zwanger, kittens weghalen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 20:42

dierenfan schreef:
niet elke kat vind het vreselijk om mee te rijden in de auto ;) De mijne overigens wel

Niet elke kat nee, maar de meeste wel. Het is gewoon iets onnatuurlijk voor hen, logisch dan dat ze zo reageren.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 00:03

Janine1990 schreef:
anneliesdj schreef:
Haha erg vermakelijk, was het maar echt zo dan zou ik heel gelukkig zijn. :')

In december of januari zijn er niet veel kittens, van maart tot oktober wordt je ermee dood gegooid. Niet voor niets worden katten of dozen met kittens gedumpt bij boerderijen, voor de deur bij het asiel of gewoon in een zak met een steen in de sloot gegooid. Asielen puilen uit van katten en zitten in de zomer ook vol met kittens. Haal daar je katje vandaan, dan heb je ze ook netjes geent, ontvlooid en ontwormd.

Katten zijn overigens zeer impulsaankoop-gevoelig. Ah zo leuk voor de kinders en welke volwassene smelt er niet voor een kitten. Daarbij mag je ze dan ook nog gratis meenemen en wat heb je nu voor onderhoud aan een kitten? Totdat de kat niet zindelijk wil worden, in de zandbak schijt, eten van het aanrecht jat, altijd in de schone was gaat liggen of gewoon niet mee kan op vakantie. Dan moet ie maar weer weg.

Kan je om lachen, maar als je mijn andere post had gelezen, had je ook gezien dat ik dus tussen april en juni heb gezocht en niets kon vinden dat nog niet was verzegd...

Het spijt me heel erg hoor, maar dan heb je gewoon niet goed gezocht.
En of je van het platteland komt of uit de stad, geld zat hebt of de eindjes aan elkaar moet knopen, dat spaart je niet van impuls aankopen, enkel gezond verstand.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:11

Onze kat vind de auto ook verschrikkelijk. Het reismandje vind hij ook 100% niks.
Hij kan ik de auto ontzettend mooi zingen :n
Klinkt echt super zielig!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 08:57

Bij een zwerfkatten opvang zitten ook hele leuke volwassen katten en kittens.Alleen moet je wel de tijd en zin hebben om het vertrouwen te krijgen.Vooral de katten die lang op straat hebben gezworfen.Maar erg de moeite waard.Met onze poes ze was ongeveer 8/9 jaar, heeft het 3 maanden geduurt voor dat ik haar op haar billen aaien kon.Niet op haar hoofd en opbeuren kon niet.Maar super lief,kwam naar mij toe als ik haar riep.Dan keek ze eerst van een afstand of het echt veilig was en dan kon ik haar billen aaien.Binnen kon natuurlijk ook niet.Ze zat op ons deel.Met de andere poesen ging het ook goed.Toen ze stierf met 15 heb ik haar echt gemist.Ze was ook mijn kat.Van de rest van het gezin wilde ze niets weten.

Anoniem

Re: Poes van 6 mnd wss zwanger, kittens weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:32

Hier staan genoeg advertenties op mp. Genoeg flyers bij boerderijen. Op Facebook word zie ik genoeg voorbij komen. En ik weet dat sommige ook nog de kittens verzuipen, omdat ze er niet van afkomen.

Keuze zat. Tenzij je echt speciaal kleurtje wil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:37

Ach, het is in ieder geval goed om te weten dat ik een impulsaankoop heb gedaan en niet goed genoeg heb gezocht... :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:25

maar hoe gaat het nu met de betreffende poes?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:40

Ben ook wel benieuwd hoe het nu met de kat is.

Janine1990 wat je zegt klopt niet, je hebt idd niet goed gezocht :o
Mijn ouders wonen zo'n 8 km bij je vandaan en die hebben vorig jaar meer dan 10 kittens opgevangen en niet alle kittens hadden direct een baas. Heb je aan het asiel gedacht toen je op zoek ging naar een kitten? De kosten die je daar betaald zijn uiteindelijk niet hoger dan een kitten die nog niks heeft gehad aan entingen en ontwormingen e.d. hoor. Korting op de castratie erbij en je hebt evenveel geld kwijt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:09

En voor meer uitdaging een ex zwerf kitten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:24

Janine1990 schreef:
Ach, het is in ieder geval goed om te weten dat ik een impulsaankoop heb gedaan en niet goed genoeg heb gezocht... :')

:(:)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-14 13:29

Deze week hebben we een afspraak bij de dierenarts, we zijn er vrij zeker van dat we ze weg laten halen als het lichaam het dat aan kan. Ook dan laten we haar gelijk helpen.
Als we dit nestje houden, in overleg met de dierenarts, dan is dat de eerste en laatste keer gelijk. We gaan haar sowieso gelijk laten helpen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:14

Ook als de kittens over een week geboren zouden worden?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-14 10:19

anneliesdj schreef:
Ook als de kittens over een week geboren zouden worden?

Nee, natuurlijk zouden we het dan niet weg laten halen? :?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 10:20

Net terug van de dierenarts.. ze is inderdaad zwanger. Waarschijnlijk tussen de 28 en 45 dagen. Weghalen zou een te grote belasting voor haar zijn, vandaar dat we ze wel laten komen.

Gelieve geen reacties met 'te veel kittens of slecht voor haar, dat weet ik, het is ook niet mijn keuze!! Daar heb ik dit topic ook niet voor geopend. We zijn al 5 kittens kwijt tot nu toe, en veel meer gaan er waarschijnlijk niet komen. Daar hoeven jullie je niet druk om te maken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:22

Lizzyy schreef:
Net terug van de dierenarts.. ze is inderdaad zwanger. Waarschijnlijk tussen de 28 en 45 dagen. Weghalen zou een te grote belasting voor haar zijn, vandaar dat we ze wel laten komen.

Gelieve geen reacties met 'te veel kittens of slecht voor haar, dat weet ik, het is ook niet mijn keuze!! Daar heb ik dit topic ook niet voor geopend. We zijn al 5 kittens kwijt tot nu toe, en veel meer gaan er waarschijnlijk niet komen. Daar hoeven jullie je niet druk om te maken.

Ik zou als ik jou was gewoon eens bellen met een andere DA. En niet om meteen te wisselen etc, maar vraag daar eens na wat hun advies is. Ik vind dit namelijk een raar advies, een bevalling en vervolgens de verzorging van 8 tot 12 weken is ook zwaar voor een poesje van 6 maanden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:28

Lijkt me dat je behoorlijk risico loopt op een keizersnede bij zo'n klein ding. Liever dan meteen ipv met spoed als ze er niet zelf uit kunnen komen. Operatie is nu minder belastend dan spoed of de kittens zelf krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:30

Een poes draagt 65 dagen, lijkt me dat als ze op 30-40 dagen zit dat wel weggehaald kan worden?
De waarschuwingen die hier al genoemd zijn zijn niet voor niets ts, je poes loopt echt risisco.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:46

anneliesdj schreef:
Een poes draagt 65 dagen, lijkt me dat als ze op 30-40 dagen zit dat wel weggehaald kan worden?
De waarschuwingen die hier al genoemd zijn zijn niet voor niets ts, je poes loopt echt risisco.

Sterilisatie kan, maar wil ze nu niet dat is duidelijk.
5 mensen die al een katje willen dan bof je, maar de katten beslist niet(en anders de katten die nu geen plekje krijgen omdat jullie kittens daar komen).