Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Caira schreef:schrikdraad langs je schutting, of een sproeier op bewegingsmelder.
En anders gewoon afschieten, moeten ze hem maar in hun eigen tuin houden, ik laat mijn paard ook niet bij de buren in de tuin lopen.
8nnemiek schreef:Aan de kattenhaters hier; jullie hebben dus geen problemen met een muizenplaag?
Zeker bij een volière voelen die muizen zich goed thuis. En de beste manier om de muizenpopulatie in toom te houden is met kleine roofdieren als katten, hermelijnen, roofvogels enz.. Stel je voor dat iedereen elkaars katten maar zou gaan afschieten.. dan liepen de muizen nu bij jullie over de tafel
vivana schreef:Sabbientje schreef:
Zo'n stoomset hoeft niet veel te kosten hoor.
Je hebt voor rond de 40/50 euro een compleet set met draad, isolatoren en een apparaatje.
Ik heb thuis deze: http://www.vijverbenodigdheden.net/veld ... ENET_D_BwE
Ik heb een deel van mijn tuin afgezet met schrikdraad, zodat de katten er niet uit kunnen. Werkt heel goed.
Kijk je zegt het goed; IK heb afgezet zodat DE (neem aan JOUW) katten de tuin niet uitkunnen...
Het is dan toch niet aan de vogelhouder maar aan de katte-eigenaar... en immers weten die dat de kans groot is dat ze hun kat zomaar kwijt raken...
Ibbel schreef:Op zich is schrikdraad het handigst. Maar schrikdraad werkt alleen als de kat met de pootjes op de grond blijft met springen. Als het beest gezellig aan het gaas gaat hangen, kun je je hele gaas onder stroom zetten, maar het dier zal het niet voelen, want hij maakt dan geen aarde en sluit dan de stroomkring dus niet.
Daarom is schrikdraad ook voor de vogels geen probleem. Die maken geen aarde als ze op het schrikdraad gaan zitten. Kijk maar in de wei.
Pandora2 schreef:Zo'n toestelletje dat men gebruikt om onder je auto te hangen als er kans bestaat dat marters de bedrading komen doorbijten...zijn hoge tonen die de mens niet hoort, maar marters en naar 't schijnt dus ook poezels komen niet meer in de buurt. Weet alleen even niet hoe jullie hond erop gaat reageren....
Of anders die speciale sprays type cat-away .... schijnt ook goed te helpen !

Schiet ook geen fluit op dus. Kattenbak schreef:Ik vind het zo grappig om te lezen dit. De kat dit en de kat dat. Maar wat vinden jouw buren van een volière vol met vogels die de hele dag kwetteren? Dag rust. En ze trekken ongedierte aan.
Ik heb katten en mijn buren een voliere, leef en laten leven. Niet zo moeilijk toch? Dit is een typisch geval van de pot verwijt de ketel...
anneliesdj schreef:Niet door heel Bokt, want dat is praktisch onmogelijkGoh ik kan me nog zo een topic van tig pagina's herinneren van iemand met een buurman met een voliere die spike's op het muurtje erlangs had gemaakt om haar kat bij zijn vogels weg te houden.
Sjonge wat werd die man verafschuwd door heel bokt en nu komen hier zelf de walgelijkste suggestie's voorbij.

knetterhard schreef:Wauw wat een dierenvrienden zijn jullie...
[***] schreef:Eerst met de buren praten lijkt me. Kat kan er ook niks aan doen dat die een jachtinstinct heeft en dat de baas hem los laat lopen, waardoor hij door sommige bokkers afgeschoten moet worden. Het is niet goed dat hij op je volière zit, kan me goed voorstellen, wij houden ook niet van katten in de tuin. Maar dan nog, dat is die kat zijn eigen en daar hoeft hij de dupe niet van te worden, maar eerder de baas van de kat.
Edit: typo
Marjella86 schreef:Kattenbak schreef:Ik vind het zo grappig om te lezen dit. De kat dit en de kat dat. Maar wat vinden jouw buren van een volière vol met vogels die de hele dag kwetteren? Dag rust. En ze trekken ongedierte aan.
Ik heb katten en mijn buren een voliere, leef en laten leven. Niet zo moeilijk toch? Dit is een typisch geval van de pot verwijt de ketel...
Nou dat vind ik nou ook! pleuris herrie heel de dag! en als de buren last hebben van mijn katten heb ik tegen ze gezegd gooi er maar een emmer water over dan is het zo klaar!
Wat een walgelijke acties komen hier voorbij zeg!
anneliesdj schreef:Goh ik kan me nog zo een topic van tig pagina's herinneren van iemand met een buurman met een voliere die spike's op het muurtje erlangs had gemaakt om haar kat bij zijn vogels weg te houden.
Sjonge wat werd die man verafschuwd door heel bokt en nu komen hier zelf de walgelijkste suggestie's voorbij.
Het is maar net hoe de wind waait he?