Kat van buren springt op tegen volliere...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Re: Kat van buren springt op tegen volliere...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:56

:)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:00

Caira schreef:
schrikdraad langs je schutting, of een sproeier op bewegingsmelder.

En anders gewoon afschieten, moeten ze hem maar in hun eigen tuin houden, ik laat mijn paard ook niet bij de buren in de tuin lopen.

Nou jaa!

Tja overleggen met buren,
kat iedere keer stuipen om t lijf jagen als ie in de tuin komt. (nat gooien / spuiten,, flink lawaai maken, iets erheen gooien (uiteraard geen gote steen, maar iets waar die wel van schrikt, maar niet dood aan gaat, tennisbal bijvoorbeeld). Stroomdraadje(s) om volière echt geen optie? Dan buiten om met schakelaar zodat je m uit kan zetten als je zelf of kinderen in de tuin zijn?
Misschien iets van hertzhoornolie kattenschrik om m te verjagen (al zit je dan dus zelf ook in de stank). Hond lenen/ nemen die wel katten verjaagd.
Laatst bijgewerkt door jorretje op 10-06-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:01

8nnemiek schreef:
Aan de kattenhaters hier; jullie hebben dus geen problemen met een muizenplaag?
Zeker bij een volière voelen die muizen zich goed thuis. En de beste manier om de muizenpopulatie in toom te houden is met kleine roofdieren als katten, hermelijnen, roofvogels enz.. Stel je voor dat iedereen elkaars katten maar zou gaan afschieten.. dan liepen de muizen nu bij jullie over de tafel :Y)

Ligt er helemaal aan hoe een persoon het houd. Als je een klere bende hebt. Heb je muizen. Ruim je het netjes op. En bewaar je al het voer in tonnen. Ect heeft een muis er niks te zoeken en zoekt veder ;)

Tja katten je hebt normale tussen zitten en hele vervelende. Wij hebben ook allemaal vogels en de optie praten met de katten eigenaren helpt niet. Je krijgt dan dood leuk te horen: de vogels zitten toch in een groot hok kan de kat niet bij!

En tja dan komen er andere maatregele.
De vogels die wij hebben zijn niet goedkoop!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:04

vivana schreef:
Sabbientje schreef:

Zo'n stoomset hoeft niet veel te kosten hoor.
Je hebt voor rond de 40/50 euro een compleet set met draad, isolatoren en een apparaatje.

Ik heb thuis deze: http://www.vijverbenodigdheden.net/veld ... ENET_D_BwE

Ik heb een deel van mijn tuin afgezet met schrikdraad, zodat de katten er niet uit kunnen. Werkt heel goed.

Kijk je zegt het goed; IK heb afgezet zodat DE (neem aan JOUW) katten de tuin niet uitkunnen...
Het is dan toch niet aan de vogelhouder maar aan de katte-eigenaar... en immers weten die dat de kans groot is dat ze hun kat zomaar kwijt raken...

Ja, dit gaat om mijn eigen katten die van mij de tuin niet uit mogen.

Ik ben van mening dat IK ervoor gekozen heb om katten te nemen. NIET mijn buren of de mensen drie straten verder. Mijn katten, mijn verantwoordelijkheid en dat betekend dat ik niet wil dat andere mensen er last van hebben.

Maar helaas neemt niet iedereen die verantwoordelijkheid.

Helaas zal de TS dan haar vogeltjes moeten beschermen tegen de dieren waarvan de eigenaar de verantwoordelijkheid niet wil nemen.
En dan vind ik schrikdraad of een waterspuit een nette en enigszins diervriendelijke oplossing.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:04

Zo'n toestelletje dat men gebruikt om onder je auto te hangen als er kans bestaat dat marters de bedrading komen doorbijten...zijn hoge tonen die de mens niet hoort, maar marters en naar 't schijnt dus ook poezels komen niet meer in de buurt. Weet alleen even niet hoe jullie hond erop gaat reageren....
Of anders die speciale sprays type cat-away .... schijnt ook goed te helpen !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:10

Ibbel schreef:
Op zich is schrikdraad het handigst. Maar schrikdraad werkt alleen als de kat met de pootjes op de grond blijft met springen. Als het beest gezellig aan het gaas gaat hangen, kun je je hele gaas onder stroom zetten, maar het dier zal het niet voelen, want hij maakt dan geen aarde en sluit dan de stroomkring dus niet.
Daarom is schrikdraad ook voor de vogels geen probleem. Die maken geen aarde als ze op het schrikdraad gaan zitten. Kijk maar in de wei.

Je kan ook een schrikdraad als aardedraad gebruiken, is optie die handleiding van mijn apparaat aangeeft voor als de aardpen niet genoeg werkt (droogte, grondsoort). Om en om die draden zo koppelen op een afstand dat kat er 2 raakt moet dan ook werken, ongeacht of kat pootjes op de grond heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:10

Pandora2 schreef:
Zo'n toestelletje dat men gebruikt om onder je auto te hangen als er kans bestaat dat marters de bedrading komen doorbijten...zijn hoge tonen die de mens niet hoort, maar marters en naar 't schijnt dus ook poezels komen niet meer in de buurt. Weet alleen even niet hoe jullie hond erop gaat reageren....
Of anders die speciale sprays type cat-away .... schijnt ook goed te helpen !

En dat dingetje kost ten eerste vrij veel centen, ten tweede is de kans reëel dat de vogels er ook gestoord van worden (en sommige mensen horen ze ook trouwens) en bovendien heb je dan OOK nog eens kans dat de marters en katten er dan weer GEEN probleem mee hebben. :+
Ik had nl zo'n toestelletje in mijn astra en had een maand later weer een marter er in gehad. :+ Schiet ook geen fluit op dus.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:27

wij hebben die kastjes gebruikt voor muizenoverlast, de muizen liepen er vrolijk langs heen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:37

Goh ik kan me nog zo een topic van tig pagina's herinneren van iemand met een buurman met een voliere die spike's op het muurtje erlangs had gemaakt om haar kat bij zijn vogels weg te houden.
Sjonge wat werd die man verafschuwd door heel bokt en nu komen hier zelf de walgelijkste suggestie's voorbij.
Het is maar net hoe de wind waait he?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:40

of welke mensen er in het topic vertegewoordigd zijn... Katteneigenaren zullen het afschuwelijk vinden. Ikzelf vind het vrij extreem, maar volgens mij zal geen kat er dan op gaan zitten en zich laten spiezen, dus uiteindelijk lijkt het me wel effectief en zal het de kat geen pijn doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:43

Eerst met de buren praten lijkt me. Kat kan er ook niks aan doen dat die een jachtinstinct heeft en dat de baas hem los laat lopen, waardoor hij door sommige bokkers afgeschoten moet worden. Het is niet goed dat hij op je volière zit, kan me goed voorstellen, wij houden ook niet van katten in de tuin. Maar dan nog, dat is die kat zijn eigen en daar hoeft hij de dupe niet van te worden, maar eerder de baas van de kat.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-06-14 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:43

Ik vind het zo grappig om te lezen dit. De kat dit en de kat dat. Maar wat vinden jouw buren van een volière vol met vogels die de hele dag kwetteren? Dag rust. En ze trekken ongedierte aan.

Ik heb katten en mijn buren een voliere, leef en laten leven. Niet zo moeilijk toch? Dit is een typisch geval van de pot verwijt de ketel...

Marjella86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:52

Kattenbak schreef:
Ik vind het zo grappig om te lezen dit. De kat dit en de kat dat. Maar wat vinden jouw buren van een volière vol met vogels die de hele dag kwetteren? Dag rust. En ze trekken ongedierte aan.

Ik heb katten en mijn buren een voliere, leef en laten leven. Niet zo moeilijk toch? Dit is een typisch geval van de pot verwijt de ketel...

Nou dat vind ik nou ook! pleuris herrie heel de dag! en als de buren last hebben van mijn katten heb ik tegen ze gezegd gooi er maar een emmer water over dan is het zo klaar!

Wat een walgelijke acties komen hier voorbij zeg!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:54

die vogels bevinden zich in mijn tuin en zo hard maken die dieren geen herrie normaal gesproken, niet meer als de wilde vogeltjes in de tuin als we dan zo beginnen. Als de buurman een kudde schreeuwende papegaaien heeft vind ik het een ander verhaal worden...
Als ik een hekel heb aan katten en de buren houden katten IN hun eigen tuin dan heb ik daar ook geen commentaar op te leveren (ze jagen wel mooi de wilde vogeltjes weg, waar ik toevallig misschien wel heel graag naar kijk, bij wijze van). Als de buren hun vogeltjes los laten vliegen en deze al mijn net geplante zaadjes opeten dan wordt het een heel ander verhaal...

Overigens heb ik en geen vogels, en geen katten en laat het me warm of koud of er vogels in mijn tuin zitten, voor de duidelijkheid.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:58

anneliesdj schreef:
Goh ik kan me nog zo een topic van tig pagina's herinneren van iemand met een buurman met een voliere die spike's op het muurtje erlangs had gemaakt om haar kat bij zijn vogels weg te houden.
Sjonge wat werd die man verafschuwd door heel bokt en nu komen hier zelf de walgelijkste suggestie's voorbij.
Niet door heel Bokt, want dat is praktisch onmogelijk ;)

Overigens staat dat nog wel op nummer 1 van bizarre dingen die ik hier voorbij heb zien komen. Het wachten is op.. je moet ‘m een vette spons geven.. Al komt ‘afschieten’ daar ook wel erg dicht bij in de buurt.

Ach ja.. de soep wordt niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt.. Laat ik daar maar vanuit gaan.. want sommige opmerkingen hier komen bij mij ronduit triest over :x

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:03

knetterhard schreef:
Wauw wat een dierenvrienden zijn jullie...

Hoezo? De kat van de buren heeft bewezen zich niets aan te trekken van water, en komt net zo vrolijk weer terug. Dan wordt het tijd voor hardere maatregelen en nee, die kat hoeft niet meteen dood hoor.
Stroom, op de juiste wijze aangebracht, is in feite nog het meest diervriendelijk.
Op zich is een voliere namelijk wel katvrij te houden, maar vogels vliegen zich in paniek dood als een kat alleen al aan het gaas gaat hangen.
Net of dàt zo diervriendelijk is.

Of moet TS aan poesje gaan vragen of het alsjeblieft niet bij de vogeltjes wil gaan zitten? 8)7
Dacht je echt dat dat werkt?

En nee, koffiedik op de grond strooien werkt in zo'n geval ook niet.

En asoburen vragen of ze aub hun kat bij zich willen houden resulteert waarschijnlijk in een afgebrande voliere of andere pesterij als ik dat zo inschat...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:05

[***] schreef:
Eerst met de buren praten lijkt me. Kat kan er ook niks aan doen dat die een jachtinstinct heeft en dat de baas hem los laat lopen, waardoor hij door sommige bokkers afgeschoten moet worden. Het is niet goed dat hij op je volière zit, kan me goed voorstellen, wij houden ook niet van katten in de tuin. Maar dan nog, dat is die kat zijn eigen en daar hoeft hij de dupe niet van te worden, maar eerder de baas van de kat.

Edit: typo

Na de akties van de buurjongen (conifeer in brand) lijkt me praten echt geen optie.
Dat is eerder vragen om moeilijkheden.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:07

Volgens mij was hier al eerder een topic over.

Ik zelf heb ook een volliere maar ook katten. Mijn katten weten precies dat ze niet bij de vogels mogen komen en laten ze dus ook mooi met rust. Had er eerst een stroom draad voor langs en ze hebben in het begin dus ook regelmatig een sprongetje gemaakt. Buurt katten komen hier niet in de buurt de hond past hier wel voor op.
Zo'n stroomkastje is niet zo duur. En om al het gezeur en ellende voor te zijn wist ik wel wat ik zou doen. Kleine kinderen komen niet snel aan het draad, goed uitleggen dat het zeer doet. De kat kwam eerder ook in de tuin dus die snap nu niet dat hij er nu niet in mag, en het is de natuur van de kat.

Succes met je vogeltjes! Wat voor gaas heb je trouwens als de kat door het gaas een vogelt kan grijpen? Hier gaat dat nl niet lukken.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:13

Ach kinderen hebben meestal ook met 1 of 2 keer in de gaten dat ze ergens niet aan moeten zitten. Als een kat dat snapt, snappen kinderen dat ook :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:14

Sammie schreef:
Ach kinderen hebben meestal ook met 1 of 2 keer in de gaten dat ze ergens niet aan moeten zitten. Als een kat dat snapt, snappen kinderen dat ook :=

:')
Ze doen het maar 1 keer

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:16

schrikdraad werkt top.... eenmaal een schok gekregen en ze blijven weg.... totp oplossing...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:58

Heb een bloementuin en hou op een na alle katten uit de tuin dmv een Catdetergent.
Heb al eens gevraagd aan de eigenaar of ie zn beesten s nachts wil binnenhouden. Te veel werk, ga zo
maar door. De buren aan de andere kant hebben 2 kids die graag in de tuin spelen. Idem dito
te veel moeite. Enig idee hoeveel frustraties dit oplevert een katteneigenaar die geen moeite doet om zijn beesten UIT andermans tuinen te houden.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:05

@knetterhard
Schreef:Ik geef je helemaal gelijk, maar ik bedoelde dan ook meer de reacties van het afschieten en die met een kattepult 

Als je een catapult goed gebruikt, heeft het een schrikeffect! Wat is daar zielig aan?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:26

Marjella86 schreef:
Kattenbak schreef:

Nou dat vind ik nou ook! pleuris herrie heel de dag! en als de buren last hebben van mijn katten heb ik tegen ze gezegd gooi er maar een emmer water over dan is het zo klaar!

Wat een walgelijke acties komen hier voorbij zeg!

Het feit dat hun hond de hele dag door blaft lijkt me erger dan een paar vogels. De merels maken ergere herrie

Maar mensen, ik had gevraagd of jullie hier niet zo'n hele discussie van wilde maken, ik zoek alleen naar een oplossing en niet naar de mening van mensen over de oplossingen :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:08

anneliesdj schreef:
Het is maar net hoe de wind waait he?

Nee, het is maar net wie er reageren. Bokt is groot.

Niet alle vogels maken herrie trouwens, beetje een voorbarige conclusie.