Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

.
) dus als jouw hond toevallig op de andere stoel zit die wil vooruit kijkt, zal ik je toch vragen of ik er mag zitten. Heeft weinig met kleinzielig te maken natuurlijk.
kan de bus of trein ook weinig aan doen, maar ik vind het echt een straf
ZoZenn schreef:Ah, ik heb je zin ff opnieuw gelezen en nu snap ik je zinsconstructie. Ik schrijf zoiets nooit op die manier, vandaar dat ik 't verkeerd opvatte, je kan 't namelijk op 2 manieren opvatten zo
Mandje zal dan wel veranderd zijn, was 2 jaar geleden in ieder geval nog niet zo. Ik reis persoonlijk altijd met reismandje, veel handiger, maar elke buschauffeur die ik vraag zegt 't zelfde, mag gewoon. Misschien is het regio gebonden ofzo.
Het interesseert me persoonlijk niet echt of iemand z'n hond nu op de stoel heeft of niet, zolang er maar genoeg plek is. Het is geen wereldramp om een beetje modder van de stoel af te vegen, of het nu van een kind met een vieze broek of een hond met modderpoten is.
Relax, enjoy life, let others enjoy theirs.

. Maar dan absoluut op de grond. Het is een beest, geen pak suiker.
.
) en vervolgens keihard jingle bells zingen
Of naar mensen fluiten. Was altijd een hele attractie op Amsterdam Centraal 
kimberly1995 schreef:Leuk dat jij je hond daar mee naar toe wil nemen, maar heb jij wel eens nagedacht over wat jouw hond aan kan richten in welke winkel dan ook? Mensen die allergisch zijn voor jouw hond? Mensen die er bang voor zijn? Dat honden op sommige plaatsen niet welkom zijn, om wat voor reden dan ook? Ik zie het namelijk vanuit dat oogpunt.
Van mij hoeft het ook niet verboden te worden hoor Eskegirl. Ieder moet zelf weten wat hij/zij doet, dat is niet aan mij.
ElineS schreef:kimberly1995 schreef:Ik ben ook een dierenmens, maar ik bekijk het vanaf alle kanten. Verdiep je ook eens in de andere kanten. Probeer je in te leven in andere mensen en in bepaalde situaties. Misschien krijg je daardoor ook wel andere perspectieven.
Verder deed je best alsof je beledigd was. Ik bepaal niet wat je moet doen. Sterker nog: mijn mening is alleen van invloed op mijn beesten.
Het geschreven woord. Maar nu ik het teruglees inderdaad. Dat was niet de bedoeling. Integendeel. Je hebt recht op je mening. De mening dat je dieren in het OV niets vind. Alleen ik begrijp niet waarom, want ik zie de last er niet van.
Ik bekijk het ook zeker wel van andere perspectieven en heb ook respect voor andermans visie.. En ik wil in dingen best tegemoet komen. De hond niet mee de winkels in, prima. De hond niet zomaar los, behalve op losloopvelden, natuurlijk. De hond stil, rustig en gehoorzaam, absoluut, anders zou ik haar niet meenemen. Iemand die er last van heeft, wil ik best even verplaatsen. Maar ik vind dat deze tegemoetkomingen ook van de andere kant moeten komen. Oftewel, accepteren dat er ergens dieren zullen zijn, in de treinen, in het winkelcentrum, in een restaurant etc.. Je kunt ze niet een volle 100% weren.
Daarom dat ik het met jouw opmerking, die in principe neerkomt op "Geen dieren in het OV, klaar," niet eens ben. Er zijn genoeg situaties waarin het niet anders kan dan een dier in het OV en mits de eigenaar geen overlast bezorgd, zie ik het probleem niet. Bang zijn of allergie is inderdaad vervelend, maar dit is een probleem bij jezelf en daar kan de hele wereld geen rekening mee houden. Ben je bang of heb je een allergie ga je zelf honden uit de weg. Jij weet immers zelf wat je wel acceptabel vind en wat niet. Een hondeneigenaar die rondloopt en tientallen mensen met de hond passeert kan niet ruiken wie bang is en wie allergisch en die dan uit de weg gaan. Dat zal de persoon toch echt zelf moeten doen.. En ook dat vind ik niet zo'n grote opgave, om even een paar meter verder te stappen.
Dus nee, ik zie niet waarom een dier in het OV of openbaar zoals een winkelcentrum, niet mag, want ik vind niet dat ze echt overlast veroorzaken. Mits ze braaf zijn. Een blaffende of grommende hond veroorzaakt wel overlast natuurlijk.

) leg ik die op de stoel, en dan mag hij naast me liggen. Als ik geen badlaken bij me heb, of het badlaken is vies wegens een eerdere onverwachte zwempartij, dan jammer voor hem maar dan is het een ritje op de grond. Waarom ik hem wel met een badlaken doe is puur omdat hij dan geen viezigheid achterlaat, en rustiger ligt omdat hij naar buiten kan kijken.
Mensen moesten staan omdat zij zonodig haar witte verharende hondje op de stoel wilde hebben. Lekker is dat dan als je een zwarte broek oid aan hebt en je moet met de bus en je gaat daar zitten...Daar is dus ook mijn keuze voor het badlaken gekomen
Def schreef:Mijn hond is niet erg klein en die gaat ook mee in de trein en bus. Die gaat eigenlijk overal mee heen waar ie mag komen. Die zit ook vaak genoeg met mij in een pashok bij de c en a!
I
Ik zou er niet blij mee zijn wanneer er voor mij een hond in het pashokje heeft gezeten.
Yv_ schreef:Ik vind beesten hartstikke leuk, maar liever niet in openbare gelegenheden voor mensen.
Daarmee bedoel ik dus bijvoorbeeld een kroeg, een restaurant en ik denk ook wel openbaar vervoer.
Ik snap dat sommige mensen niet anders kunnen, persoonlijk zou ik als ik geen auto en/of rijbewijs zou hebben ook niet aan een huisdier beginnen. Maargoed, dat is persoonlijk en daarom snap ik het best als mensen toch voor openbaar vervoer kiezen met hun huisdier. Maar dan absoluut op de grond. Het is een beest, geen pak suiker.
Voor openbaar vervoer denk ik vooral aan "overlast" zoals voor mensen die allergisch zijn. Ik had een ex die allergisch was voor katten, van een paar haren aan mijn kleding had hij het hele weekend last. Dus mensen kunnen van die paar haren die overblijven wel echt overlast ervaren.
Maargoed, ik heb geen allergieën of iets dergelijks en ik heb zelf vervoer, dus dit is wel meer "denken van" ipv eigen ervaring. Vind het openbaar vervoer uberhaupt helemaal niks, dus ben er toch nooit te vinden
Maar dan heb ik een vraag, want ik zie voornamelijk kleine formaatjes voorbij komen... Wat dan als ik met mijn 2 Rhodesian Ridgebacks een ritje ga maken met de bus of tram of trein? Weet zeker dat geen mens er meer in durft, ze kunnen nogal imposant overkomen.
Ook als ik hier naar het centrum zou gaan zou ik rustig m'n hond meenemen, helaas is parkeren daar echt een crime (of je moet nog een halfuur willen lopen) dus dat zou of de fiets of het OV worden
het OV is heel goed voor de training van een hond tenslotte.
Floemii schreef:Persoonlijk vind ik dat een dier of het nu druk of niet druk is in het ov op de grond hoort.
Wat het diertje thuis mag, vind ik geen reden om in het openbaar ook te doen.