Ragdollcat schreef:Tegenwoordig zitten er heel veel van die pitbull achtigen in de nederlandse asielen en dat is helaas niet wat de meeste mensen zoeken (begrijp ik volkomen, want pitbull achtigen he).
Dus gaat men kijken naar de niet pitbull achtige buitenlandse honden, wat ik ook ergerlijk vind.
En die buitenlandse honden gaan ook vroeg of laat in de nederlandse asielen terechtkomen.
En zo blijft het probleem bestaan, dat er veel honden in asielen zitten die een lieve baasje zoeken.
Mensen willen vaak een ongecompliceerde hond. Losgeslagen stafford pubers zijn dat niet. En een ongecompliceerd hondje vinden via het asiel is tegenwoordig niet zo makkelijk meer, deze zijn al zo snel weg en de lastigere honden blijven hangen.
Waar vind je dan een ongecompliceerd hondje? Misschien via marktplaats, misschien via een buitenlandse stichting, misschien via het asiel. Het is nog best een opgave om een leuk hondje te vinden (en ik spreek uit ervaring...).
Je zin 'En die buitenlandse honden gaan ook vroeg of laat in de nederlandse asielen terechtkomen.', is zo. Zeker als mensen ineens problemen krijgen en door omstandigheden niet meer voor hun hond kunnen zorgen. Maar goed, dat heb je natuurlijk ook met mensen die een pup kopen en later door omstandigheden er niet meer voor kunnen zorgen. Of mensen die dus mee willen doen met de trend en dus een stafford moeten hebben, die ze achteraf niet kunnen handelen.
Heel leuk dat je de 'buitenlandse' honden over één kam scheert, maar waarom is dat zo veel erger dan al die mensen die ondoordacht staffords of andere type honden aanschaffen? En die vervolgens weer in het asiel belanden? Want nog steeds worden asiels overspoelt met dit type honden.
Je zin 'En zo blijft het probleem bestaan, dat er veel honden in asielen zitten die een lieve baasje zoeken.'. Welk probleem blijft ontstaan? En ja, veel honden zoeken een baasje, maar zoals ik al zei: ongecompliceerde hondjes vind je gewoon niet zo snel. De moeilijkere honden overrulen.
Wat ik mij wel afvraag, aan de mensen die zo fel zijn tegen buitenlandse honden, hoe zit het dan met een rashond die uit het buitenland komt? Dat is toch ook 'buitenlands'?
En, de oorzaak van al deze 'problemen' liggen allemaal bij dit: er zijn té veel honden, er wordt té veel gefokt (zowel broodfok, pretnesten als rashonden). Wie is er dan 'verantwoordelijk' voor dit probleem? Als je het heel zwart wit houdt, is dat IEDEREEN die honden fokt. Ook de pretnesten. En eigenlijk zijn de mensen die dus een tweedehandsje nemen, 'goed' bezig want ze nemen geen pup maar een volwassen hond, want daar zijn er nu eenmaal te veel.

Dus ja, ik zou heus ook een koe willen helpen, maar daar heb ik de middelen niet voor.
), en misschien ben ik daardoor wel beïnvloed. Maar het is nooit, maar dan ook nooit bewezen hoe dieren denken. Als je al een aanname wilt maken, dan kan je beter aannemen dat dieren wél zo denken als mensen. Die kans is vele malen groter namelijk. Waarom zouden mensen anders denken dan dieren? Omdat ze slimmer zijn? Definieer slimmer? Welk uniek aspect maakt dat wij 'buiten' de dieren staan, zoals de mens zo arrogant altijd wilt denken. Ik denk dat het niet veel meer is dan een verhoogd inzicht, welvaart en het hebben van een duim. Bewust zijn en het verleden herinneren(De specifieke vereisten waarmee een hond dus hetzelfde zou kunnen 'voelen') kunnen honden overduidelijk wel. Dat weet iedere hondenbezitter. Mijn hond heeft 2 jaar lang nog trauma's gehad van zijn vorige eigenaren. Verleden herinneren dus(in combinatie met gewoonte). Als je een hond aanraakt reageert hij: hij is bewust van zijn lichaam.
)
Geen doden.