xSogno schreef:Tsja en ik moet de eerste hondeneigrnaar die vindt dat zijn hond overlast nog tegenkomen. Hier op bokt toch ook? Allemaal netjes opgevoed en iedereen ruimt de poep op waar het moet blabla. Wie bepaald wat overlast is? Want als ik niks om wild geeft en mijn hond stoort een reeenjong vind ik dat geen overlast. Of ik merk het geeneens.
Of ik haal me in m'n hoofd dan mijn hond aaaaltijd luistert maar rent toch achter die kudde schapen aan, oeps. Nee lijn ze dan allemaal maar aan, veel makkelijker.
Dat er weinig mensen zijn die vinden dat hun eigen hond overlast veroorzaakt, dat is toch logisch? Als iemands hond overlast veroorzaakt dan zal die eigenaar daar normaal gesproken gewoon wat aan doen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.. maar ik weet dat mijn hond 'overlast' veroorzaakt als ze los loopt, dus ik heb haar altijd aangelijnd. Het gros van de mensen kunnen prima inschatten wat overlast inhoudt hoor. Er zijn alleen hier en daar een paar aso's die dat niets interesseert.
Ik ben werkelijk waar nog nooit een loslopende hond tegen gekomen die echt overlast veroorzaakt *afkloppen* ..maar de waakhonden en keffers die dag en nacht blaffen, dat vind ík dan weer overlast. Dat ben ik in het topic nog niet tegengekomen.
Ik ben de 1e die dat toegeeft.
Die loopt alleen op een industriegebied 'los', (slepende lange lijn) nooit in een bos of iets dergelijks. Aangelijnd lopen we niet door het dorp, we zoeken altijd plekken waar niemand komt. Ik zorg dus aan alle kanten dat niemand last van haar heeft, geen mens, geen andere hond en ook geen wild. Dat is mijn zaak namelijk. Ik heb haar in huis genomen met alle gedragsproblemen en dus moet ik ervoor zorgen dat die overlast niet veroorzaakt wordt.
) en het is ook niet voor alle dieren bevorderlijk die daar leven. Want veel honden schieten zo de bosjes in
Ik ben ongeduldig, ik loop graag gewoon door. Wat betreft het vetgedrukte stukje: ik kom persoonlijk liever een brave loslopende hond tegen die bij de baas blijft dan een aangelijnde klier die tegen me opspringt. Jij hebt dat liever andersom, begrijp ik? Want daar hebben we het over hè, of ik althans, over de 
het feit dat er mensen zijn die bij bosjes stelen uit winkels wil toch niet zeggen dat ik dat ook mag doen?)