Het is ook niet bepaald een jack russel die je met een eettafel al overruled, jouw hond is zelf op eettafelhoogte kan ik me zo voorstellen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar deze heeft het inderdaad "ietsje" makkelijker zegma.
Ayasha schreef:Mwa een jack die z'n zinnen op iets gezet heeft, laat zich ook niet tegenhouden door iets triviaals als hoogte.Maar deze heeft het inderdaad "ietsje" makkelijker zegma.
ding is 16 inmiddels en springt nog zo op tafel..
Amaris schreef:betadine schreef:Voor degenen die beweren dat het echt bij alle honden af te leren valt... kom maar eens de mijne oppikken dan.
Ben wel benieuwd wat je verzint als je thuiskomt en je vuilbak is leeggeroofd of de vriezer staat open met alles er uit geplundert. Wat doe je dan hé ?
Ik neem hem bij zijn vel en sleep hem buiten waar hij dan paar uur blijft (hij haat alleen buiten zijn). Het maakt allemaal niets uit !
vroeger kon je je rug nog niet draaien of je bord was leeg zonder dat je het doorhad. Wij hebben hem toen enkele keren heel hard aangepakt en hem 3 dagen genegeerd. Denk je dat dit iets heeft uitgemaakt toen ? Wat toen heeft geholpen is overschakelen op vers vlees. Is hij een stuk rustiger van geworden wat eten betreft. Heel grappig hoor "is kwestie van opvoeden", precies of zijn tig manieren om een hond te corrigeren en de meesten die honden hebben te dom zijn om deze toe te passen ofzo...
Is mijn hond nu slecht opgevoed ? Goed kom dan tonen dat je het beter kan, want ik vind dat wel gemakkelijk gezegd, zeker als je een labrador hebt...die dieren staan bekend voor hun onderdanigheid en gemakkelijk karakter... Ook molossen zijn meestal een stuk gemakkelijker hierin dan herders of jack russels (uitzonderingen daar gelaten).
Met jouw manier van straffen... niet zo gek dat ie het niet afleert. Dat ligt in dit geval toch écht niet aan de hond!
Verder: zorg dat er geen eten te pakken is. Zet de prullenbak buiten, maak een slot op de vriezer. Of zorg dat ie er gewoon niet bij kan komen. (kinder)hekje?
En daarnaast, inderdaad: leer eens op het juiste moment straffen. IP cameraatje kost paar tientjes, ga in een andere kamer staan met een telefoon of tablet en je ziet zó op de camera wat de hond doet.
TS: ik zou maar eens beginnen met de brokken in afsluitbare tonnen te bewaren ipv in zakken.
En verder... ik vraag me wel af hoe moeilijk het kan zijn om eten buiten bereik van honden te houden? Of honden buiten bereik van eten?
Als je weet dat er eten van de tafel gejat wordt, dan zorg je toch gewoon dat je in de buurt blijft of dat je zorgt dat de hond niet bij de tafel in de buurt kan komen? Dan maar op de gang als iedereen zit te eten.
iEmmaaa schreef:Ook al kun je haar misschien niet op het moment zelf corrigeren, dan maar achteraf. Mensen zeggen altijd dat een hond het dan niet meer weet... Maar elke keer als wij van huis gingen moest een rieten krans eraan geloven en werd door onze hond stukje voor stukje opgegeten. Wanneer we dan thuis kwamen en zagen dat hij het weer gedaan had kreeg hij als nog dan op z'n kop. Duidelijk met het voorwerp waar hij niet aan mocht komen. Hij heeft het daarna nog 1x gedaan, weer op z'n kop gekregen en blijft er nu gewoon netjes af.
Dus als je haar later betrapt zou ik haar alsnog gewoon flink op haar donder geven.
Amaris schreef:iEmmaaa schreef:Ook al kun je haar misschien niet op het moment zelf corrigeren, dan maar achteraf. Mensen zeggen altijd dat een hond het dan niet meer weet... Maar elke keer als wij van huis gingen moest een rieten krans eraan geloven en werd door onze hond stukje voor stukje opgegeten. Wanneer we dan thuis kwamen en zagen dat hij het weer gedaan had kreeg hij als nog dan op z'n kop. Duidelijk met het voorwerp waar hij niet aan mocht komen. Hij heeft het daarna nog 1x gedaan, weer op z'n kop gekregen en blijft er nu gewoon netjes af.
Dus als je haar later betrapt zou ik haar alsnog gewoon flink op haar donder geven.
Mensen 'zeggen niet' dat een hond het niet meer weet dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.
Kun je eigenwijs over doen maar dat gaat nergens over.
Dan had ik wel een ander ras gekozen. Ayasha schreef:Ja maar niet omdat ie begrijpt dat het gedrag niet mag. Alleen omdat dat k*tvoorwerp 'm pijn gedaan heeft.
. maudx7 schreef:Volgens mij vraagt de TS om manieren om haar hond het stelen van eten af te leren, en niet om discussies of andere boktleden elkaars manieren goed vinden en waarom deze wel of niet kunnen werken. Moet er meteen zo gekat worden als je het niet eens bent met iemands manier? Lijkt me niet.
maudx7 schreef:Volgens mij vraagt de TS om manieren om haar hond het stelen van eten af te leren, en niet om discussies of andere boktleden elkaars manieren goed vinden en waarom deze wel of niet kunnen werken. Moet er meteen zo gekat worden als je het niet eens bent met iemands manier? Lijkt me niet.