sonjim schreef:BridgetF, je hebt je keuze al gemaakt lees ik, maar ik wil je gevoel inderdaad bevestigen, wij kochten een 2e hond bij onze oude poedel. Toen die ingeslapen moest worden werd onze jonge poedel helemaal gek en hebben we er snel weer een bij gekocht. Wij hebben een reu en een teef en die combi is heel fijn in huis als je minimaal een van beiden laat helpen. Als je een oudere reu koopt let dan op of hij al gecastreerd is en zo niet of hij sproeit in huis (dat schijnt moeilijk tot niet af te leren te zijn) Onze reu was ook 2e hands maar wel pas 4 maanden oud en wij hebben hem vroeg gecastreerd. Reuen onderling willen nog wel eens fel op elkaar reageren (zeker als er vrouwtjes in het spel zijn), de meeste reuen herkennen onze echter niet als reu. Opvoeding is voor je eigen hond een oplossing hierin, maar wat de andere hond doet kun je moeilijker beinvloeden.
Je keuze voor een poedel kan ik helemaal begrijpen, ik heb inmiddels 18 jaar poedels en ik zou niet meer anders willen, aanhankelijk, gehoorzaam erg gericht op de baas. En voor behendigheid natuurlijk helemaal geweldig.
Ik had eventjes in jou profiel gespiekt maar wat een mooie donkere heb jij.! Is dat nog abricoos of al chocolade?