Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Viel mij inderdaad ook op.. Maar een "normale" gezonde hond ziet zijn terrein op een gegeven moment als thuis, hoe groot het ook is. Je wilt toch juist je hond prikkelen en uitdagen en andere gebieden laten zien? Anders is het net een soort grote gevangenis.
Over de poolhond gesproken, die heb ik ook.. Dat zijn echt geen makkelijke honden om los te laten lopen, stiekem moet je dat ook niet willen want het instinct is zó groot, dat ze makkelijk weg rennen ( konijntjes, kippen, katten etc) en je wilt niet dat je ook een oproep moet plaatsen met "Vermist". Mijn poolhond komt alleen in het hondenpark van de lijn ( volledig omheind) en verder heb ik altijd de lijn van 20 meter bij me. Wij doen om de dag hondenpark ( en dus los, is een groot weiland) en om de dag strand/duin/bos en minimaal anderhalf uur per dag. ( nu even lager pitje ivm ziekte, maar toen zijn conditie beter was)
Wanneer ik een hele lange werkdag heb, gaan onze honden naar een opvang waarbij ze op een mega erf lopen met huiskamers en toezicht. Zo komen onze honden elk dag met andere honden in aanraking en kunnen ze elke dag hun energie goed kwijt. Daarnaast geniet ik er van, ik heb mijn hond voor het heerlijke wandelen en daarnaast voor de knuffels natuurlijk
schrikdraad schreef:Onze honden (meerdere ik vind dat een hond zijn eigen roedel moet hebben) laten wij niet uit.
Ze kunnen hier de hele dag in de wei lopen, deze is ruim 3 hectare groot.
Er zit een stukje "bos" bij.
Ze jagen er op konijnen en andere beesten.
Dagen elkaar uit, stoeien en spelen.
Dus de opmerking hoe groot je tuin ook is dat is niet voldoende vind ik niet juist.
Heb je het over een tuintje van een paar honderd vierkante meter vind ik het inderdaad wat anders.
anneliesdj schreef:schrikdraad schreef:Onze honden (meerdere ik vind dat een hond zijn eigen roedel moet hebben) laten wij niet uit.
Ze kunnen hier de hele dag in de wei lopen, deze is ruim 3 hectare groot.
Er zit een stukje "bos" bij.
Ze jagen er op konijnen en andere beesten.
Dagen elkaar uit, stoeien en spelen.
Dus de opmerking hoe groot je tuin ook is dat is niet voldoende vind ik niet juist.
Heb je het over een tuintje van een paar honderd vierkante meter vind ik het inderdaad wat anders.
Dat is geen tuin, dat is een weiland en op een weiland veranderen de geuren ook dagelijks.
Brainless schreef:Hier ook hoor Geyron, mijn hond loopt altijd wel in de buurt als ik met de wei/stallen/paarden bezig ben.
Hangt met de kinderen rond op het erf als ze aan het spelen/ravotten zijn.
Vangt af een toe een rat, jaagt de zwanen uit het weiland (heel blij mee), en graaft mollen op.
Brainless schreef:Hier ook hoor Geyron, mijn hond loopt altijd wel in de buurt als ik met de wei/stallen/paarden bezig ben.
Hangt met de kinderen rond op het erf als ze aan het spelen/ravotten zijn.
Vangt af een toe een rat, jaagt de zwanen uit het weiland (heel blij mee), en graaft mollen op.