Wat mis je id dierenwinkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 07:56

kohtje schreef:
Doe ik ook niet! Voer al jaren het zelfde en ja ik kijk ook naar de prijs. Soms zie ik zakken voor liggen voor 75 euro!

|(
Je wilt toch weten wat je je dieren voert...?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:01

Kala schreef:
kohtje schreef:
Doe ik ook niet! Voer al jaren het zelfde en ja ik kijk ook naar de prijs. Soms zie ik zakken voor liggen voor 75 euro!

|(
Je wilt toch weten wat je je dieren voert...?

Sommige doen het goed op zakken van 15 kg die € 15,- euro zijn. En voor andere heb je juist weer heel duur voer nodig.
Ik ben nog steeds van mening dat er geen goed en slecht voer bestaat. Het voer is zo goed als de hond/kat het erop doet.
Wel moet ik erbij zeggen dat de duurdere merken beter door het lichaam opgenomen worden. Dus je voert er minder van.
Dan blijft nog de vraag over: Wat is dan goedkoper...?
Ik was namelijk goedkoper uit met die zak van € 75,-. Hoefde er minder van te voeren en had minder DA kosten.

Wel blijft het belangrijk om te kijken wat er in een bepaalde brok zit. Zeker als je een hond/kat hebt met een allergie of aanleg ervoor.

Anoniem

Re: Wat mis je id dierenwinkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:13

Wat ik mis bij de twee dierenzaken die bij ons zitten is voer zonder graan, zoals bijvoorbeeld Orijen. Dat bestel ik nu online terwijl ik soms niet helemaal goed uitkom en het dan zo graag om de hoek zou willen halen. :) (Rollen vers hebben ze dan wel weer van allerhande merken bij de dierenwinkel om de hoek)

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:15

HorseTopShop schreef:
Ik ben nog steeds van mening dat er geen goed en slecht voer bestaat. Het voer is zo goed als de hond/kat het erop doet.

Natuurlijk bestaat er wel goed en slecht voer! Wat is dat nu voor onzin!
Als je een goedkope brok hebt, die voor driekwart vol zit met rotzooi, vulstof, en afvalstoffen heb je een slechte brok. Hoe simpel wil je het hebben? Dan kan je dier het er nu goed op doen (want zo zijn die brokken dan ook wel weer gemaakt, producenten zijn niet achterlijk), maar snel last krijgen van blaasgruis, blaasontsteking, allergieën gaan ontwikkelen, dat soort vage dingen.

Ik doe het prima op suiker en vet hoor, maar wil niet zeggen dat het goed voor me is.

Off topic dit, maar dit kan me echt furieus maken. Mensen snappen echt niet dat je dier afhankelijk is van jou en dus ook van de keuzes qua voer die je voor je dier maakt.

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:22

Ik zou t ook erg fijn vinden om wat paardenspullentjes te kunnen kopen in de dierenwinkel! Nu moet ik altijd naar de boerenbond en daar is t niet altijd voordelig en weinig keus! Paardensnoepjes, halster etc. Die zou ik eerder uit de dierenwinkel meenemen! Succes +:)+

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:36

in de standaard dierenwinkel mis ik een diepvriesassortiment met prooidieren en "vers" vleesvoer. Ik weet de winkels wel te vinden waar ik het kan halen maar het is meestal ver rijden. Graanvrij kattenvoer. Ook bijna niet te vinden en als het er al is dan is het vaak erg duur. (bestel het nu dan ook bij Zooplus).

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:43

ik mis goed advies. Zelf wil ik alles weten over een dier voor ik er een aanschaf. maar je staat weleens in de dierenwinkel en sjeee...... wat daar aan klanten geadviseerd wordt. :n Ik heb wel eens mijn brutale mond :oo ertussen gestoken en de klant verder geholpen. Klein voorbeeld; ratjes kunnen prima alleen in een kleine kooi met zaagsel.... van dat soort adviezen gaan mijn nekharen overeind staan!
Paardenspul vind ik niets in een reguliere dierenwinkel. laat dat maar lekker in de speciaalzaken. Zo blijven die omzet houden en dus bestaan en hoeft een medewerker van een dierenwinkel niets te weten over paarden en andersom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 08:54

Wat ik persoonlijk mis in een dierenwinkel er zitten er hier 2 in het dorp.Is werkmatriaal. Apporteerblokken, goede dummie's.Artikelen die je dus echt in de hondesport gebruikt.K9 heeft een boel van die spullen inclusief kleding voor de geleider.zulke dingen pas ik liever als dat ik ze lukraak op een website bestel .
En goede degelijk halsbanden voor kleine hondjes.Ik heb een PP van 5kg ,in zijn maat nek 25 cm kom ik op dunne katten bandjes uit. mijn oude bandje brak laatst ik moest een nieuw en kon gewoon niks vinden.Het werd of een kattenbandje, waar van de sluiting niet goed klikt of een chi bandje wat te truttig en gewoon te smal is.
Mijn ander hondje heeft een bandje van ezydog aan, maar die heb ik in nl gekocht kan ik hier niet vinden.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:03

|(
Je wilt toch weten wat je je dieren voert...?[/quote]

Sommige doen het goed op zakken van 15 kg die € 15,- euro zijn. En voor andere heb je juist weer heel duur voer nodig.
Wel moet ik erbij zeggen dat de duurdere merken beter door het lichaam opgenomen worden. Dus je voert er minder van.
Dan blijft nog de vraag over: Wat is dan goedkoper...?
Ik was namelijk goedkoper uit met die zak van € 75,-. Hoefde er minder van te voeren en had minder DA kosten.

Wel blijft het belangrijk om te kijken wat er in een bepaalde brok zit. Zeker als je een hond/kat hebt met een allergie of aanleg ervoor.[/quote]
Ik voer al jaren Cavom en op show valt mijn hond op door een hele mooie vacht en bespiering. Ook heb ik heel wat echt oude honden en die doen het er super op.
In mijn pension zie ik heel veel honden in slechte conditie. Waar je vroeger veel hele dikke honden kreeg krijg ik nu ook heel veel te magere honden te zien. Duur voer waar op staat hoeveel gram ze mogen.
Nu ben ik zo al de schrik van veel honden eigenaren want ja mijn honden krijgen ook brood en zelfs groente/granen vlokken door hun voer.

In veel dierenwinkels bevelen ze alleen het duurste aan terwijl je eigenlijk de hond moet zien en wat die bv aan beweging krijgt.
Hier zie ik in de dierenwinkel nu veel KVV , denk op het moment wel een gat in de markt.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:08

Dit soort mooie (cavia)hokken in plaats van die vreselijke plastic traliekooien:

Afbeelding
(Bron: http://www.caviaflat.nl)

Mooi materiaal, mooi ontwerp, opbergruimte en ze zijn ook meteen veel makkelijker op te pakken. Zelf heb ik al een 'flat' voor mijn cavia's, ook gemaakt door de mensen van Caviaflat.nl. Erg mooi spul, alleen zijn zij echt niet goedkoop, maar toen hadden wij het geld voor dat soort dingen. (Dat zou dus wel anders moeten in een dierenwinkel! Het was meer een esthetische overweging. :P Zelf aan de slag kan natuurlijk ook altijd nog...)
Een leuk en goed(koper) idee lijkt mij zelfbouwpakketten voor mooie, degelijke dierenhokken! Net zoals bij Ikea eigenlijk. :D

Verder idd grootverpakkingen, vooral wat betreft hooi, maar voor bodembedekking zou dat ook handig zijn.

Advies in dierenwinkels is om te janken ja, helaas. ;( Zelfs geslachtsbepaling is vaak al te hoog gegrepen bij knaagdieren. :oo Kom op zeg, die mannetjescavia's haal je er toch zo tussenuit. :') Bijna alsof ze het expres verkeerd doen... Werknemers zouden een kwalificatie moeten hebben die ze echt niet zomaar eventjes binnenslepen. En ook de omstandigheden waaronder de diertjes leven zou in veel gevallen grondig verbeterd moeten worden. Als ik advies nodig had (heb), ging ik altijd gewoon naar specifieke dierenfora. De meeste lui hier in de buurt zijn ook niet echt serieus te nemen. En mijn cavia's zelf komen al lang niet meer uit de dierenwinkel.

Oh, ik mis nog iets. := Niet dat ik het op dit moment zelf nodig heb, maar ik vind dat heel veel dierenspeeltjes (vooral voor honden en katten) een stuk ecologischer kunnen, zowel voor dieren zelf als het milieu. Volgens mij zit er veel chemische, niet-biologisch afbreekbare rotzooi in (plastic alleen al). Het moet natuurlijk allemaal weer zo goedkoop mogelijk. Enne, laat ze dan ook maar gelijk gezonder honden / kattenvoer verkopen... Goed caviavoer heb ik gelukkig geen problemen bij.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 09:45

Kala schreef:
HorseTopShop schreef:

Natuurlijk bestaat er wel goed en slecht voer! Wat is dat nu voor onzin!
Als je een goedkope brok hebt, die voor driekwart vol zit met rotzooi, vulstof, en afvalstoffen heb je een slechte brok. Hoe simpel wil je het hebben? Dan kan je dier het er nu goed op doen (want zo zijn die brokken dan ook wel weer gemaakt, producenten zijn niet achterlijk), maar snel last krijgen van blaasgruis, blaasontsteking, allergieën gaan ontwikkelen, dat soort vage dingen.

Ik doe het prima op suiker en vet hoor, maar wil niet zeggen dat het goed voor me is.

Off topic dit, maar dit kan me echt furieus maken. Mensen snappen echt niet dat je dier afhankelijk is van jou en dus ook van de keuzes qua voer die je voor je dier maakt.

Ben ik absoluut niet met je eens.
Geen enkele brok zit vol met rotzooi. Ik ken genoeg honden die heel oud zijn geworden op goedkoop huismerk brokken.

Maargoed. Voor mij is dit helemaal niet van toepassing, want ik voer vers vlees. En dan geen complete worsten, maar echte BARF.
Elke dag bereken ik de percentages voor mijn honden en krijgen ze lekker kippennekken, Runderpens, eendenmaagjes, konijnnenniertjes etc.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:10

Rosa__ schreef:
Dit soort mooie (cavia)hokken in plaats van die vreselijke plastic traliekooien:

[ Afbeelding ]

Wat een gigantisch gaaf hok zeg! Maar ik neem aan dat die ook zonder opbergruimte gemaakt
worden? En worden ze echt alleen naar wens gemaakt of hebben ze een standaard voorraad?

Ik ga eens op die website neuzen, daar zullen mijn antwoorden vast wel staan.

Je kan natuurlijk een hoop willen zien, maar we moeten wel even in ons achterhoofd houden dat
het voor een dierenwinkel óók aantrekkelijk moet zijn. Anders gaan ze een plaats vullen waar ze
de eerst komende 1,5 jaar niet meer vanaf komen. Dat is zonde en kost een hoop geld.

EDIT: Halleluja een kast kost 249 euro, tegenover en traliehok van max 100.-
Nee, dat gaan klanten (in mijn ervaring) niet doen - alleen als ze er echt specifiek naar op zoek zijn en zo'n budget hebben.

Ieder soort voer dat verkocht word is een goede brok. ANDERS mag het niet eens verkocht worden. Het voldoet aan de Nederlandse eisen (weet even niet meer hoe het heet)
Maar natuurlijk heb je voedingen die hoger geplaatst zijn, en die beter zijn. Maar als een brok slecht is, dan mag hij niet eens in de winkels terecht komen. Of dat nu bij een Jumbo is of bij een Dierenwinkel ;)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:18

De amerikaanse C&C Cage voor cavia's en de zweedse Pee Wee kattenbakken die hier reeds genoemd werden kende ik beide nog niet maar zijn produkten die ik zonder grote twijfel aan zou schaffen mochten ze hier te verkrijgen zijn. :j Heel interessant spul!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:44

Wat mij opvalt is dat 90% van de botten voor honden van rund zijn ( en hier en daar wat kip of varken). terwijl Rund/buffel de darmen het meest prikkelt. Wij moesten stad en land af om botten van Paard te vinden voor onze hond en hebben het uiteindelijk via via, bij een beurs besteld. Wat mij betreft zouden er dus meer echte botten ( dus geen snoepjes) en pens verkrijgbaar moeten zijn van anderen dieren. ( paard etc)

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:50

En die gevaarlijke gerookte dino botten en aanverwanten bewerkte echte botten uit de schappen halen. Gedroogde producten aanbieden zou een goede optie zijn

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 10:52

De c&c cages inderdaad! In Amerika zie je voor cavia's bijna geen traliekooien meer maar vooral van dit soort (enorme) kooien. Als ze hier van die hekjes zouden verkopen zou ik het zeker aanschaffen.

vickers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:03

Goede keus aan speelgoed voor de grotere kaketoe.
De keuze is hier redelijk beperkt of giga duur.

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 12:13

xDenies schreef:
Rosa__ schreef:

[ Afbeelding ]

Wat een gigantisch gaaf hok zeg! Maar ik neem aan dat die ook zonder opbergruimte gemaakt
worden? En worden ze echt alleen naar wens gemaakt of hebben ze een standaard voorraad?

Ik ga eens op die website neuzen, daar zullen mijn antwoorden vast wel staan.

Je kan natuurlijk een hoop willen zien, maar we moeten wel even in ons achterhoofd houden dat
het voor een dierenwinkel óók aantrekkelijk moet zijn. Anders gaan ze een plaats vullen waar ze
de eerst komende 1,5 jaar niet meer vanaf komen. Dat is zonde en kost een hoop geld.

EDIT: Halleluja een kast kost 249 euro, tegenover en traliehok van max 100.-
Nee, dat gaan klanten (in mijn ervaring) niet doen - alleen als ze er echt specifiek naar op zoek zijn en zo'n budget hebben.

Ieder soort voer dat verkocht word is een goede brok. ANDERS mag het niet eens verkocht worden. Het voldoet aan de Nederlandse eisen (weet even niet meer hoe het heet)
Maar natuurlijk heb je voedingen die hoger geplaatst zijn, en die beter zijn. Maar als een brok slecht is, dan mag hij niet eens in de winkels terecht komen. Of dat nu bij een Jumbo is of bij een Dierenwinkel ;)

Ze worden idd ook zonder opbergruimte gemaakt. :) Er zijn echt veel soorten modellen... En de prijs gaat zeker over een grens, dat ben ik met je eens ja. := Als dierenwinkels nou zoiets van gerecycled hout hadden! Dat zou de prijs aardig moeten drukken... Zoiets moet in een budget kunnen passen. Dit bedrijfje maakt namelijk ook gebruik van de meest verfijnde materialen.

Wat betreft de brokken (wat ik schreef) doelde ik voornamelijk op de vulstoffen. Ik heb namelijk ooit een artikel gelezen over wat bekende merken (Royal Canin e.d.) allemaal wel niet in hun producten verwerken. Keuringsdienst van Waarde was dat, geloof ik... Volgens mij zijn 'zuivere' brokken echt alleen maar bij specifieke winkels te koop. Aan de andere kant snap ik wat je zegt en lijkt mij ook dat het niet ZO extreem slecht kan zijn. Er zijn toch wel voorwaarden aan diervoeding verbonden.

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:34

HorseTopShop schreef:
Geen enkele brok zit vol met rotzooi. Ik ken genoeg honden die heel oud zijn geworden op goedkoop huismerk brokken.

Érg naïef... ;(

Menig honden-, katten-, knaagdier- en paardenbrok zit vol met rotzooi. Dan bedoel ik ook de restproducten waar je dier niks aan heeft en net zo hard weer uit poept (betaal je wel voor!).

xDenies schreef:

Grootste onzin EVER. Het valt onder de categorie 'acceptabel'. 'Goed' is een héél ander verhaal.
Aspartaam wordt goedgekeurd. Mensen krijgen er gewoon MS gelijkwaardige klachten van! Maar het is wel goedgekeurd, dus dan is het goed voor je?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:49

Ik denk dat er meer aandacht mag zijn voor verrijking passend bij het dier. Dieren willen soms best moeite doen om aan eten te komen, met bijv intelligentie speelgoed. Dan heb ik het over hond, kat, fret, papegaaien etc. Dieren dus die ook graag willen zoeken.

Ook vraagt dat soort speelgoed dat een eigenaar meer met het dier bezig is, dat is ook winst :-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 18:53

Kala schreef:
HorseTopShop schreef:

Érg naïef... ;(

Menig honden-, katten-, knaagdier- en paardenbrok zit vol met rotzooi. Dan bedoel ik ook de restproducten waar je dier niks aan heeft en net zo hard weer uit poept (betaal je wel voor!).

xDenies schreef:

Grootste onzin EVER. Het valt onder de categorie 'acceptabel'. 'Goed' is een héél ander verhaal.
Aspartaam wordt goedgekeurd. Mensen krijgen er gewoon MS gelijkwaardige klachten van! Maar het is wel goedgekeurd, dus dan is het goed voor je?

Ik ga er niet eens op reageren. :+
Misschien handig om lekker ontopic te gaan ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:02

Het is dan ook niet waar dat iedere brok goed is :). Maar dat is inderdaad offtopic.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:05

Kleine verpakkingen voerdieren!

Ik heb een dwerghamster en af en toe geef ik deze wel eens een meelworm. In de dierenwinkel hier moet ik er dan meteen 50 ofzo kopen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:08

muntdrop schreef:
Kleine verpakkingen voerdieren!

Ik heb een dwerghamster en af en toe geef ik deze wel eens een meelworm. In de dierenwinkel hier moet ik er dan meteen 50 ofzo kopen.

Wij hebben kleine potjes meelwormen (dood) maar dan heb je er inderdaad +/- 50.
Ik gok dat dat veel goedkoper is dan 2 meelwormen ...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 19:09

xDenies schreef:
Ik ga er niet eens op reageren. :+
Misschien handig om lekker ontopic te gaan ;)

:j

Wat mij ook nog te binnen schiet is keuze aan "medicijnen".
Nadat een lange ellendige tijd van oorontsteking als gevolg van een voedselallergie (Allergie voor bepaalde dierlijke eiwitten), kon ik nergens een goede oor-reiniger kopen.
Overal is Sire Clean Ear te krijgen, maar deze werkt toch niet optimaal.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat zit met het mogen verkopen ervan, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat er maar 1 soort (merk) in de dierenwinkels verkocht mag worden.
Ik moet het nu steeds bij de DA halen en daar betaal je natuurlijk flink voor.