kohtje schreef:Doe ik ook niet! Voer al jaren het zelfde en ja ik kijk ook naar de prijs. Soms zie ik zakken voor liggen voor 75 euro!
Je wilt toch weten wat je je dieren voert...?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kala schreef:kohtje schreef:Doe ik ook niet! Voer al jaren het zelfde en ja ik kijk ook naar de prijs. Soms zie ik zakken voor liggen voor 75 euro!
![]()
Je wilt toch weten wat je je dieren voert...?
(Rollen vers hebben ze dan wel weer van allerhande merken bij de dierenwinkel om de hoek) HorseTopShop schreef:Ik ben nog steeds van mening dat er geen goed en slecht voer bestaat. Het voer is zo goed als de hond/kat het erop doet.
Ik heb wel eens mijn brutale mond
ertussen gestoken en de klant verder geholpen. Klein voorbeeld; ratjes kunnen prima alleen in een kleine kooi met zaagsel.... van dat soort adviezen gaan mijn nekharen overeind staan!

Zelf aan de slag kan natuurlijk ook altijd nog...)
Zelfs geslachtsbepaling is vaak al te hoog gegrepen bij knaagdieren.
Kom op zeg, die mannetjescavia's haal je er toch zo tussenuit.
Bijna alsof ze het expres verkeerd doen... Werknemers zouden een kwalificatie moeten hebben die ze echt niet zomaar eventjes binnenslepen. En ook de omstandigheden waaronder de diertjes leven zou in veel gevallen grondig verbeterd moeten worden. Als ik advies nodig had (heb), ging ik altijd gewoon naar specifieke dierenfora. De meeste lui hier in de buurt zijn ook niet echt serieus te nemen. En mijn cavia's zelf komen al lang niet meer uit de dierenwinkel.
Niet dat ik het op dit moment zelf nodig heb, maar ik vind dat heel veel dierenspeeltjes (vooral voor honden en katten) een stuk ecologischer kunnen, zowel voor dieren zelf als het milieu. Volgens mij zit er veel chemische, niet-biologisch afbreekbare rotzooi in (plastic alleen al). Het moet natuurlijk allemaal weer zo goedkoop mogelijk. Enne, laat ze dan ook maar gelijk gezonder honden / kattenvoer verkopen... Goed caviavoer heb ik gelukkig geen problemen bij. Kala schreef:HorseTopShop schreef:Ik ben nog steeds van mening dat er geen goed en slecht voer bestaat. Het voer is zo goed als de hond/kat het erop doet.
Natuurlijk bestaat er wel goed en slecht voer! Wat is dat nu voor onzin!
Als je een goedkope brok hebt, die voor driekwart vol zit met rotzooi, vulstof, en afvalstoffen heb je een slechte brok. Hoe simpel wil je het hebben? Dan kan je dier het er nu goed op doen (want zo zijn die brokken dan ook wel weer gemaakt, producenten zijn niet achterlijk), maar snel last krijgen van blaasgruis, blaasontsteking, allergieën gaan ontwikkelen, dat soort vage dingen.
Ik doe het prima op suiker en vet hoor, maar wil niet zeggen dat het goed voor me is.
Off topic dit, maar dit kan me echt furieus maken. Mensen snappen echt niet dat je dier afhankelijk is van jou en dus ook van de keuzes qua voer die je voor je dier maakt.
Rosa__ schreef:Dit soort mooie (cavia)hokken in plaats van die vreselijke plastic traliekooien:
[ Afbeelding ]
(Bron: http://www.caviaflat.nl)
xDenies schreef:Rosa__ schreef:Dit soort mooie (cavia)hokken in plaats van die vreselijke plastic traliekooien:
[ Afbeelding ]
(Bron: http://www.caviaflat.nl)
Wat een gigantisch gaaf hok zeg! Maar ik neem aan dat die ook zonder opbergruimte gemaakt
worden? En worden ze echt alleen naar wens gemaakt of hebben ze een standaard voorraad?
Ik ga eens op die website neuzen, daar zullen mijn antwoorden vast wel staan.
Je kan natuurlijk een hoop willen zien, maar we moeten wel even in ons achterhoofd houden dat
het voor een dierenwinkel óók aantrekkelijk moet zijn. Anders gaan ze een plaats vullen waar ze
de eerst komende 1,5 jaar niet meer vanaf komen. Dat is zonde en kost een hoop geld.
EDIT: Halleluja een kast kost 249 euro, tegenover en traliehok van max 100.-
Nee, dat gaan klanten (in mijn ervaring) niet doen - alleen als ze er echt specifiek naar op zoek zijn en zo'n budget hebben.
Ieder soort voer dat verkocht word is een goede brok. ANDERS mag het niet eens verkocht worden. Het voldoet aan de Nederlandse eisen (weet even niet meer hoe het heet)
Maar natuurlijk heb je voedingen die hoger geplaatst zijn, en die beter zijn. Maar als een brok slecht is, dan mag hij niet eens in de winkels terecht komen. Of dat nu bij een Jumbo is of bij een Dierenwinkel
Er zijn echt veel soorten modellen... En de prijs gaat zeker over een grens, dat ben ik met je eens ja.
Als dierenwinkels nou zoiets van gerecycled hout hadden! Dat zou de prijs aardig moeten drukken... Zoiets moet in een budget kunnen passen. Dit bedrijfje maakt namelijk ook gebruik van de meest verfijnde materialen.HorseTopShop schreef:Ben ik absoluut niet met je eens.
Geen enkele brok zit vol met rotzooi. Ik ken genoeg honden die heel oud zijn geworden op goedkoop huismerk brokken.
xDenies schreef:Ieder soort voer dat verkocht word is een goede brok. ANDERS mag het niet eens verkocht worden. Het voldoet aan de Nederlandse eisen (weet even niet meer hoe het heet)
Kala schreef:HorseTopShop schreef:Ben ik absoluut niet met je eens.
Geen enkele brok zit vol met rotzooi. Ik ken genoeg honden die heel oud zijn geworden op goedkoop huismerk brokken.
Érg naïef...![]()
Menig honden-, katten-, knaagdier- en paardenbrok zit vol met rotzooi. Dan bedoel ik ook de restproducten waar je dier niks aan heeft en net zo hard weer uit poept (betaal je wel voor!).xDenies schreef:Ieder soort voer dat verkocht word is een goede brok. ANDERS mag het niet eens verkocht worden. Het voldoet aan de Nederlandse eisen (weet even niet meer hoe het heet)
Grootste onzin EVER. Het valt onder de categorie 'acceptabel'. 'Goed' is een héél ander verhaal.
Aspartaam wordt goedgekeurd. Mensen krijgen er gewoon MS gelijkwaardige klachten van! Maar het is wel goedgekeurd, dus dan is het goed voor je?
. Maar dat is inderdaad offtopic. muntdrop schreef:Kleine verpakkingen voerdieren!
Ik heb een dwerghamster en af en toe geef ik deze wel eens een meelworm. In de dierenwinkel hier moet ik er dan meteen 50 ofzo kopen.
xDenies schreef:Ik ga er niet eens op reageren.![]()
Misschien handig om lekker ontopic te gaan