er is geen slagerij in de buurt..
Onze andere kat, Ted, heeft de laatste dagen ook een gedragsverandering. Hij miauwt heel veel, wil aandacht, kroelen, loopt de he-le dag achter me aan, is aanhankelijk.. en hij eet minder goed en is een beetje ingevallen. Wat zou ik hier aan kunnen doen?"
Dan even een andere vraag. De dochter van mijn vriend heeft ook een kat, Jack. Ze woont op een kleine studio en Jack kan niet naar buiten. Daardoor is Jack veel te zwaar en kan zijn energie niet kwijt. Ook is hij eigenlijk gewoon vals. Al vanaf kleins af aan (hij is veel te vroeg uit het nest gehaald helaas) valt hij voeten en handen aan, blaast hij en als je pecht hebt pakt hij je gezicht.
Gelukkig is hij wel geholpen, maar dit is naar mijn idee ook aan de late kant gebeurd. Als dochter haar kat meeneemt naar ons huis, kun je er niet bij in de buurt komen. Doe je dat wel doet hij heel vals en valt echt aan.
Dochter wil Jack eigenlijk niet wegdoen want dat is zielig, maar zo is de situatie ook niet houdtbaar. Ze vroeg al of wij Jack niet wilde hebben.. eerste reactie was: nee! maar tja.. als hij misschien naar buiten kan en zijn energie kwijt kan.. Ted als vriendje heeft..
heeft iemand hier ervaring mee?