kitten voor mijn deur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_s_girl

Re: kitten voor mijn deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:32

Waardevolle tips, dierenfan!

Super dat jij voor het katje gaat zorgen en goed dat je er meteen mee naar de DA bent gegaan. Hopelijk komt het goed met de kleine.

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:13

ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
nou kwam wij daar, moesten ze eerst tussen alle hooi en stro balen zoeken..
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen... ;(
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...

gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...

gaat het al beter met de kitten TS?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 22:18

teiger150 schreef:
Wie dumpt er nu een Perzische kitten dat zijn niet de goedkoopste.

Ts echt een top actie om meteen zo te reageeren :) gelukkig voor de kitten werd ze bij jullie neergelecht

Het is toch geen Pers? Die neus is te lang volgens mij.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 05:16

Lijkt mij gewoon een HTK kat met toevallig lang haar. Die kom je best vaak tegen. Niet zo heel bijzonder :)
TS, is er niet iemand met een moederpoes waarbij je haar kunt aanleggen? Dat lijkt me voor zo'n kleintje de beste oplossing.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 05:51

Doet die het een beetje goed TS?
Ts is een topper!!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:19

Ja, erg jammer om te zien wat sommige mensen met kittens doen. Jammer dat ze niet de moeite nemen om hun katten te laten castreren/steriliseren als ze ze toch niet willen.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:32

Ah het arme ding. twee weekjes oud en nu al moederloos.
Hopelijk redt dit katje het!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 06:36

dierenfan schreef:
overigens geen idee wat je de puppen voert maar die blikjes van royal canin starter mousse voor moeder en pups die zijn exact hetzelfde als Hills AD voer en royal canin baby cat vlees. Ze zijn alleen groter en goedkoper. Mocht je dus van plan zijn zoiets te gaan geven je kan het kitten gerust die hondenversie ook geven ze komen er goed van aan, zit veel voedingsstoffen in en ze vinden het vaak erg lekker. Wij gebruiken het vaak om katten die uitgemergeld binnen komen weer op te laten knappen maar ook om kittens van kittenmelk af te halen richting brokken. Dan is dit vlees (en rauw kippenvlees van smuldier) ideaal!

Enigste wat het kitten over kan brengen op de puppen is vlooien (ze mag nu alleen nog maar fronline hebben op deze leeftijd en dan de spray), wormen (je had ze al ontwormd vitaminthe of banmint kan je hier goed voor gebruiken op deze leeftijd), luizen, oormijt en die maden idd. Gelukkig geen niesziekte of andere problemen. Idd dus nu maar goed apart houden en lekker op een warmte kruik leggen. Wat voor ras zijn de puppen?

Starter mousse voor pups is niet hetzelfde als voeding voor kittens. Die hebben hele andere behoefte qua voeding en taurine is zelfs essentieel voor ze en moeten ze uit voeding kunnen halen: kattenvoeding. :)

TS, ik blijf je topic volgen! Hopend op een goede afloop :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:05

Ik zou even met de dierenarts overleggen voor goede voeding.

Mijn ouders hebben gisteren hun eerste opvang kitten van het asiel gekregen. 12 dagen uit en zij hebben een pot met een soort aabmaakmelk speciaal voor flessekittens.

Die van hun is op een soort gelijke manier gevonden als die van jullie. Had al gekeken maar je woont niet in de buurt. In elk geval ook geen moeder of andere kittens gevonden en lag ook op straat.
Het is echt een hele mooie kitten.
Alle opvang kittens bij mijn ouders krijgen een naam, die van nu heeft joep :j

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 07:51

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:04

hoe gaat het nu ts?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:07

Aggos zo'n beestje dump je toch niet zomaar? Bah, word altijd een beetje misselijk van dat soort mensen.
Super dat jullie de kitten opvangen, hopelijk komt alles goed :)

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:10

Hoe gaat het nu met de kitten

haflover3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:19

Och hier kan ik echt van huilen wat erg voor dat arme beestje! Gelukkig zijn er mensen zoals jou! Echt fantastisch dat je deze kitten een kans geeft en haar een liefdevol thuis geeft. Heel veel respect!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 08:54

Wat erg zo een kleintje en vol met maden.
Ben ook benieuwd of zo een katje het dan kan overleven...
Zitten de maden ook echt in het katje?

Hoe gaat het?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:18

SoAndrea schreef:
ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen... ;(
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...

gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...

Daar zou ik nou eens graag de dierenpolitie op af sturen }>

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:20

@soandrea daar zou ik ook even de dierenambulance op afsturen,zonder twijfel! waarom kittens verzuipen als hij gewoon de kat kan laten helpen,bah. Mensen zijn vaak erg op hun centen dat een castratie of iets te duur is....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:23

Aw wat een schatje. Ik hoop dat ze het red!
Misschien had de rest van het nest ook maden en hebben die het niet overleefd, en heeft de eigenaar deze laatste maar ergens gedumpt in de hoop em toch te redden zonder geld uit te hoeven geven.. vreselijk dat soort mensen, maar die zijn er genoeg helaas..

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:29

Wat fijn dat je je zo bekommerd om deze kitten, top hoor!
Ik hoop dat ze snel opknapt. :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:33

Wat goed dat je dat hebt gedaan.
Kittens van 2 weken kunnen nog nauwelijks lopen, alleen een beetje rond kruipen, maar kruipen niet ver.
Dus ze zou achtergelaten moeten zijn.
Op de site van stichting moederloos staan alle tips voor het opvoeden van jonge kittens zonder moeder.
Ik heb er veel aan gehad toen mijn moederpoes overleed toen de kittens 4 dagen waren.
Ik heb zelf nu een opvangpoes vanuit het asiel met 3 kittens die zijn nu 1.5 week.
Als je wat wilt weten, mijn pb box staat open

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:43

SoAndrea schreef:

Ah nee -O-
Serieus, wat is één keer wat geld uitgeven nou? Is de moeder niet helemaal van slag en doe je die kleintjes niet de verdrinkingsdood aan...

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:48

SoAndrea schreef:

Dit is toch om te janken? :'( Gelukkig hebben jullie die 6 kittens weten te redden, ook al zitten ze nu onder de vlooien. Gelukkig is dat meestal wel te behandelen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:51

Mioux schreef:
@soandrea daar zou ik ook even de dierenambulance op afsturen,zonder twijfel! waarom kittens verzuipen als hij gewoon de kat kan laten helpen,bah. Mensen zijn vaak erg op hun centen dat een castratie of iets te duur is....

DierenPOLITIE..... Ambulance is alleen maar voor vervoer van dieren die kunnen geen proces verbaal opmaken.

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 09:55

TS hoe gaat het met het kleine zwervertje?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 10:04

Cowgirl schreef:
Mioux schreef:

DierenPOLITIE..... Ambulance is alleen maar voor vervoer van dieren die kunnen geen proces verbaal opmaken.

kunnen wel de kittens ook weghalen of andere dieren of contact opnemen met de dierenpolitie,144