Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dierenfan schreef:overigens geen idee wat je de puppen voert maar die blikjes van royal canin starter mousse voor moeder en pups die zijn exact hetzelfde als Hills AD voer en royal canin baby cat vlees. Ze zijn alleen groter en goedkoper. Mocht je dus van plan zijn zoiets te gaan geven je kan het kitten gerust die hondenversie ook geven ze komen er goed van aan, zit veel voedingsstoffen in en ze vinden het vaak erg lekker. Wij gebruiken het vaak om katten die uitgemergeld binnen komen weer op te laten knappen maar ook om kittens van kittenmelk af te halen richting brokken. Dan is dit vlees (en rauw kippenvlees van smuldier) ideaal!
Enigste wat het kitten over kan brengen op de puppen is vlooien (ze mag nu alleen nog maar fronline hebben op deze leeftijd en dan de spray), wormen (je had ze al ontwormd vitaminthe of banmint kan je hier goed voor gebruiken op deze leeftijd), luizen, oormijt en die maden idd. Gelukkig geen niesziekte of andere problemen. Idd dus nu maar goed apart houden en lekker op een warmte kruik leggen. Wat voor ras zijn de puppen?

)

SoAndrea schreef:ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
nou kwam wij daar, moesten ze eerst tussen alle hooi en stro balen zoeken..
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen...![]()
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...
gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...
gaat het al beter met de kitten TS?
SoAndrea schreef:ochoch.. wij hebben vandaag (vrijwillig) 6 jonge katjes bij een boer bij ons uit de buurt opgehaald omdat onze moederpoes genoeg melk heeft en haar eigen jongen bijna weg gaan (dit weekend)
normaal gesproken verzuipt hij de katjes maar wij wouden deze graag een goed plekje geven dus goed wij de katjes mee nemen, komen we op zolder een emmer met volgens mij wel 30 verzopen katjes tegen...![]()
ik krijg dat beeld niet zo snel meer uit mn hoofd ... de kittens die wij nu hebben zitten onder de vlooien en ze krioelen gewoon over de kittens heen...
gelukkig komen ze nu bij een goed baasje, maar inderdaad wat sommige mensen soms met kleine katjes doen om er van af te komen...

Mioux schreef:@soandrea daar zou ik ook even de dierenambulance op afsturen,zonder twijfel! waarom kittens verzuipen als hij gewoon de kat kan laten helpen,bah. Mensen zijn vaak erg op hun centen dat een castratie of iets te duur is....
Cowgirl schreef:Mioux schreef:@soandrea daar zou ik ook even de dierenambulance op afsturen,zonder twijfel! waarom kittens verzuipen als hij gewoon de kat kan laten helpen,bah. Mensen zijn vaak erg op hun centen dat een castratie of iets te duur is....
DierenPOLITIE..... Ambulance is alleen maar voor vervoer van dieren die kunnen geen proces verbaal opmaken.