Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Anoniem schreef:Je kunt teken in huis krijgen via je eigen huid of kleding, maar meestal gebeurt dit via je huisdieren (o.a. hond, kat & konijn). Normaliter leggen teken honderden tot duizenden eitjes in laag gras. Als een teek zich in huis echter in je huis laat vallen, dan zal ze genoodzaakt zijn om haar eitjes binnenshuis te leggen. Er kan dan een tekenplaag in huis ontstaan!
Honderden tot duizenden “babyteken” (larven) zullen zich uiteindelijk proberen te verspreiden over banken, bedden, kleding, tapijten en andere warme, droge plekken. Ze zullen op zoek gaan naar een bloedmaaltijd om zich te voeden en zich te kunnen verpoppen tot “nimfen”.
http://www.salusi.nl/teek-verwijderen-b ... n-in-huis/
Iiiieeeeehh
geerke schreef:Wat een vreselijk horror scenario...![]()
Ik woon in Zuid-west frankrijk...de teken zijn hier uitgevonden.En ook de teken die besmet zijn met borrelia of babesia.
Mijn honden hebben nooit teken,lopen de hele dag op 1 hectare tuin,wel onderhouden kort gras(daar buiten,wildernis).Ik heb nog nooit een teek in huis gehad.Mijn kat loopt in de bossen en heeft heel soms een teek.
Beetje overdreven dus
Dit is niet door de houder van de beestjes laten gebeuren, ze zijn uit een val in het bos gehaald.
Anoniem schreef:Ik snap niet waarom teken moeten bestaan, wat voor nut ze hebben.