Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Robin_S schreef:En als een kind nog niet kan lezen...?
Delphi schreef:Sirius_ schreef:Waarom is het met een hulphond in opleiding een vanzelfsprekendheid, en met huishonden in training niet?
Naar andere huishonden (wel of niet in training) klikken of roepen ze ook niet. Wel zeggen ze van ''oh dat is een mooie hond'' of ''die hond lijkt veel op ...'' enz. Daar vind ik niets mis mee, dat is puur enthousiasme van mijn kinderen. Dat lijkt me ook niet dermate afleiden van een training.
Als dat voor een eigenaar al vervelend is, vind ik dat het aan de eigenaar is om zelf naar een afgelegen plek te gaan waar minder prikkels zijn voor de hond.
Wel kan ik me voorstellen dat het erg vervelend is dat er bewust veel geklikt wordt richting de hond of de hond steeds geroepen wordt (bij naam). Dan vind ik er ook niets mis mee om te vragen om daar mee te stoppen, omdat het afleid van de training.
dierenfan schreef:Robin_S schreef:En als een kind nog niet kan lezen...?
rood schrikt wel af daarnaast bij kinderen gaat de betreffende hond sowieso vast want die vind hij niet eng maar springt in enthousiasme in de nek.
StalNollie schreef:KimD dat vind ik geen goede oplossing als je het op kleur gaat zien. je kan namelijk vele banden/tuigjes in kleur laten maken. stel ik vind groen mooi en ik doe mijn valse hond dit aan dan zou ieder kind kunnen denken die dit geleerd heeft.. dat hij deze hond mag aaien wat dus totaal niet zo is.
ThreeFingers schreef:Als je hond onder de "rode" categorie valt. Dan vermijdt toch zelf al plaatsen waar kinderen lopen....daarbij hou je je omgeving ook scherp in de gaten.
Mizora schreef:Dan is er, als het goed is, een volwassene bij.
ThreeFingers schreef:Als je hond onder de "rode" categorie valt. Dan vermijdt toch zelf al plaatsen waar kinderen lopen....daarbij hou je je omgeving ook scherp in de gaten.
Robin_S schreef:Mizora schreef:Dan is er, als het goed is, een volwassene bij.
Heb het toch al een keer zien gebeuren dat er op een terrasje een jong kind even onbewaakt rondliep, recht op een hond die onder tafel lag afging en een knap kreeg. Dus ik weet niet of je daar àltijd van kan uitgaan.
De beste methode lijkt mij nog steeds dat ouders het gewoon zo snel mogelijk aanleren hoe je met honden moet omgaan. Eigenlijk zouden ze het zelfs op school moeten aanleren, gewoon een hond mee naar de klas en uitleggen hoe hun lichaamstaal werkt.
mijn rode categorie hond werkt daar zelfs aan mee met regelmaat. Gezien zijn grote enthousiasme en lompigheid doet hij dat alleen bij de wat oudere kinderen. Bij de jonge kinderen is hij degene die de kunstjes laat zien zoals apporteren, volgen, zitten op bevel, op zijn plaats gaan liggen enz. Groot feest is dat