Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xSlvna schreef:Moet er dan een reden zijn ? Als ik vind dat die dood moet gaat die dood, bij wijze van. Gezond of ziek, 3 jaar of 28 jaar, om spoedig overlijden of om een verhuizing, al is het omdat ik geen zin meer heb.
Het dier voelt het niet, klaar.

xSlvna schreef:Als ik nu kreeg te horen dat ik maar nog 2 weken te leven heb (denk bijvoorbeeld aan Euthanasie, even onrealistisch, maar om het idee) zou ik zorgen dat ik in die twee weken nog kon genieten van mijn paard en erna zou die een prik krijgen, nog voor ik mijn prik krijg.
1000% zeker weten, ik zou zó onwijs bang zijn dat andere mensen slecht voor mijn dier(en) gaan zorgen of hun gedrag niet begrijpen en zij er de dupe van worden. Zelfs als ik in échte geldnood zou zitten of iets, gelijk naar de slacht/inslapen, ik zou het niet over mijn hart verkrijgen om het dier in andermans handen te zien.
De dood is niks, de dood besef je (zo ver ik geloof) niet, je krijgt een 'tik' en bent weg, verdwenen. Je hebt geen pijn, je mist niks, je bent er gewoon niet meer. Heb dan liever 'iedereen' dood dan dat ze het slecht hebben, vooral dieren.
De enige die dood beseft zijn de nabestaande.
Goof schreef:Ik vind het nogal egoïstisch.
Alsof een ander niet voor jouw beesten kan zorgen en jij de enige in de wereld bent die het kennelijk wel kan.
Als ik morgen dood neer val hoop ik van harte dat mijn beesten nog lang en gelukkig leven.
Goof schreef:funnyhorses schreef:Volgens mij denken veel mensen dat ze god zijn en zomaar mogen beslissen over andermans/dier dood terwijl die nog in goede gezondheid is?
En dat ze de enigen zijn die voor een dier kunnen zorgen......
De rest van de wereld is er kennelijk te dom voor.
funnyhorses schreef:Nou die ken ik ook zat,en als je gaat kijken dan krommen je tenen hoor!
Goof schreef:funnyhorses schreef:Volgens mij denken veel mensen dat ze god zijn en zomaar mogen beslissen over andermans/dier dood terwijl die nog in goede gezondheid is?
En dat ze de enigen zijn die voor een dier kunnen zorgen......
De rest van de wereld is er kennelijk te dom voor.