ponytjuh76 schreef:Het gaat er mij ten eerste om dat ik 2 geitjes heb in een wei met allemaal andere dieren. Geen andere witte geiten. Allebei ook weer heel verschillende dieren dus zonder probleem van elkaar te kunnen onderscheiden. Mochten ze dan toch doodgaan dan kan ik altijd nog een oormerk laten knippen want dan krijgen ze er niks van mee en kunnen ze nog geïdentificeerd worden? Geen probleem.
Daarbij heb ik het ook over mijn ervaringen die niet zo goed zijn. Op de wei waar ze heen gaan zie ik ook geen uitgescheurde oortjes maar wanneer je aan de oormerkjes komt schikken ze meteen.
Ik vind het gewoon niet nodig. Is het misschien mogelijk dat ik een uitzondering krijg oid? Ik kan het oormerk in een halsband doen en ik heb totaal geen intenties om te sjoemelen, waarom zou ik? Zou ik hiermee niet naar iemand kunnen gaan die de controles uitvoert, of bijvoorbeeld naar de gemeente?
Daarbij moet ik toch even zeggen dat een gaatje schieten bij een mens toch wat anders is als een oormerk knippen bij een geit. De gaten voor de oormerken zijn erg groot en op deze leeftijd maakt dat de pijn er niet minder om. En een injectie is ook weer erg anders dan een stuk plastic door je oor geknipt krijgen. Ze hebben er dan iets zitten wat ze altijd blijven linken aan het knippen. Dit zijn dingen die niet te vergelijken zijn.
Sorry hoor, maar die geit denkt een week later echt niet meer dat dat ding in z'n oor zit en dat dat "oh zo'n pijn deed met knippen"
Dieren denken zo niet, die hebben dat besef niet..