Een windhond jagen afleren kun je niet, in goede banen leiden misschien. Afleren niet, net als dat je een paard niet kunt afleren te vluchten. Het zit erin.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

annebe schreef:Te lang op de dierenambu gereden om ook te zien hoe het daadwerkelijk gaat, repelsteeltje benoemt het keurig...
Hier gaan de honden ook altijd los of ik noe met of zonder hond door de bossen loop, rennen gaan de reeen en herten toch wel.
Honden zijn 100% jagers (windhonden) maar doen niets door een fatsoenlijke opvoeding.
nAlleen dierenliefhebber (?) van eigen dieren dus. Honden mogen gewoon niet los.... simpel zat.... xGwennn_94 schreef:ik ga mijn hond echt niet aanlijnen. Hij luisterd beter los dan aangelijnd. Als hij aangelijnd is word die abnormaal druk. Bovendien lijkt het mij dat die beesten toch wel stress krijgen van alle mensen in het bos. of je hond nou los loopt of aan de lijn.
ikbencarmen schreef:Overal in de natuur zijn er dieren die elkaar opjagen, dat is de natuur. Volgens sommigen moeten honden aan de lijn, maar hoe zit het dan met de rest van die dieren.
Ik vind dat honden net als andere dieren recht hebben om af en toe los te lopen.
kitlover schreef:heb je dan perse een riem nodig om een hond onder appel te houden?
en zoals ik al zij, beestje is speels omdat ze nog zo jong is en wilt met takjes en dergelijke spelen maar gaat nooit achter levende dingen aan (zelfs geen vliegen)
en in het bos waar ik loop hoeven ze niet aan de riem, ik ga niks voor niks naar bossen waar ze los mogen lopen het hele jaar (daar lopen ook zoveel mensen dat daar echt geen wild meer zit) soms gaan we naar andere bossen maar daar gaan ze wel gewoon vast.
xGwennn_94 schreef:Dus met andere woorden? Mijn hond is niet goed opgevoed?
anneliesdj schreef:M_Jacky schreef:Als iedereen zich altijd aan alle regels zou houden die er zijn voorgeschreven wordt het hier een stuk minder leuk in Nederland, ook voor onze viervoeters. Zo zie ik het, en je mag het daar niet mee eens zijn. Zo lang je maar respect hebt voor je omgeving en geen onnodige onveilige situaties veroorzaakt.
Het is gewoon onzin om te zeggen dat je hond niet jaagt, want daar gaat het niet om.
Het gaat erom dat je hond op zo'n reekalf kan stuiten.
Daarbij gebruikt elke hond zijn neus en er zijn maar heel weinig honden die geen jachtinstinct hebben als er iets voor hun neus wegrent.
Dus al zou het kalf het overleven omdat het niet opgevreten wordt, dan nog is het de klos omdat mam hem verlaat.
En zoals ik al eerder zei; er zijn zoveel mensen die zeggen dat hun hond dat niet zal doen, maar ik geef je de kost hoeveel honden er niet even een egel, kalf, das, eekhoorn of wat dan ook te grazen nemen onder het wandelen, terwijl baasje nietsvermoedend verder loopt.
Maartje1990 schreef:Hele tijd geleden volgde ik regelmatig een of andere dierenredprogramma. Herinner mij nog een aflevering maar bij een reeënkalf was opgenomen bij de dierenbescherming, deze hebben ze later in die buurt neergelegd (waren úren overheen gegaan) moeders kwam gewoon terug. Dus zo'n moeder komt gewoon weer terug.
anneliesdj schreef:Maartje1990 schreef:Hele tijd geleden volgde ik regelmatig een of andere dierenredprogramma. Herinner mij nog een aflevering maar bij een reeënkalf was opgenomen bij de dierenbescherming, deze hebben ze later in die buurt neergelegd (waren úren overheen gegaan) moeders kwam gewoon terug. Dus zo'n moeder komt gewoon weer terug.
Dus als het één keer goed gaat, gaat het altijd goed.
Die mensen weten precies wat ze moeten doen, is heel wat anders als een ree die gestoord wordt door een loslopende hond.

Vjestagirl schreef:xGwennn_94 schreef:Dus met andere woorden? Mijn hond is niet goed opgevoed?
Als jij je hond niet eens kunt aanlijnen zonder dat hij achterlijk druk wordt, dan ja vind ik jouw hond niet goed opgevoed.
En ongetwijfeld kom jij nu met een heel verhaal waarom hij dat wel is, en dat ik ongelijk heb etc. Brand los.
xGwennn_94 schreef:Vjestagirl schreef:Als jij je hond niet eens kunt aanlijnen zonder dat hij achterlijk druk wordt, dan ja vind ik jouw hond niet goed opgevoed.
En ongetwijfeld kom jij nu met een heel verhaal waarom hij dat wel is, en dat ik ongelijk heb etc. Brand los.
lekker blijven dekken dan. Gek! heb bijna alles gehaald op mn hond. VZH Ipo 1 2 en 3 speurhon 1 en 2 ph1 en ph2. Dat heeft niets met opvoeden te maken maar puur aan hoe je hond is. en zn karakter kan je niet veranderen. maar weest gerust tegen zo iemand hoef ik mijn hond niet te verdedigen. Vind je erg hipokriet overkomen! zeer on respect vol iemand zn dier zo uitkafferen terwijl je niet weet hoe het beest verder is!
xGwennn_94 schreef:maartje ik stelde alleen een vraag. En je kan niet van een hond verwachten waar het in zijn aard ligt om druk te zijn keurig aan de lijn te laten lopen. Als jij ADHD zou hebben kunnen mensen niet verwachten dat je uren rustig en braaf stil zou zitten of mee loopt zonder een teken van drukte te laten merken.