ik vang al jaren katten op die juist heel hun leven buiten hebben geleefd, en die (soms) nog nooit een mens hebben aangeraakt. Ik heb katten die voor 1/3 verbrandt zijn geweest, katten met aids, katten wiens nek geen haren hebben omdat ze in een val hebben gezeten

katten (kitten) die voor mijn neus op een 4baansweg uit de auto gepleurd werden

en ja, raar maar waar, deze katten slapen elke nacht bij mij op bed, die zijn zo ubergelukkig dat ze binnen zitten.
En dan wil jij bewust kittens nemen die willens en wetens buiten moeten wonen....dat is voor mij als echte kattenliefhebber heel moeilijk te begrijpen. Zoals ik eerder al zei, neem dan een paar katten die echt niet te herplaatsen zijn (hoewel ik elke kat tot nu toe tam heb gekregen, maar helaas heb ik ook een max)
Hoe kan ik ze dan opvangen ? juist omdat katten geen robots zijn en ook hun kwaaltjes kunnen ontwikkelen, nierziektes, aids door het veelvuldig in gevecht gaan met andere katten. Velen komen bij mij terwijl ze met een vangbak gevangen zijn (iemand belt dan dat er een "vieze"zwerfkat rondloopt-tja, ook katten die van puur natuur kunnen genieten worden blijkbaar ziek), nog nooit in huis geweest, en...zeker het eerste jaar met geen bezemsteel het huis uit te krijgen zijn. Kan mijn deuren openzetten, maar mijn rasechte "zwervers" krijg je echt niet buiten. Als ik hier de reacties lees dan zouden mijn zwervers op het moment dat de deur op een kier staat wegrennen en hooguit terugkomen voor een bakje brokjes... dit klopt dus echt niet in mijn 20+ jaar ervaring met katten opvangen.
Ze zijn voor mij 100% tam, en sommigen zijn nu ook voor vrienden van mij tam.
Ik lees net dat jullie een hond hebben ? erg bijzonder dat je moeder niet allergisch is voor de hond dan!