Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bestaat. Zou je even zelf research naar moeten doen, maar ik zou het zeker een kans geven. (O, en homeopatische druppels nooit op brood geven, ze moeten rechtstreeks in de mond en dan een halfuurtje voor of na de maaltijd; in een schone mond) Amandavd schreef:Niet elke hond krijgt een minder mooie vacht, is ook maar net wat je er zelf aan onderhoudt.
Amandavd schreef:Castratie van teven ben ik zeker voorstander van. Het voorkomt niet alleen in veel gevallen baarmoederontstekingen, melkkliertumoren maar ook oeps nestjes.
meggiemeg schreef:Wij hebben altijd reuen gehad en ze altijd al op jonge leeftijd laten castreren.
Ze zijn bij ons nooit sloom, lui, dik of wat dan ook.
Je bent daar zelf bij, als je het voeren afstemd op het feit dat ze castreerd zijn en ze actief houdt krijg je echt geen luie en dikke hond.
Reden dat wij ze altijd castreren is dat we er niet mee willen fokken en de honden dus dit gedrag niet door willen laten
Nikass schreef:Amandavd schreef:Castratie van teven ben ik zeker voorstander van. Het voorkomt niet alleen in veel gevallen baarmoederontstekingen, melkkliertumoren maar ook oeps nestjes.
Ik heb al 20 jaar ongecastreerde teven en die worden echt niet gedekt hoor. Dat wil ik nl niet en daar ben je dus zelf bij. Medisch gezien kan castratie bij teven voordelen hebben, maar ook nadelen. Het is dus niet zo'n simpele afweging.
Nikass schreef:meggiemeg schreef:Wij hebben altijd reuen gehad en ze altijd al op jonge leeftijd laten castreren.
Ze zijn bij ons nooit sloom, lui, dik of wat dan ook.
Je bent daar zelf bij, als je het voeren afstemd op het feit dat ze castreerd zijn en ze actief houdt krijg je echt geen luie en dikke hond.
Reden dat wij ze altijd castreren is dat we er niet mee willen fokken en de honden dus dit gedrag niet door willen laten
Een oudere hond met artrose actief houden is niet altijd zo gemakkelijk en daar gaat het bij de hond van ts wel om. Daarnaast kan het zijn dat je hond ontzettend gaat vreten van straat (zoals fie van mij) wanneer je minder gaat voeren. Dat helpt ook niet echt om ze te laten afvallen.
Kuggur schreef:NoName126 schreef:O, en homeopatische druppels nooit op brood geven, ze moeten rechtstreeks in de mond en dan een halfuurtje voor of na de maaltijd; in een schone mond
Het maakt écht geen fluit uit hoe/wanneer je homeopatische drupels geeft.
Ze werken hoe dan ook niet...
yarrah schreef:Noek_Bronco schreef:Wat jammer dat dat nog zo ingeburgerd zit dat castratie steeds het beste is. Want dat is het NIET. Castratie bij teven wel, maar niet voor reuen!
whoo... stop,... waar is dit op gebaseerd?
NoName126 schreef:Inderdaad. Ik las laatst een artikel (heel vervelend, maar kan het dus niet meer terug vinden... Het was iig Amerikaans) waarin ze golden retrievers hadden gevolgd. Degenen die gecastreerd waren hadden inderdaad procentueel veel minder kans op borsttumoren/bm-ontstekingen etc, maar wel een procentueel véél hogere kans op andere kankers en HD etc. Dat zijn dingen die míjn dierenarts er in ieder geval niet bij vertelt...
Nikass schreef:Tja Amanadavd of de nadelen van castratie bij teven niet opwegen tegen de voordelen is blijkbaar jouw mening. Dat wil niet zeggen dat iedereen er zo over denkt.
Kuggur: jammer dat je niet verder kunt kijken dan je neus lang is... alternatieve geneeswijzen kunnen soms tot verrassend goede resultaten leiden.
Meggiemeg: natuurlijk is het prima om een hond met artrose gedoseerde beweging te geven, maar of ie daarvan afvalt?
Nikass schreef:Kuggur: jammer dat je niet verder kunt kijken dan je neus lang is... alternatieve geneeswijzen kunnen soms tot verrassend goede resultaten leiden.