Maar ik snap de boer best, en anderzijds is het een pup, die luisteren nog niet altijd even perfect en kunnen momenten van oncontroleerbare nieuwsgierigheid en enthousiasme hebben. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lara_Silver schreef:Als het was geweest waar ik woon had hij het ook nog zonder pardon mogen doen.Maar ik snap de boer best, en anderzijds is het een pup, die luisteren nog niet altijd even perfect en kunnen momenten van oncontroleerbare nieuwsgierigheid en enthousiasme hebben.
8nnemiek schreef:Het gaat om de agressie van die man. Iemand die dreigt mijn dieren dood te schieten daar zou ik ook bang voor zijn. Ik zou daar ook niet meer langs durven. Iemand die zo agressief reageert, dat gaat hem echt niet alleen om de koeien. Dat zal van zichzelf al een heel agressief persoon zijn. Ik ken dat soort mensen wel. Wij werden als kind al gewaarschuwd om bij bepaalde boerderijen niet in de buurt te komen..
8nnemiek schreef:Het gaat om de agressie van die man. Iemand die dreigt mijn dieren dood te schieten daar zou ik ook bang voor zijn. Ik zou daar ook niet meer langs durven. Iemand die zo agressief reageert, dat gaat hem echt niet alleen om de koeien. Dat zal van zichzelf al een heel agressief persoon zijn. Ik ken dat soort mensen wel. Wij werden als kind al gewaarschuwd om bij bepaalde boerderijen niet in de buurt te komen..

Ik denk niet dat hij hem echt af zal schieten.. 8nnemiek schreef:Als de overlast van die honden echt zó erg is dat je zo agressief moet worden, dan kan zo'n boer veel beter gewoon een schriklint op honden-hoogte spannen langs de weg zoals ze hier in de buurt ook overal doen. Kost je hooguit een paar honderd euro en je bent van alle overlast af.. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat die honden de enige ergernis van die boer zijn.
8nnemiek schreef:Als de overlast van die honden echt zó erg is dat je zo agressief moet worden, dan kan zo'n boer veel beter gewoon een schriklint op honden-hoogte spannen langs de weg zoals ze hier in de buurt ook overal doen. Kost je hooguit een paar honderd euro en je bent van alle overlast af.. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat die honden de enige ergernis van die boer zijn.
har166 schreef:Ayasha schreef:dat er omheining staat is volgens mij voldoende om aan te geven dat het iemands terrein is.
Waar lees jij dat de wei omheind was? Als de hond de omheining doorglipt dan is het de fout van de eigenaar van de hond. Als de weide niet omheind is dmv een hek dan is het terrein niet duidelijk genoeg afgebakend.
Citaat:Loslopende honden
Mogen honden die loslopen gewoon in het veld wild opjagen?
In artikel 16, lid 3 van de Ff-wet staat dat een ieder verplicht is te verhinderen dat een dier dat hem toebehoort of onder zijn toezicht staat, in het veld dieren opspoort, doodt, verwondt, vangt of bemachtigt. Het gaat hier niet alleen over honden maar ook bijvoorbeeld over katten en roofvogels.
Ayasha schreef:Lara_Silver schreef:Als het was geweest waar ik woon had hij het ook nog zonder pardon mogen doen.Maar ik snap de boer best, en anderzijds is het een pup, die luisteren nog niet altijd even perfect en kunnen momenten van oncontroleerbare nieuwsgierigheid en enthousiasme hebben.
Dan houd je ze aan de lijn, prima te bedwingen.
Lara_Silver schreef:Ayasha schreef:Dan houd je ze aan de lijn, prima te bedwingen.
Haha dan probeer ik eens een genuanceerde reactie te plaatsen. Genuanceerder dan mijn gewoonlijke reacties (katten houd je binnen, honden onder appèl en paarden alleen met zadel en hoofstel naar buiten) en dan word ik direct op de vingers getikt. Hilarisch!
Ayasha schreef:aangifte gaat ze niet ver mee komen, is haar woord tegen het zijne.Bovendien staan er op dierenmishandeling al amper straffen laat staan op "dreiging van".
Luckystory schreef:Tja, hier gebeurt het wel echt hoor dat boeren honden afschieten die te vaak hun beesten komen lastig vallen. Dikke kans dat die boer niet alleen dreigt...
Daar doe je niks aan. Als de eigenaren niet in de buurt zijn, laten ze hen wel verdwijnen.
En anders gooien ze het er wel op dat hun vee aangevallen werd. (Terecht trouwens)
En bewijs dan maar eens het tegendeel.
8nnemiek schreef:Als de overlast van die honden echt zó erg is dat je zo agressief moet worden, dan kan zo'n boer veel beter gewoon een schriklint op honden-hoogte spannen langs de weg zoals ze hier in de buurt ook overal doen. Kost je hooguit een paar honderd euro en je bent van alle overlast af.. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat die honden de enige ergernis van die boer zijn.
Iemand moet dus even een paar honderd euro gaan neertellen omdat honden van anderen overlast bezorgen - die daar niet eens mogen komen!8nnemiek schreef:Als de overlast van die honden echt zó erg is dat je zo agressief moet worden, dan kan zo'n boer veel beter gewoon een schriklint op honden-hoogte spannen langs de weg zoals ze hier in de buurt ook overal doen. Kost je hooguit een paar honderd euro en je bent van alle overlast af.. Vandaar dat ik me niet kan voorstellen dat die honden de enige ergernis van die boer zijn.
Hij moet kosten maken omdat een ander zijn verantwoording niet neemt voor zijn dier? Zou toch te gek voor woorden zijn.