Dochter gebeten door hond, welke stappen nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Re: Dochter gebeten door hond, welke stappen nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 10:48

Zo, goed nieuws gelukkig!

Ik heb de man van de dierenpolitie gesproken, de zaak word zeer serieus genomen.
Beide mannen zijn al in kennis gesteld, de eigenaar heeft gezegd een muilkorf te halen zodat de hond iig niet meer kan bijten.
Beide mannen komen ook op het politie-bureau om een verklaring af te leggen.
Er werd mij geadviseerd er toch een aangifte van te doen, wat ik inderdaad zelf al wilde.
Ook de verwondingen moeten op de foto, dit had ik al gedaan.
Zodra de aangifte er is, word er een test gedaan bij/met de hond.

Al met al dus toch heel serieus opgenomen, en ik ben blij dat zowel de eigenaar als de man die de hond uitliet meewerken.
Met de eigenaar kon het 2 kanten uitgaan, ofwel hij zou er schijt aan hebben en het met een lachertje afdoen, ofwel zoals nu gaat hij maatregelen nemen.
Heeft de man toch nog iets verstand gekregen de afgelopen jaren.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:53

Goedzo :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:57

Zo, dat is zeker goed nieuws. Fijn dat de eigenaar mee wil werken en hij in ieder geval een muilkorf wil aanschaffen. Nu maar hopen dat hij deze ook blijft gebruiken en niet over een tijdje denkt dat het wel weer prima is om hem niet te gebruiken.
Maar hé, we moeten uitgaan van het goede in de mens. ;)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:00

Dat is inderdaad mooi nieuws!

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:01

Dat is goed nieuws! Fijn dat er iets aan gedaan word!

Ik zit me te bedenken hoe onmenselijk je moet zijn om dit met een lachertje af te doen. Je schrikt je toch kapot als je hoort dat jouw hond een kindje van 4 iets aangedaan heeft! Als ik de eigenaar was geweest had ik je ten eerste proberen op te zoeken (dat is mss niet altijd te doen, dan moet hij weten waar je woont en aangezien hij zelf niet diegene was die erbij was wist hij mss helemaal niet wie je bent) en ten tweede had ik zelf als de wiedeweerga maatregelen genomen! Stap 1 muilkorf en stap 2 hulp door een profesional wat betreft opvoeden.
Gelukkig worden er nu maatregelen genomen!

En waar ik nog veel blijer om ben is dat je dochtertje er goed vanaf gekomen is. Lichamelijk en schijnbaar ook geestelijk! Gelukkig! Ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt met haar!

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:11

das inderdaad fijn nieuws , maar dat die man niet eerder een muilkorf voor zijn hond heeft gekocht .. :(

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:17

Noa_M schreef:
Dat is goed nieuws! Fijn dat er iets aan gedaan word!

Ik zit me te bedenken hoe onmenselijk je moet zijn om dit met een lachertje af te doen. Je schrikt je toch kapot als je hoort dat jouw hond een kindje van 4 iets aangedaan heeft! Als ik de eigenaar was geweest had ik je ten eerste proberen op te zoeken (dat is mss niet altijd te doen, dan moet hij weten waar je woont en aangezien hij zelf niet diegene was die erbij was wist hij mss helemaal niet wie je bent) en ten tweede had ik zelf als de wiedeweerga maatregelen genomen! Stap 1 muilkorf en stap 2 hulp door een profesional wat betreft opvoeden.
Gelukkig worden er nu maatregelen genomen!

En waar ik nog veel blijer om ben is dat je dochtertje er goed vanaf gekomen is. Lichamelijk en schijnbaar ook geestelijk! Gelukkig! Ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt met haar!

Als ik me niet vergis dan heeft TS heel bewust niets aan de eigenaar laten weten en heeft de man die de hond uitliet hem ook niets verteld over het voorval.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:18

StalNollie schreef:
het ras hoef je niet te bemoeien hoor ts, dan krijg je daar weer een discussie over.

hoe gaat het met de 'wonden' van je dochter. heeft ze overigens ook een inenting gehad of was ze nog beschermd.

Je hoeft de naam inderdaad niet te noemen.
Dat had ik al wel begrepen. Je leest het continu in het nieuws.
Nu krijg ik half bokt over me heen, nou en.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met je dochter, heel naar wat er gebeurd is.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:22

Ts ik weet uit eigen ervaring dat een beet door hond erg traumatiserend kan zijn.
Mijn dochtertje is gebeten door onze eigen hond. Ondanks mijn toezicht, het gaat zooooooo snel!
Mijn dochter is nog altijd doodsbang voor een huisarts. Gelukkig niet voor honden omdat we nog een andere hond hebben (die wel dikke maatjes met haar is).
Ik wil je veel sterkte en succes wensen. Ik weet hoe erg je ook als moeder schrikt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:53

Jeetje TS, wat een gebeurtenis!

Fijn dat de schade voor jouw dochter (zowel lichamelijk als geestelijk) mee lijkt te vallen.
Ik ben als de dood voor honden en stiekem ben ik daar blij om. Het zal mij dan ook niet gebeuren dat ik ooit gebeten word want ik hou me verre van honden.

Een keer een vrouw meegemaakt die zonder te vragen haar hond aan mijn shet wilde laten ruiken. Terwijl het gebeurde riep ze nog: 'hij is paarden gewend hoor! Hij gaat altijd mee naar de manege!' En ineens hing die hond in de kaak van mijn pony.
Behalve dat die hond een schop van ponylief kreeg heb ik de hond ook een rotschop verkocht om maar te zorgen dat hij terug zou deinzen. De eigenaresse heb ik verteld dat als ze de hond nú niet uit mijn buurt zou halen ik háár wel een kopje kleiner zou maken en haar hond naar de DB zou brengen voor een beter gezin.
De beste vrouw heb ik daarna nooit meer gezien.

Nogmaals; ik ben als de dood voor honden, maar het gedrag van dieren is de vrucht van de opvoeding. Doodzonde dat sommige mensen hun verantwoordelijkheid niet nemen met betrekking tot de opvoeding van hun aangeschafte hond.

Fijn dat er nu schot in de zaak lijkt te zitten. Ik wil je heel veel succes wensen met het doen van de aangifte. Ik hoop dat er een passende 'straf' voor de eigenaar van de hond volgt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 11:55

Dat is fijn te horen :-) Hopelijk houdt je dochter er verder niets aan over (ook niet geestelijk).

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:52

fijn dat het serieus is genomen succes laat je ons de uitslag van de test van de hond nog weten?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 11:10

ArGieVai schreef:
Jeetje TS, wat een ontzettend vreselijke ervaring voor je dochtertje!!

Heb alleen de eerste pagina gelezen en wilde even reageren op deze post:

Bmamavan2 schreef:
1. Politie doet hier niks mee, je kan aangifte doen en hopelijk noteren ze het voor eventuele volgende meldingen
2. Stel de eigenaar zelfs schriftelijk aansprakelijk voor de geleden schade en geef aan dat je advies inwint bij een letsel-schade advocaat
3. Neem ook echt contact op met een letselschade advocaat, zij helpen je gratis verder en weten precies welke stappen er ondernomen moeten worden en welke financiele vergoeding er tegen over staat.

Ik heb hier namelijk heel andere ervaringen mee. Mijn kleine zusje (toen geloof ik 14 jaar) liep met twee honden van haar vriendin op straat (duitse dog pup en een dalmatier) toen een hond van verderop onder de schutting door is gekropen en de pup uit het niets, zonder aanleiding aanviel. Zusje is daar tussengesprongen, held als dat het is, en is daarbij tweemaal flink gebeten door de hond (was een ongecastreerde ongelovelijk grote ouderwets gebouwde rottweiler, niet dat ras iets uitmaakt, ben zelf bijv. gek op rotjes, deze was ook gewoon niet goed opgevoed). Ze heeft hier flinke littekens aan over gehouden en ook beide honden zaten onder het bloed en wonden, als zij er niet tussen was gesprongen was de pup hoogstwaarschijnlijk dood geweest.

In ieder geval, wij hebben inderdaad aangifte gedaan, waarna ook mensen uit de buurt met verhalen naar voren kwamen over de slecht opgevoede, redelijk agressieve hond. De eigenaren hebben toen een ultimatum gekregen: nieuw huis + goede opvoeding zoeken, of de hond moest ingeslapen worden. Uiteindelijk is de hond terug gegaan naar de fokker die de hond heeft gerehabiliteerd en toen een beter huisje heeft gezocht waar hij wel op zijn plaats is. (gelukkig, zusje had het zichzelf niet vergeven als de hond had moeten worden ingeslapen)

Er word dus wel degelijk iets gedaan door politie als het nodig is. Wij hebben er verder geen zaak oid van gemaakt, eigenaren van de pup hebben uit dankbaarheid haar kleding vergoed en de wond is, na een flinke ontstekking, gelukkig goed geheeld.

Gelukkig wordt er ook anders gereageerd door de politie!
Helaas was mijn ervaring dus minder goed.
Ik had gebeld en toen kwamen twee agenten polshoogte nemen, die echt zo iets hadden van "wat moeten we hier". Ze schrokken wel van de verwonding maar vonden dat ik het beter zelf met de buurtgenoten kon oplossen want anders zou er alleen maar burenruzie komen. Eh...ja.....boeie?!
Een aangifte vonden ze onnodig terwijl dit nodig is om een hond als gevaarlijk genoteerd te krijgen.
Heb het toen bij de gemeente aangekaart maar die konden er alleen wat mee als er meer aangiftes waren, politierapporten e.d.
Heb toen de eigenaren aansprakelijk gesteld en verzocht de hond te muilkorven i.v.m. alle kleine kinderen in de wijk. Hier hebben ze een blauwe maandag gehoor aangegeven en toen vonden ze het zielig voor de hond.
Had zelf de pech dat een van de wonden slecht genas en een paar keer behandeld is geweest, toen heeft mijn verzekering gevraagd omde kosten te verhalen bij hun. Dit is uiteindelijk door een leteselschade-advocaat geregeld.
De hond loopt nog steeds al grauwend door de wijk en heeft inmiddels al een kind en twee kleine honden gebeten.....

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 08:12

Bmamavan2: jij had het beste gewoon zélf naar het buro kunnen gaan en daar een aangifte laten doen.Politie is verplicht een aangifte op te nemen? Bij mij is het bijtincident gelukkig ook serieus genomen en de hondenbrigade heeft zich ermee bemoeit. Na een aantal weken kreeg ik keurig een telefoontje van hen, dat de hond in overleg met de eigenaren was ingeslapen. Ondanks dat ik een grote hondenliefhebber ben, voel ik me daar totaal niet rot of schuldig over. 3 bijtincidenten in 2 maanden tijd, bij zo'n hond is een flinke steek los. Ik had gelukkig een winterjas aan, dus de schade bleef met 5 beetwonden nog enigzins beperkt, al zien mijn handen en armen er alsnog gehavend uit nu. Moet er niet aan denken als dit een kindje in een t-shirt was overkomen...