Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Noa_M schreef:Dat is goed nieuws! Fijn dat er iets aan gedaan word!
Ik zit me te bedenken hoe onmenselijk je moet zijn om dit met een lachertje af te doen. Je schrikt je toch kapot als je hoort dat jouw hond een kindje van 4 iets aangedaan heeft! Als ik de eigenaar was geweest had ik je ten eerste proberen op te zoeken (dat is mss niet altijd te doen, dan moet hij weten waar je woont en aangezien hij zelf niet diegene was die erbij was wist hij mss helemaal niet wie je bent) en ten tweede had ik zelf als de wiedeweerga maatregelen genomen! Stap 1 muilkorf en stap 2 hulp door een profesional wat betreft opvoeden.
Gelukkig worden er nu maatregelen genomen!
En waar ik nog veel blijer om ben is dat je dochtertje er goed vanaf gekomen is. Lichamelijk en schijnbaar ook geestelijk! Gelukkig! Ik denk dat je het heel goed hebt aangepakt met haar!
StalNollie schreef:het ras hoef je niet te bemoeien hoor ts, dan krijg je daar weer een discussie over.
hoe gaat het met de 'wonden' van je dochter. heeft ze overigens ook een inenting gehad of was ze nog beschermd.
Hopelijk houdt je dochter er verder niets aan over (ook niet geestelijk). ArGieVai schreef:Jeetje TS, wat een ontzettend vreselijke ervaring voor je dochtertje!!
Heb alleen de eerste pagina gelezen en wilde even reageren op deze post:Bmamavan2 schreef:1. Politie doet hier niks mee, je kan aangifte doen en hopelijk noteren ze het voor eventuele volgende meldingen
2. Stel de eigenaar zelfs schriftelijk aansprakelijk voor de geleden schade en geef aan dat je advies inwint bij een letsel-schade advocaat
3. Neem ook echt contact op met een letselschade advocaat, zij helpen je gratis verder en weten precies welke stappen er ondernomen moeten worden en welke financiele vergoeding er tegen over staat.
Ik heb hier namelijk heel andere ervaringen mee. Mijn kleine zusje (toen geloof ik 14 jaar) liep met twee honden van haar vriendin op straat (duitse dog pup en een dalmatier) toen een hond van verderop onder de schutting door is gekropen en de pup uit het niets, zonder aanleiding aanviel. Zusje is daar tussengesprongen, held als dat het is, en is daarbij tweemaal flink gebeten door de hond (was een ongecastreerde ongelovelijk grote ouderwets gebouwde rottweiler, niet dat ras iets uitmaakt, ben zelf bijv. gek op rotjes, deze was ook gewoon niet goed opgevoed). Ze heeft hier flinke littekens aan over gehouden en ook beide honden zaten onder het bloed en wonden, als zij er niet tussen was gesprongen was de pup hoogstwaarschijnlijk dood geweest.
In ieder geval, wij hebben inderdaad aangifte gedaan, waarna ook mensen uit de buurt met verhalen naar voren kwamen over de slecht opgevoede, redelijk agressieve hond. De eigenaren hebben toen een ultimatum gekregen: nieuw huis + goede opvoeding zoeken, of de hond moest ingeslapen worden. Uiteindelijk is de hond terug gegaan naar de fokker die de hond heeft gerehabiliteerd en toen een beter huisje heeft gezocht waar hij wel op zijn plaats is. (gelukkig, zusje had het zichzelf niet vergeven als de hond had moeten worden ingeslapen)
Er word dus wel degelijk iets gedaan door politie als het nodig is. Wij hebben er verder geen zaak oid van gemaakt, eigenaren van de pup hebben uit dankbaarheid haar kleding vergoed en de wond is, na een flinke ontstekking, gelukkig goed geheeld.