Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ben jij het eens met deze oplossing??

eens
94 (56%)
oneens
73 (43%)

Totaal aantal stemmen: 167

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:21

Een vervelend probleem. Hoewel doe man in zijn recht staat, kan ook jij dkt voorkomen; je kan je eigen tuin afzetten, of schrikdraad betalen voor je buurman, zodat deze wat diervriendelijker katten uit de tuin houden en er zelf geen kosten aan heeft.

Mensen mogen geen last hebben van jouw katten, in het algemeen bedoeld. Als zo'n persoon dit doet, moet je toch echt samen een oplossing zoeken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:23

Je hebt twee opties, praten met je buurman of het laten zitten.

Ik zou kiezen voor optie één.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:25

Het zou mooi zijn als je samen met de buurman tot een oplossing komt. Wie weet vindt hij dat geen probleem?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:26

prugelpiet schreef:
Ik zou naar je buurman gaan, straks zit jij met een kat met een spijkergat in zijn pootje bij de DA, grote kans dat dat gaat ontsteken. Ben je veel meer geld kwijt dan dat je samen met de buurman een andere oplossing bedenkt.

Hier lopen ze ook gewoon buiten hoor, er zijn hier genoeg katten buiten trouwens. Oude kat heeft een keer bij iemand binnen de vitrage kapot getrokken. Niks aan de hand, dat vergoeden wij wel, is onze kat immers. Niks aan de hand, geen kwade buren niks. Sfeer is er prima opgebleven.

Zo zie ik het zelf ook graag.
Buurman komt niet hier klagen want het zijn tientallen katten hier in de wijk.
Dan zou hij iedere eigenaar aan moeten gaan spreken.
Ik was degene die het toevallig zag vandaag, geen idee hoe de andere katten baasjes hier tegenover staan.
Maar....als hij last heeft van de mijne dan zie ik dat graag opgelost.....ik ben er niet zo voor om mensen dwars te zitten.
Als ik wat moet bijdragen aan die oplossing doe ik dat ook zonder mokken.
Iedereen moet gewoon lekker kunnen wonen....mijn buurman en ik ook en onze dieren allemaal ook.

Ik zal binnenkort eens met hem in gesprek gaan.......als ik een oplossing heb bedacht die misschien beter zal werken.

Het hekje wat er naast zit is op onze heuphoogte....katten springen daar dus zonder al te veel moeite overheen.
Dan is er nog het dak van zijn schuur.......katten lopen via andere schuren daar heel makkelijk heen en springen vanaf dat dak in zijn tuin.
Dus een oplossing is ook niet zomaar bedacht vrees ik
Laatst bijgewerkt door quartel op 26-04-14 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:26

Ander scenario. Naast de terriers heb ik ook een poedel. Een grote blije lummel waar geen spier kwaad in zit. Die domme klojo wil met de kat spelen, en de kat slaat hem een oog uit. Ik heb gezien dat het de siamees van de buurman is, duidelijk herkenbaar, zo loopt er geen tweede. Wat denk je dat de buurman zegt als ik vertel dat mijn Billy zijn oog kwijt is door zijn kat? Natuurlijk, ik betaal de rekening van de dierenarts wel?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:26

Wat een dierenliefhebbers op BOKT zeg...om te kotsen. Meer kan ik gewoon niet zeggen gatver.. :r

Billy

Re: Katten weren uit de tuin.....aparte oplossing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:28

Persoonlijk vind ik overlast van andermans dieren, en met je handen in de kattenstront tijdens het tuinieren ook om te kotsen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:28

Billy schreef:
Ander scenario. Naast de terriers heb ik ook een poedel. Een grote blije lummel waar geen spier kwaad in zit. Die domme klojo wil met de kat spelen, en de kat slaat hem een oog uit. Ik heb gezien dat het de siamees van de buurman is, duidelijk herkenbaar, zo loopt er geen tweede. Wat denk je dat de buurman zegt als ik vertel dat mijn Billy zijn oog kwijt is door zijn kat? Natuurlijk, ik betaal de rekening van de dierenarts wel?

In een utopische wereld wel :+:.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:30

Cowgirl schreef:
Wat een dierenliefhebbers op BOKT zeg...om te kotsen. Meer kan ik gewoon niet zeggen gatver.. :r

Ik vind andere mensen opzadelen met mijn huisdier ook om te kotsen :D.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:31

Ja, maar aangezien in Utopia ook niet alles koek en ei is, denk ik dat ik toch zelf mag dokken voor dat oog. Dat gaat ook gewoon gebeuren omdat ik dol ben op mijn hond, maar het is wel zuur dat ik aangeklaagd kan worden omdat mijn hondjes in mijn eigen tuin een kat doodbijten, terwijl die kat zn gang kan gaan en alles kan vernielen wat hij op zn weg tegenkomt, want er is toch geen bewijs.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:32

[
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-04-14 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:33

Ik zou, denk ik, ook eens zien of met de buurman hierover te praten valt. Er bestaan sprays die katten ver van bepaalde dingen houden, of zelfs helemaal uit je tuin houden ( zelf geen ervaring mee, maar ik zie af en toe aanbiedingen ). Misschien kan je dit overwegen en zelf die sprays voor hem kopen ?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:33

Ik zou het fijn vinden als we gewoon bij mijn vraag zouden kunnen blijven en niet met elkaar in discussie gaan hier over.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:33

Sja, ik ben nuchter, ik ben dol op beesten, maar wel binnen bepaalde grenzen.
Ik ben geen ultieme beestjesknuffelaar, daar heb je gelijk in....
Dit was een reactie op cowgirl die haar reactie weggehaald heeft omdat ze ruim over de schreef gegaan was en op de man speelde

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:34

Nou ja het is mij wel duidelijk dat een overgroot deel van BOKT een spuughekel aan katten heeft en aan hun baasjes.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:35

Pandora2 schreef:
Ik zou, denk ik, ook eens zien of met de buurman hierover te praten valt. Er bestaan sprays die katten ver van bepaalde dingen houden, of zelfs helemaal uit je tuin houden ( zelf geen ervaring mee, maar ik zie af en toe aanbiedingen ). Misschien kan je dit overwegen en zelf die sprays voor hem kopen ?

Dat is misschien ook een idee inderdaad.....ik zal me eens gaan inlezen hier over :j
dank je wel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:35

Als ik een dergelijke oplossing nodig zou vinden om andermans kat uit mijn tuin te houden en vervolgens komt de eigenaar daar ook nog over klagen denk ik dat het antwoord heel simpel zou zijn: "Dan houd je hem toch in je eigen tuin?"

Wil je dat niet? Kom dan aub niet zeuren als er iets mee gebeurt, dat risico nam je toch voor lief? Jouw kat, jouw verantwoordelijkheid, niet de mijne.
Dus je kan er wel mee gaan praten maar ik vraag me af hoeveel het gaat opleveren.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:35

Dat is jouw interpretatie, ik hou van katten, maar ik ga alleen niet mijn honden binnen houden omdat een kat anders niet risicoloos in mijn tuin kan schijten....

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:36

Ik vind dat Billy aardig gelijk heeft, ik hou van katten, maar wel op eigen terrein.
Ik heb het sowieso nooit begrepen, zou als de dood zijn dat mijn kat wat zou overkomen buiten het feit dat het anderen overlast kán bezorgen :n

Ik zie maar weinig katten die er last van hebben om (vanaf kitten af aan) in huis te blijven, of op eigen terrein. waarom hier dan niet de standaard van maken? Ik vind het eigenlijk vrij belachelijk dat ze overal mogen gaan en staan (en poepen) waar ze maar willen.

Maar TS, echt goed dat je er zo over probeert na te denken en mee te helpen, zouden meer moeten doen :)
Ik hoop voor je dat buurman wil nadenken over een gezamelijke oplossing, met oog op jouw katjes.

Pandora2

Schoonmaakazijn is ook een oplossing zegt mijn collega net :D De plaatsen waar die azijn opzit, mijden ze helemaal! Misschien nog goedkoper dan een spray ! :)

Cowgirl

Billy schreef:
Sja, ik ben nuchter, ik ben dol op beesten, maar wel binnen bepaalde grenzen.
Ik ben geen ultieme beestjesknuffelaar, daar heb je gelijk in....
Dit was een reactie op cowgirl die haar reactie weggehaald heeft omdat ze ruim over de schreef gegaan was en op de man speelde

En jij gaat niet over de schreef met je uitspraken ...kom op. En dat noemt zich dierenliefhebber.
Er zijn legio oplossingen zonder plankel met spijkers, pvc buizen en de hond de kat laten doodbijten. Dat je dat laatste als eigenaar toelaat zegt al meer als genoeg over de eigenaar.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 26-04-14 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:37

Cowgirl schreef:
Nou ja het is mij wel duidelijk dat een overgroot deel van BOKT een spuughekel aan katten heeft en aan hun baasjes.

Tja, dat denk ik soms van de katteneigenaren zelf aangezien die hun dieren moedwillig zoveel risico's op straat laten lopen. Als je van je dier houd beperk je die risico's toch zoveel mogelijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:38

Cowgirl schreef:

enneh... dat is natuurlijk dat grote deel z'n schuld?
Zo van.. Ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek? :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:38

Niet een overgroot deel van Bokt, Cowgirl, een overgroot deel van de wereld heeft inmiddels een hekel aan katteneigenaren :D.

Zet te denken zou je zeggen, toch 8-).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-14 18:39

Cayenne schreef:
Cowgirl schreef:

Tja, dat denk ik soms van de katteneigenaren zelf aangezien die hun dieren moedwillig zoveel risico's op straat laten lopen. Als je van je dier houd beperk je die risico's toch zoveel mogelijk?

Ik ben ook voorstanders van kat in eigen tuin. Haal wekelijks platgereden en aangereden katten van straat.
Maar dat vind ik nog geen vrij lating van de eerder genoemde afschuwelijke oplossingen om katten uit je tuin te houden.