Insecten dood slaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:15

Ik kan het ook niet hoor, idd alleen mugjes. Ik ben postbezorger en per dag vermoord ik gemiddeld 2 tot 3 slakken.. Dat vind ik dus echt verschrikkelijk maar als ik mijn post vast heb kan ik de grond niet zien. Ik zeg ook altijd sorry :') In de afgelopem 2,5 jaar heb ik dus al heel vaak sorry gezegd :')

capopjekop

Re: Insecten dood slaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:16

Herkenbaar! De enige beesten die ik wel zonder gewetensvroeging doorsla zijn dazen, maar ook alleen omdat ze mijn pony's terroriseren. Wespen, muggen, vliegen etc die laat ik gewoon leven.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:17

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:21

Voor mij is het heel dubbel. Ik heb meerde soorten insecten als huisdier gehad. En dus vind ik het vervelend ze zonder rede neer te slaan.

Mijn andere kant is dat verschillende huisdieren insecten eten. Dus dan zijn ze voedseldieren.
Ik heb altijd vliegen, motten en andere niet giftige insecten gevangen en buitengezet of gevoerd.

Als voer zijn ze gewoon via de natuurlijke weg dood gegaan en dus vind ik het minder erg.
En ik ben eigenlijk voor geen enkel dier(zoiezo in Nederland) bang. Ik pak alles op/vast omdat ik het interessant of leuke dieren vind. Alleen wespen en de hoornaar vind ik iets minder grappig.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:21

Vliegen en muggen gaan er aan bij mij. Omdat ze irritant zijn en ziektes kunnen overbrengen.

Even een vraagje aan degene die insecten niet doodmaken: eten jullie vlees?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:22

Ik sla alleen op muggen, wespen en dazen.
Een spin wil nog wel eens in de stofzuiger verdwijnen :o

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:23

Nee noordje, geen vlees of vis. Daarom denk ik ook de drang om alles te redden :D

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:24

Ik vind dat soms ook lastig, ligt een beetje aan mijn bui... :')

Dazen mep ik dood als ze op mijn paard zitten, moeten ze maar van m'n beestje afblijven..
Teken krijgen ook een enkeltje heaven en muggen die in mijn huis zitten ook, omdat ze mij anders lek prikken :')

Als er een wesp of bij in mijn huis zit, dan sla ik die niet dood, dan geef ik die alle ruimte door gillend naar buiten te rennen en te hopen dat ie mijn voorbeeld volgt, zodat ik weer naar binnen kan.. _O-

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:37

eigenlijk alles wat me prikt, of irriteert gaat dood.
dazen op me paarden, sla ik met de hand dood
muggen ik ben al de pineut als er maar 1 mug is word ik gebeten
dus die ga ik met een krant of tijdschrift achterna
spinnen heb ik geen last van die vang ik met een glas, en die zet ik gewoon buiten
maar irri vliegen gaan er ook echt aan.
andere insecten zet ik ook buiten
dus als ze me niet steken of opjagen dan doe ik ze ook niks :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 14:39

noordje schreef:
Vliegen en muggen gaan er aan bij mij. Omdat ze irritant zijn en ziektes kunnen overbrengen.

Ik eet wel vlees, maar dan is het dier met een reden dood gemaakt namelijk voor consumptie.
Ik heb ook een baardagaam gehad en die gaf ik moriowormen (wat eigenlijk niet aan te raden is achteraf) en krekels.
Wel hield ik de krekels heel vriendelijk in een aquarium met krekelgelei en fruit maar die gingen wel dood en daar had ik niet zo veel moeite mee.
Maar een vlieg doodslaan is zonder reden, of misschien omdat hij je irriteert maar dat vind ik geen goede reden om iets dood te maken.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 25-04-14 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:40

femo schreef:
maar zilvervisjes kunnen er toch niets aan doen dat ze een zilvervisje zijn? ik vind ze ook heel goor hoor, maar ik wil maar zeggen dat ze net zo onschuldig zijn als vlinders.

Nee, maar ze kunnen wel schade aanrichten, daarom vind ik ze schuldig en krijgen ze bij mij automatisch een doodvonnis :j

Dus ik spuit ook met gif in hun verblijfplaats.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 14:42

CaPrIoLe`79 schreef:

Dit is inderdaad een handig ding.
Hoe ik het doe: ik pak een glas en een papiertje, dan zet ik het glas over de spin, wesp, bij en dan schuif ik het papiertje er tussen zodat het glas afgesloten is en dan buiten vrij laten.
Met vliegen gaat dat niet want ze zijn te snel, en te veel ook bij mij dan ben ik de hele dag bezig met vliegen vangen... :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:48

Arrabel schreef:
Maar ik kan ze dus niet dood slaan, ik vind niet dat ik het recht heb om een leven te nemen alleen maar omdat ik hem irritant vind.

Nu ben ik toch een beetje nieuwsgierig of je veganist bent, of dat "lekkere trek" wél een rechtvaardiging is om levens te beeindigen... }>

Edit, sorry topic even gelezen, en het antwoord is dus "ja" het tweede deel van mijn vraag.
Mensen houden er interessante meningen op na als het gaat om ethiek en dieren....
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 25-04-14 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 16:52

Muggen gaan hier wel dood, anders lig ik de hele nacht wakker van het gezoem en daar heb ik echt geen zin in, dus als ik een mug hoor dan moet ie dood..
Spinnen sla ik niet dood, maar de honden maken ze wel af als ze er bij kunnen, die spelen er eerst mee en meestal overleven ze dat niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:02

Wat ik vreselijk vind, is dat tijdens het autorijden zoveel bijen, vlinders, diverse soorten vliegen, torren en vele andere nuttige insecten zich te pletter vliegen tegen de voorruit.
En als ik mij dan realiseer hoeveel andere auto's er rijden, zie ik een compleet slachtveld.
Niet meer autorijden gaat mij nog te ver, maar ik denk wel dat ook dit bijdraagt aan de ecologische ramp in onze wereld. -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:00

mieske schreef:
Ben ik zo slecht? :o
Ik mep alles dood wat hier binnen vliegt als ik ze niet zo naar buiten krijg _-:(

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 19:53

Liesje89 schreef:
Ik ben postbezorger en per dag vermoord ik gemiddeld 2 tot 3 slakken.. Dat vind ik dus echt verschrikkelijk maar als ik mijn post vast heb kan ik de grond niet zien. Ik zeg ook altijd sorry :') In de afgelopem 2,5 jaar heb ik dus al heel vaak sorry gezegd :')

Dit doe ik trouwens wel. Ondanks dat ik dus zonder problemen vliegen ed doodsla :')

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:42

noordje schreef:

Yep, ik wel. Notoire vleeseter. In kleine porties en niet elke dag, maar toch. Ik weet ook waar het vandaan komt en heb zelfs bekeken hoe het van levend wezen naar stukje biefstuk werd getransformeerd. Kan ook rustig naar een spin kijken die een vlieg aan het leegzuigen is of op tv naar een roofdier die een gnoe of zebra pakt. Dode beesten heb ik ook geen moeite mee. Ik heb al zoveel muizen in verschillende stadia van ontbinding gezien dat ik wat dat betreft wel wat kan hebben. Heb er ook niets op tegen dat anderen iets minder wattig zijn en wel gewoon een vlieg of ander insect omleggen maar zal het zelf gewoon niet zo snel doen. Tenzij ik een schildluizenplaag krijg. Die gaan om en dan ga ik roze koeken maken.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:46

je bent zeker niet de enige! Ik heb het niet echt extreem, maar ik vind het wel altijd zielig als er met dat verbrand - ding een vlieg wordt vermoord. Spinnen vind ik eng, maar ik heb wel liever dat ze buiten worden gezet dan dood gemaakt. En als ik bijna te laat kom op school, en ik zie een slakje midden op het pad, stap ik gewoon van mijn fiets af om de slak aan de kant te zetten. Met mijn blote handen, ookal vinden veel mensen dat vies. Ik kan er ook echt niet tegen als ik op een slak trap, dat gekraak, brr, vind het echt zielig.

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:48

Pluizebolpum schreef:
noordje schreef:

Yep, ik wel. Notoire vleeseter. In kleine porties en niet elke dag, maar toch. Ik weet ook waar het vandaan komt en heb zelfs bekeken hoe het van levend wezen naar stukje biefstuk werd getransformeerd. Kan ook rustig naar een spin kijken die een vlieg aan het leegzuigen is of op tv naar een roofdier die een gnoe of zebra pakt. Dode beesten heb ik ook geen moeite mee. Ik heb al zoveel muizen in verschillende stadia van ontbinding gezien dat ik wat dat betreft wel wat kan hebben. Heb er ook niets op tegen dat anderen iets minder wattig zijn en wel gewoon een vlieg of ander insect omleggen maar zal het zelf gewoon niet zo snel doen. Tenzij ik een schildluizenplaag krijg. Die gaan om en dan ga ik roze koeken maken.

precies hetzelfde. Ik eet ook vlees.
Mmmmm, roze koeken! :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 20:49

noordje schreef:

Ja, maat je hebt het verschil tussen doden voor consumptie en doden omdat iets in je ogen lelijk, irritant, eng of nutteloos is enz.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:49

Ik heb net weer het bewijs gezien dat wespen een soort zombies zijn. Ik heb er vanmiddag 1 meervoudig neer getimmerd met een opgerolde krant en het 'dode' beest in het gft bakje gegooit en ondergeduwd. Open ik net de vuilnisbak zit dat enge beest gewoon weer levend op de rand %)
Ik hoop dat hij nu wel echt dood is en onder de rijst blijft liggen.
Rot beesten.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:53

enige wat ik doodmaak zijn muggen, spinnen, mieren en vliegen in huis verder laat ik alles gewoon leven maar alleen als ze buiten zijn, binnen gaan ze eraan }>

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 21:56

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 22:00

Ik durfde heel lang niets dood te slaan, meer doordat ik dat vies vond (en vind). Tot ik in een huis in de polder kwam te wonen waar ik een muggenplaag had waar je u tegen zegt. Iedere nacht heb ik er met een oud kussen op losgeslagen, ik kon er echt niet meer tegen.. (Kussen is na een tijdje de container ingegaan)