Wond bij kat gaat niet dicht, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:06

Tja, sommige dingen moeten nou eenmaal gebeuren, dat moet hij ook maar leren hoor. Ik doe hem er geen pijn mee (al denkt hij dat ik m doodmaak met de twee druppels die hij in zijn nek krijgt :D ) en de "ik háát jou"-tijd wordt al steeds iets korter :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:07

:=
Je wilt je dan toch niet afvragen wat dat arme beest allemaal meegemaakt heeft...... -O-
Wat een geluk dat er mensen zoals jij zijn waarbij ze gelukkig (oke op sommige momenten even niet... :') ) oud mogen worden!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:32

Ook per ongeluk hoor, ha ha ha! Ik zoch een "rustige, bedaarde" kater als gezelschap voor mijn kater van 10, die al snel onder de indruk is. En toen kreeg ik deze aangewezen. Zou heel rustig zijn, het perfecte maatje voor mijn oudere kater... so heee, had ik dat geweten, ha ha ha! Natuurlijk was ie "rustig", hij was zó bang voor alles, hij lag de hele dag verstopt in holletjes, hij speelde niet, geen contact met de andere katten, want hij was gewoon bang. Hij was net een jaar en zat al 6 maanden in het asiel. Toen hij hier eenmaal een beetje gewend was en mij niet meer zo erg eng vond, toen kwam de ware kat tevoorschijn... veranderde in één keer van een ansgtige kleine muis die met een enorme bocht om me heen liep in een gelukkige wervelwind die altijd lol heeft. Mijn oudere kater heeft dan ook echt wel even aan hem moeten wennen :=
Maar die ravot nu net zo hard mee. Af en toe hoor ik een gil of gesmoorde kreet en dan moet ik Tuli even van Mickey afhalen, dan heeft ie er weer een beetje te harde snoekduik bovenop gedaan en dan vliegen de plukken haar weer door de kamer. Maar Mickey heeft op de een of andere manier in de gaten dat als ie gilt, ik er aan kom om die kleine van m af te plukken :D

Mando

Re: Wond bij kat gaat niet dicht, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:36

Ik gebruik voor dit soort dingen altijd rescue remedie van bach bloesem therapie, werkt ook goed hoor
Fijn dat je die metrisan er wel op kan smeren.

Altijd sneu als ze zo angstig zijn hoor.... maar wel fijn dat hij nu zoveel plezier bij je heb

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:37

En hoe gebruik je dat dan, moeten ze dat niet in hun bek krijgen? Dat gaat m niet worden :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:38

je kunt druppeltjes op iets doen wat hij lekker vindt!
je hebt het ook in spray vorm, maar dat wordt dan weer lastig :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:39

Het zat toch op zijn koppie, heel klein beetje erop smeren
Vaak hebben die van mij dat niet eens in de gaten, Me-Ow had een plekje bij zijn oog, gewoon gekroeld en er gelijk opgesmeerd.
Die had het niet in de gaten omdat het reukloos is

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:43

:= Ik zat aan de druppels te denken om hem wat rustiger te maken :P Maar je hebt natuurlijk ook de zalf ... :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 14:57

Ik dacht ook de druppels om m rustiger te maken, ha ha ha! Zag al mogelijkheden om eindelijk eens opnieuw te kunnen behangen... _O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 14:59

Kun je daarvoor niet beter een behangkwast gebruiken dan??....................... :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:01

_O- _O- _O-
En het stomme is, echt iedereen die binnen komt zegt "oh, ik dacht dat dat zo hoorde, een motiefje in je behang" .....zucht.... nee, dat heeft de kat in het behang gekrabt...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:04

:+
dan zou ik daar ook vooral in mee gaan!
Je hebt uniek behang!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:05

Ja, met een motiefje precies om de grote spiegel heen, links en rechts naast de ramen en deuren, links en rechts van de tv kast, links en rechts van het aquarium etc etc Héél specifiek :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:13

Een ander moet muurstickers kopen voor zo'n resultaat! Misschien kun je ze nog eens een kleurtje geven!?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:13

Ze zijn al zwart en paars, dus dat motiefje komt er wit doorheen zeg maar. Heel sierlijk :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:16

:D Ik krijg er al een beeld bij!
(en als je een ander kleurtje wilt, moet je z'n nageltjes lakken :') )

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:18

en dat levert weer een ander motief op ergens anders, of op iemand }>

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 15:23

Nee, mensen krabt hij gelukkig niet. Hij heeft me een keer geslagen, zonder nageltjes, en toen keek ie zo geschokt... :')
Toen zat ik hem een beetje te pesten, kijken hoe ver ik kon gaan met steeds een zachte tap op z'n kont te geven terwijl ie lag te zonnebaden, lekker irritant... ik ben ook niet helemaal onschuldig :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 16:18

Hij heeft net én de druppels, én de zalf weer op z'n kop gekregen. Oh, wat is ie dan bang... wég was ie. Maar gelijk maar even zachtvoer in de bakjes gedaan, toen kwam ie al weer aan. Hopelijk krijgt de zalf dan iets langer om in te trekken.
Maar jeetje, het ziet er echt al kleiner uit, die plek!!! Na een bijna twee dagen smeren al?!? Top!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:27

Arme kater :P

Maar idd vind zelf dat als je een "vies" wondje 1 nacht afgedekt kan houden met zalf, dat het al dag en nacht verschil is.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:39

Ik heb zelf een gemeen wondje wat niet lekker wil genezen en gebruik nu de vetramil voor mijzelf ;p

Mijn poep in de broek kater heeft een tijdje pilletjes moeten slikken.
Wat hier hielp is snoepjes, snoepje en onder tussen snel kat tussen benen klemmen, bekje open, pil erin en gelijk weer een snoepje.
Hiermee ging het steeds makkelijker en werd de Ik-haat-jou fase steeds korter

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 18:46

Ik moet de wonden van mijn kat (heeft er bijna altijd wel één) juist bijna altijd open houden (maken) en dan gaat ie bij jouw kat niet dicht pff :D

Hopelijk gaat het op deze manier verder, lijkt goed te helen dus!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 18:49

Sorro schreef:
Ik heb zelf een gemeen wondje wat niet lekker wil genezen en gebruik nu de vetramil voor mijzelf ;p

Mijn poep in de broek kater heeft een tijdje pilletjes moeten slikken.
Wat hier hielp is snoepjes, snoepje en onder tussen snel kat tussen benen klemmen, bekje open, pil erin en gelijk weer een snoepje.
Hiermee ging het steeds makkelijker en werd de Ik-haat-jou fase steeds korter

Pillen? Bij deze kat? Nope. Wordt m niet, dat gaat echt niet lukken. En snoepjes zijn helemaal niet belangrijk meer als er iets vies in zit, na komt, vooraf in moet :')

Net als bij mijn ezeltjes: gék op wortelen, doen álles voor een wortel! Behalve als ze de trailer in moeten, dan zijn wortels opeens erg vies :D

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:53

Zijn broer werkte het ook niet.. daar was de enige methode in een handdoek wikkelen en hopen dat je snel genoeg bent en het ver genoeg naar binnen kan gooien voor je zelf toegetakeld werd

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-14 23:33

Maar als ik dat doe heb ik een kat die weer bang voor me is de komende tijd... het zit diep bij m, dat is er echt niet zomaar uit. Ik wil hem niet teveel dwingen. Ben allang blij dat ik hem een paar keer per dag die honingzalf op kan smeren :D