Paperboy schreef:palousa_boy schreef:
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik zal niet terug bijten als mijn hond mij zou pakken, maar hier zitten wel degelijk consequenties aan vast.
Als mijn paard mij zou willen schoppen, krijgt hij er gewoon bij voorbaat al een terug. (En 9 van de 10 keer draag ik stalen neuzen) zo gaat dat in de natuur onderling ook, waarom zou ik dan eerst in m'n zak moeten zoeken naar een clicker (mijn handen zijn nogal groot en passen net in m'n zak) om daar een click mee te geven? Voor een schop hoef ik alleen m'n been te bewegen en komt veel directer aan. Hij wilde mij immers ook schoppen, en bij mij doet dat veel meer pijn dan bij hem.
Zelfde voor m'n hond, die sleep of til (hond is 35 kilo) ik aan d'r nekvel of halsband weer naar d'r plaats, mag ze zich overgeven en is het goed, doet ze dit niet volgt de volgende correctie.
Heel simpel, heel duidelijk.. Ik ben de baas
Wauw ben ik blij dat ik geen dier ben en bij jou woon zeg...... jammer dat er nog steeds mensen rondlopen die denken alles te weten maar geen idee hebben hoe je met een dier om moet gaan.
Dat moet je zelf weten. De hond in kwestie is hier bij mij heel erg opgeknapt.
Die viel vroeger honden aan, nu woont ze met 3 andere honden samen.
Heel af en toe valt ze terug in d'r oude gedrag. Als ik dat niet afstraf dan gaat ze het weer normaal vinden. ( ja ik ben ook weleens naar de wc en ben dan dus niet op tijd om haar te corrigeren voor ze de andere hond pakt)
Voor haar werk het prima op deze manier. De andere honden krijgen weer een andere aanpak, maar dat komt per geval.
Actie -> reactie werkt prima.
Het zelfde principe is meteen hard hè roepen ofzo, maar bij deze hond werkt dat niet, want die sluit zich meteen af voor alles en iedereen.
)