Help hond bijt!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:04

Paperboy schreef:
palousa_boy schreef:

Ben ik het helemaal mee eens.

Ik zal niet terug bijten als mijn hond mij zou pakken, maar hier zitten wel degelijk consequenties aan vast.
Als mijn paard mij zou willen schoppen, krijgt hij er gewoon bij voorbaat al een terug. (En 9 van de 10 keer draag ik stalen neuzen) zo gaat dat in de natuur onderling ook, waarom zou ik dan eerst in m'n zak moeten zoeken naar een clicker (mijn handen zijn nogal groot en passen net in m'n zak) om daar een click mee te geven? Voor een schop hoef ik alleen m'n been te bewegen en komt veel directer aan. Hij wilde mij immers ook schoppen, en bij mij doet dat veel meer pijn dan bij hem.

Zelfde voor m'n hond, die sleep of til (hond is 35 kilo) ik aan d'r nekvel of halsband weer naar d'r plaats, mag ze zich overgeven en is het goed, doet ze dit niet volgt de volgende correctie.
Heel simpel, heel duidelijk.. Ik ben de baas

Wauw ben ik blij dat ik geen dier ben en bij jou woon zeg...... jammer dat er nog steeds mensen rondlopen die denken alles te weten maar geen idee hebben hoe je met een dier om moet gaan.

Dat moet je zelf weten. De hond in kwestie is hier bij mij heel erg opgeknapt.
Die viel vroeger honden aan, nu woont ze met 3 andere honden samen.
Heel af en toe valt ze terug in d'r oude gedrag. Als ik dat niet afstraf dan gaat ze het weer normaal vinden. ( ja ik ben ook weleens naar de wc en ben dan dus niet op tijd om haar te corrigeren voor ze de andere hond pakt)

Voor haar werk het prima op deze manier. De andere honden krijgen weer een andere aanpak, maar dat komt per geval.

Actie -> reactie werkt prima.
Het zelfde principe is meteen hard hè roepen ofzo, maar bij deze hond werkt dat niet, want die sluit zich meteen af voor alles en iedereen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:29

palousa_boy schreef:
geerke schreef:
hoe corrigeren ze elkaar dan in een roedel?Ik weet wel dat een mens geen hond is maar toch....
Ik bedoelde ook niet een hond in elkaar schoppen,maar een flinke ruk aan een slipketting geven.
Maar weet je....als je vroeger een paard had wat trapte gaf je hem gewoon een knal met de zweep....nu moet er gegrondwerkt worden en geclickerd.En die tendens zie je ook in de honden wereld.

Ik zal niet terug bijten als mijn hond mij zou pakken, maar hier zitten wel degelijk consequenties aan vast.
Als mijn paard mij zou willen schoppen, krijgt hij er gewoon bij voorbaat al een terug. (En 9 van de 10 keer draag ik stalen neuzen) zo gaat dat in de natuur onderling ook, waarom zou ik dan eerst in m'n zak moeten zoeken naar een clicker (mijn handen zijn nogal groot en passen net in m'n zak) om daar een click mee te geven? Voor een schop hoef ik alleen m'n been te bewegen en komt veel directer aan. Hij wilde mij immers ook schoppen, en bij mij doet dat veel meer pijn dan bij hem.

Zelfde voor m'n hond, die sleep of til (hond is 35 kilo) ik aan d'r nekvel of halsband weer naar d'r plaats, mag ze zich overgeven en is het goed, doet ze dit niet volgt de volgende correctie.
Heel simpel, heel duidelijk.. Ik ben de baas

Ik hoop zo dat mensen als jij eens een hond tegen komen die dit niet pikt. Wat een ongelofelijk achterhaalde methode!!!

Een kat die slaat die sla je met dezelfde kracht terug. Katten slaan namelijk onderling dat is gewoon normaal kattentaal. Een hond die mij bijt die zou ik graag terug bijten dat is immers hondentaal echter als ik dat doe dan betekend het dat ik de strijd aan ga. Dit zou ik gerust doen met een pup maar absoluut niet met een volwassen hond want als deze niet zomaar accepteerd dat ik het terug doe dan trek ik toch aan het kortste einde.........
Honden corrigeren onderling heel anders als dat jij denkt. Ik heb nog nooit 1 van mijn honden zo moeten vernederen en mishandelen (mijn mening) om mijn punt duidelijk te moeten maken. Geen gedoe met trekken, duwen, op de rug dwingen enz. En ook nog nooit 1 van mijn honden of andere honden gezien dat ze het nodig vonden dat met andere honden te doen. Tenzij je honden zet in beperkte ruimte met veel stress onderling en geen duidelijke verhoudingen. Dan ga je wel rare dingen creeren en dan kan dit gebeuren.

Overigens ik ben niet tegen gedrag corrigeren maar wel tegen het corrigeren van gedrag op de manier als dat jij aan geeft. Mijn honden zou ik 'breken' die zouden totaal niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Echter zou ik dat doen met de gemiddelde stafford in de opvang dan denk ik dat ik al heel wat keren op de EHBO zou hebben gezeten.

Dus TS ga de tips van bovenstaande NIET uit te voeren. De hond beslist bij jullie al wat er wel en niet gebeurd en ga jij geweld gebruiken de kans dat hij zich omdraait en terug pakt is heel reeel aanwezig!!
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 21-04-14 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Mendy1984

Re: Help hond bijt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:31

"BIJTGRAGE HOND VERPLICHT OP CURSUS"
word zo behandeld op rtl4 in het nieuws...

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:32

CassieUltra schreef:
Dat terug brengen gaat er zeker niet inzitten.
Elk mens begint met een hond die diegene zelf leuk vind en aanspreekt.

Hiervoor hadden wij een Amerikaanse stafford shire, die getraind was om te vechten. Die hebben wij eerst als loge gehad, erna werd zij een blijvertje.
Ik hoef geen dingen te horen dat we hem weg moeten doen. Waarom? Een hond is niet zo en zal zo gemaakt zijn.
Ik ga ook niet zeggen dat het een probleemhond is, het ligt bij de mensen zelf.
Ik ben gewoon opzoek naar advies en tips waarbij we dingen kunnen proberen om dit te voorkomen en zelfs erger word.
Het negeren werkt niet. Dan trekt ie heel het huis aan God.
Ik ga opzoek naar een gedragstherapeut. En zal zeker mijn broer aansporen om toch te beginnen met cursussen. Wie niet waagd wie niet wint.
Maar het terug brengen zit er zeker niet in, alles wat je aanleert kan je ook afleren.
Dus hierbij, die hond gaat zeker niet terug maar we gaan er gewoon voor zorgen dat we weten hoe we dit moeten doen ipv terugplaatsen etc.

Deze reactie geeft al aan hoe onervaren je bent.
Deze honden zijn generaties lang gefokt en uitgeselecteerd om te vechten. Het zit ze in het bloed!!!
Om goed te kunnen vechten en te winnen moet je bepaalde kwaliteiten in huis hebben. 1 daarvan is niet opgeven maar ook niet opgeven als de ander opgeeft.
Dat houd in dat rangorde bij deze honden er voor een groot deel uitgefokt zijn. Rangorde zoals onze "normale" honden dat in het algemeen hebben, hebben pitbulls vaak niet. Wel horen ze zeer mensvriendelijk te zijn. Slaat hun gedrag over naar niet mensvriendelijk kunnen het echt tijdbommen worden.

Maar nu een hele serieuse vraag aan jou. Wat doe je als de hond wel iemand gaat aanvallen dus serieus bijten?
Weten jullie thuis dan hoe te handelen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:32

nu :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:36

hoe corrigeren ze elkaar dan in een roedel?Ik weet wel dat een mens geen hond is maar toch....
Ik bedoelde ook niet een hond in elkaar schoppen,maar een flinke ruk aan een slipketting geven.
Maar weet je....als je vroeger een paard had wat trapte gaf je hem gewoon een knal met de zweep....nu moet er gegrondwerkt worden en geclickerd.En die tendens zie je ook in de honden wereld.
[/quote]

Heel simpel, heel duidelijk.. Ik ben de baas[/quote]

Ik hoop zo dat mensen als jij eens een hond tegen komen die dit niet pikt. Wat een ongelofelijk achterhaalde methode!!!

Een kat die slaat die sla je met dezelfde kracht terug. Katten slaan namelijk onderling dat is gewoon normaal kattentaal. Honden corrigeren onderling heel anders als dat jij denkt. Ik heb nog nooit 1 van mijn honden zo moeten vernederen en mishandelen (mijn mening) om mijn punt duidelijk te moeten maken. Geen gedoe met trekken, duwen, op de rug dwingen enz.

Overigens ik ben niet tegen gedrag corrigeren maar wel tegen het corrigeren van gedrag op de manier als dat jij aan geeft. Mijn honden zou ik 'breken' die zouden totaal niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Echter zou ik dat doen met de gemiddelde stafford in de opvang dan denk ik dat ik al heel wat keren op de EHBO zou hebben gezeten.

Dus TS ga de tips van bovenstaande NIET uit te voeren. De hond beslist bij jullie al wat er wel en niet gebeurd en ga jij geweld gebruiken de kans dat hij zich omdraait en terug pakt is heel reeel aanwezig!![/quote]

wel bij de hond van TS....omdat daar al compleet fout gedrag inzit.De honden van Palousa-boy komen waarschijnlijk niet zo ver omdat ze gewoon weten waar de grens ligt.Ik heb zelf alleen maar tweede hands honden met een verleden.Geen pittbulls.Het is echt zelden dat ik meer hoef te doen dan een brul geven.De lijnen zijn gewoon gelegt,zonder slaan zonder clickeren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:37

ThreeFingers schreef:
CassieUltra schreef:
Dat terug brengen gaat er zeker niet inzitten.
Elk mens begint met een hond die diegene zelf leuk vind en aanspreekt.

Hiervoor hadden wij een Amerikaanse stafford shire, die getraind was om te vechten. Die hebben wij eerst als loge gehad, erna werd zij een blijvertje.
Ik hoef geen dingen te horen dat we hem weg moeten doen. Waarom? Een hond is niet zo en zal zo gemaakt zijn.
Ik ga ook niet zeggen dat het een probleemhond is, het ligt bij de mensen zelf.
Ik ben gewoon opzoek naar advies en tips waarbij we dingen kunnen proberen om dit te voorkomen en zelfs erger word.
Het negeren werkt niet. Dan trekt ie heel het huis aan God.
Ik ga opzoek naar een gedragstherapeut. En zal zeker mijn broer aansporen om toch te beginnen met cursussen. Wie niet waagd wie niet wint.
Maar het terug brengen zit er zeker niet in, alles wat je aanleert kan je ook afleren.
Dus hierbij, die hond gaat zeker niet terug maar we gaan er gewoon voor zorgen dat we weten hoe we dit moeten doen ipv terugplaatsen etc.

Deze reactie geeft al aan hoe onervaren je bent.
Deze honden zijn generaties lang gefokt en uitgeselecteerd om te vechten. Het zit ze in het bloed!!!
Om goed te kunnen vechten en te winnen moet je bepaalde kwaliteiten in huis hebben. 1 daarvan is niet opgeven maar ook niet opgeven als de ander opgeeft.
Dat houd in dat rangorde bij deze honden er voor een groot deel uitgefokt zijn. Rangorde zoals onze "normale" honden dat in het algemeen hebben, hebben pitbulls vaak niet. Wel horen ze zeer mensvriendelijk te zijn. Slaat hun gedrag over naar niet mensvriendelijk kunnen het echt tijdbommen worden.

Maar nu een hele serieuse vraag aan jou. Wat doe je als de hond wel iemand gaat aanvallen dus serieus bijten?
Weten jullie thuis dan hoe te handelen?

Zeer duidelijk bericht!!!

Mocht je niet overtuigd zijn TS dan raad ik aan een aantal DA's te bellen die heel eerlijk zijn en vragen hoe vaak ze dit soort honden vroegtijdig in mogen laten slapen wegens bijt incidenten. Niet schrikken hoor ik had het er pas met mijn DA over na een behoorlijk zwaar bijt incident waarbij wij als dierenambu uit moesten rukken en ik schrok in elk geval wel. Ik ben erg blij dat ik in een buurt woon waar er maar weinig van dit soort honden rond lopen en degene die er zijn die hebben gelukkig verantwoordelijke bazen. Helaas maak ik tijdens het vrijwilligers werk heel veel andere soorten bazen ook mee..........

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:49

Dank je Dierenfan!!!!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:53

CassieUltra schreef:
...alles wat je aanleert kan je ook afleren.

Dit zinnetje blijft in mijn hoofd zitten, het is namelijk echt niet waar. Was het maar zo'n feest; als gewoontes af te leren waren waren er ook veel minder mensen met verslavingen, ongezonde eetgewoontes en criminele neigingen.

Zelfs iets dat een hond één keer is overkomen vergeet hij niet. Leg voor de grap maar eens een stuk kip onder een struik zodat de hond dat 'per ongeluk' vindt. Het zal maanden of misschien wel jaren duren voor hij niet meer nog even extra snuffelt op die plek. Je kunt dat gedrag minder maken door gericht iets anders te trainen dat niet tegelijkertijd kan met snuffelen onder de struik. Als je dat lukt lijkt het nét alsf het gedrag is afgeleerd. Ligt er dan echter nog een tweede keer iets te eten en hij vindt dat zul je zien dat het gedrag eigenlijk nooit afgeleerd is en kun je er gif op innemen dat hij de plek van zijn leven nooit meer zal overslaan.

Kun je nagaan hoe goed gedrag beklijft dat veel vaker dan twee iets heeft opgeleverd. Zo leert een hond namelijk; hij gaat het gedrag vertonen dat hem iets oplevert. En dat 'iets' kan al zijn dat hij jullie op de kast krijgt. Ook negatieve aandacht is aandacht en kan gedrag versterken.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:56

Sommige reacties hier.. Neem het maar met een korreltje zout.
Hoe hebben alle ervaren mensen het moeten leren dan?
Ik ben ook in staat om hulp in te roepen logisch anders open ik geen topic.

Iedereen die met dit soort ras bemoei heeft het moeten leren dus wij ook.
En 2 extra ogen zien meer dan wij alleen.
Maar ik ga hem niet onnodig wegbrengen en in laten slapen als je ongewenst gedrag ook kan trainen.
En wij staan daar gewoon voor open
Zoals ik al benoemde ik ga opzoek naar een gedragstherapeut, en ervaring heeft met dit soort honden!
Ik ga er gewoon voor. En mijn broer ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 18:57

CassieUltra schreef:

Maar ik ga hem niet onnodig wegbrengen en in laten slapen als je ongewenst gedrag ook kan trainen.
Zoals ik al benoemde ik ga opzoek naar een gedragstherapeut, en ervaring heeft met dit soort honden!

Dat is allemaal leuk en aardig, maar zoals eerder wordt gevraagd, wat gaat er gebeuren als de hond serieus iemand bijt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:01

de kunst is een hond zoeken die bij je past ...(maar dat geldt ook voor paarden ;) )

Voorbeeld:geef mijn vader een pitbull,rottweiler ,herder,dober....gaat gewoon mis.Duurt niet lang of hij word opgegeten.
Nu heeft hij een labradorx,met een goed karakter,dat gaat goed.Mijn vader kan namelijk geen hond opvoeden.En natuurlijk moet je iedere hond opvoeden,maar het ene ras iets meer dan het andere ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:17

CassieUltra schreef:

Nou, de meeste ervaren mensen die ik ken hebben eerst een makkelijke hond of pup genomen, zich toen verdiept in gedrag van honden (bijvoorbeeld het herkennen van spanningssignalen zoals wegkijken, kwispelen, gapen, lippen likken, krabben) daarna in probleemgedrag (zoals grommen, bijten) en vervolgens besloten of ze het risico van zo'n hond in hun huis wilden hebben.

Citaat:

Dat is waar, iedereen heeft het moeten leren. Alleen vraag ik me af of je broer en jij je wel realiseren wat voor risico je precies neemt. Wist je bijvoorbeeld dat er per jaar in Nederland zo'n 150.000 mensen door honden worden gebeten, en dat dit meestal door hun eigen hond is? in 25 jaar is er zelfs 29 iemand doodgebeten door een hond.

Pitbull-type honden zijn vooral een groot risico omdat ze gefokt zijn en daarom fysiek zo geschikt zijn om vast te bijten en niet meer los te laten, waardoor je dus meer kans op schade hebt bij een incident. Ook zijn ze gefokt om snel te bijten, dus weinig signalen afgeven voor de beet. Tot slot zijn er erfelijke agressieproblemen waar veel pittbullachtigen last van hebben, en die kan de beste hondentrainer er nog niet uit krijgen.

Natuurlijk, je moet het leren. Maar als zowel jij als je broer niet weten dat grommen en kwispelen géén vriendschappelijke gebaren zijn en jullie je pas zorgen gaan maken nu de hond mensen hapt dan heb je nog heel wat te leren, de vraag is of dat gaat lukken voordat er serieuze ongelukken gebeuren.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:24

CassieUltra schreef:

Ik heb het geleerd met een hond die ook alles nog moest leren en met behulp van te voren gelezen boeken, raadplegen van internet en GELIJK op cursus te zijn gegaan.
Daarnaast heb ik nog diverse andere cursussen gevolgd zoals hoe je hondengedrag kan herkennen en wat wat betekend.
Maar ook nu ik al vele jaren werkzaam ben tussen de honden en al vele honden begeleid heb ga ik met een nieuwe eigen hond nog steeds gelijk op cursus en niet pas als er vele problemen zijn of grote problemen zijn.

Je hoeft hem niet onnodig weg te brengen en onnodig in te laten slapen. Je moet wel zeer nodig gaan trainen en serieus ermee aan het werk gaan of hem z.s.m. herplaatsen of terug brengen naar de stichting. Verder moet je bijt incidenten voorkomen. Het is goed dat je er voor gaat maar doe het ook werkelijk en zet serieus door en stop niet te snel met het 'ervoor gaan' want dan komen de problemen net zo snel weer terug en vaak nog heftiger ook want dat is het nadeel als problemen niet goed aangepakt worden dan verergeren ze.

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:32

Joolien schreef:
CassieUltra schreef:

Dat is allemaal leuk en aardig, maar zoals eerder wordt gevraagd, wat gaat er gebeuren als de hond serieus iemand bijt?

Zijn in het bezit van een break stick die hebben we aangeschaft toen onze vorige hond hadden.
En tevens werk het ook om de hond bij zn liezen te pakken. Althans bij mn vorige hond

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:35

CassieUltra schreef:
Zijn in het bezit van een break stick die hebben we aangeschaft toen onze vorige hond hadden.
En tevens werk het ook om de hond bij zn liezen te pakken. Althans bij mn vorige hond

Ho! Heel erg op passen als je ze bij de liezen pakt!!(ligt er aan hoe je ze pakt) Niet slim. Ze kunnen in een keer omdraaien en je ook nog eens in je gezicht bijten...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:38

In de liezen pakken is sowieso eng want als hij niet loslaat maar jij wel trekt kan je het vel van degene die gebeten wordt gewoon uitscheuren..

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:48

Nee ik bedoel ook niet aan de liezen trekken, het is een gevoelig stukje bij de hond, je draait soort van het velletje.

Mijn vorige hond toen ik die net had al weer aantal jaar geleden die was ik aan het uitlaten toen rende er een bordercollie het veld af en vloog mijn stafford aan.
Mijn stafford weerde af maar greep die bordercollie wel bij zn strot, toen heb ik dr liesen gepakt en gedraaid toen liet ze los en kon ik haar terug trekken
trekken

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:50

Axivoca123 schreef:
CassieUltra schreef:

Ho! Heel erg op passen als je ze bij de liezen pakt!!(ligt er aan hoe je ze pakt) Niet slim. Ze kunnen in een keer omdraaien en je ook nog eens in je gezicht bijten...

wat hebben jullie voor honden? :7
Ik heb al 25 jaar honden,met een verleden....van 60 kilo tot 10 kilo,kruisingen en rassen.Ik heb nog nooit er een breakstick tussen hoeven steken.Ben zelfs nog nooit gebeten door mijn eigen honden.

Wel door een rotweiler,pal in mijn gezicht.Gat in neus..vijf jaar geleden.Hond vanmiddag nog gezien,gewoon geaaid,alleen geef ik haar geen kusje meer :+
(hond heeft meerdere mensen in het gezicht gebeten...het laatste slachtoffer moest drie reconstructie operaties aangaan om weer een gezicht te krijgen....en dit is nu een typisch voorbeeld van mensen met een voor hun verkeerde hond :D )

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:54

Oei, ik zou zelf niet aanmodderen.
Als jouw hond een ander bijt dan kan de gemeente komen en je hond afmaken, simpelweg omdat het een pitbull is.
Die krijgen helaas een special treathment in dit geval.

Ik zou, hoe moeilijk ook, erkennen dat dit boven je macht is en een geschikt tehuis vinden.
Als eerste hond is dit geen fijne ervaring.
Sucses, en top dat je zo je best doet!

CassieUltra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 20:00

Haha, zoals ik al zei, die hond gaat nergens heen. Wij gaan gewoon een gepaste trainer zoeken.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:04

Ben het met TS eens dat je een breaking stick moet hebben en ook moet weten hoe je ermee om moet gaan.
In de liezen knijpen is niet handig. Helpt ook niet bij een Pit die in zijn raus komt. Mocht er toch reactie komen kan het zijn dat de hond zich omdraaid en jou bijt.
Trekken moet je nooit doen zoals eerder gezegd veroorzaakt grotere scheurwonden.

Je hoeft mijn raad niet op te volgen.

Je mag het allemaal overdreven vinden....en ik hoop voor jullie en jullie bezoek dat er niks gebeurd.

Ben nog wel benieuwd naar je filmpje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:09

Ik bedoel meer wat je met de hond doet als hij iemand of een dier goed te grazen neemt? Het is namelijk reeel dat dit een keer gebeurd.

Wendybrian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:13

Ik zou dan oppassen aan wie je verteld dat de hond bijt.
Zoals ik al zei, als je buurman morgen beld nemen ze jou hond zonder pardon mee.
Als hij dit gedrag tegen de inspecteur ook vertoont.