Hond ziek & zondag, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tokedri

Re: Hond ziek & zondag, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:38

Ik ben fokker en spreek altijd met alle mensen af dat ze bij nood contact opnemen . Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn pups...ook al zou ze 9 jaar zijn, onnodig lijdt omdat de mensen te laks zijn om naar een goede kliniek te gaan

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:45

Ze heeft overleg gehad met de DA en is logischerwijs diep verdrietig over het verlies van haar hond.
Is het echt nodig nu met allerhande verwijten te komen? TS heeft genoeg aan zichzelf en daar ongetwijfeld niet een paar vingerwijzende bokkers bij nodig :\

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:48

delerium schreef:
Ze heeft overleg gehad met de DA en is logischerwijs diep verdrietig over het verlies van haar hond.
Is het echt nodig nu met allerhande verwijten te komen? TS heeft genoeg aan zichzelf en daar ongetwijfeld niet een paar vingerwijzende bokkers bij nodig :\

Juust, helemaal mee eens. Dit had waarschijnlijk niet opgelost kunnen worden, hoe snel ze er ook bij was.

Sterkte TS, erg naar. :(:)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:27

Roosch schreef:
delerium schreef:

Juust, helemaal mee eens. Dit had waarschijnlijk niet opgelost kunnen worden, hoe snel ze er ook bij was.

Sterkte TS, erg naar. :(:)

Maar het lijden had korter kunnen zijn!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:28

Ja, en als m'n tante een banketstaaf had gehad dan had ze mijn oom kunnen zijn.

Het heeft geen zin om achteraf met het vingertje te gaan wijzen van 'had je maar'. Doet alleen maar zeer voor de TS. Zij is afgegaan op wat de dierenarts haar zei, dat kan niemand haar kwalijk nemen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:37

tokedri schreef:
Ik ben fokker en spreek altijd met alle mensen af dat ze bij nood contact opnemen . Ik zou het vreselijk vinden als een van mijn pups...ook al zou ze 9 jaar zijn, onnodig lijdt omdat de mensen te laks zijn om naar een goede kliniek te gaan

Een fokker ja, van ierse wolfshonden toch? Die een gemiddelde levens verwachting hebben van zeven jaar. Dat is twee jaar minder dan de leeftijd waarop de hond van de ts is gestorven.
De ironie is oorverdovend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:44

Kuggur schreef:
tokedri schreef:

Een fokker ja, van ierse wolfshonden toch? Die een gemiddelde levens verwachting hebben van zeven jaar. Dat is twee jaar minder dan de leeftijd waarop de hond van de ts is gestorven.

Wat een gelul, ik ken menige Ier die gewoon 12 word.
Ik heb eigenlijk wel altijd problemen met dit soort topics ipv Bokt te raadplegen ga gewoon naar een Da dan had de hond of geholpen geweest of ingeslapen.
Parvo is geneesbaar als je erop tijd bij bent.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:51

Bianca41 schreef:
Wat een gelul, ik ken menige Ier die gewoon 12 word.

Daar staan dus evenveel tegenover die voor hun tweede verjaardag sterven. Valt niet mee he, statistiek.
Wel opvallend dat jij alleen de ene kant van de bel curve waarneemt. Selectieve perceptie wellicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:04

nee hoor , ik ken waarschijnlijk de juiste fokkers O:) ,maar die zullen ze op ijsland niet hebben..
Maar je gaat ver oftopic want volgens mij gaat het in dit topic niet over ieren die ziek zijn op zondag.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:14

Het ging over iemand die een grote mond opentrok over de ethiek van het omgaan met ziekte bij een huisdier, terwijl ze zelf een ras fokt dat nauwelijks de helft van de levensverwachting van die van de betreffende diersoort in zijn geheel. Met name het ironische aspect daarvan.
Beweren dat deze getallen niet kloppen is trouwens je kop in het zand steken, zoek het op.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:16

Kuggur schreef:
tokedri schreef:

Wat heeft dat er mee te maken. HIer gaat het om het feit dat de hond zondag doodziek was en er allerlei smoezen werden bedacht om niet naar de dierenarts te gaan

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:58

tokedri schreef:
Zonde, ook dat je niet gegaan bent in het weekend, ws was ze niet gered geweest maar de lijdensweg korter. Ik ben blij dat ik de fokker niet ben van jou hond!!!

tuurlijk deel nog ff een trap uit als iemand al verdriet heeft, lekker bezig

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:59

tokedri schreef:

ze hebben gebeld maar als de da niet komt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 00:59

Mist schreef:
Dieren gaan niet dood aan Parvovirus zelf, het virus vermenigvuldigt zichzelf explosief in het maag/darmstelsel en vernietigd de witte bloedlichaampjes (die je nodig hebt om een virus af te weren, elimineren) na een dag of 5 ligt dus heel het imuumstelsel stil, het maag/darmstelsel zit vol met bacterieen die dan vrij spel hebben, met alle dodelijke gevolgen van dien.

Sterkte verder, heb dit uitgebreid opgeschreven zodat andere mensen hier misschien iets aan hebben.

Ik kan het hier helaas niet mee eens zijn.
Parvo vermenigvuldigd zich in de cellen, maakt de cellen stuk zodat het virus vrij komt en nieuwe cellen kan infecteren.
Vandaar ook de bloederige diarree, door de darmschade. Tenminste, zo wordt het op de faculteit diergeneeskunde verteld en zo staat het ook in mijn boeken.
Jouw verhaal speelt zeker mee en vaak heb je inderdaad secundaire bacteriële infecties, maar parvo maakt wel degelijk veel schade aan het lichaam waardoor er dehydratie, disbalans van elektrolyten en een tekort aan voedingsstoffen ontstaat wat tot shock kan leiden en dat kan wel degelijk fataal zijn. Ook kunnen bacteriën door de darmschade in de circulatie komen met sepsis (bloedvergiftiging) tot gevolg en ook dat kan fataal zijn.
Een bacteriële infectie van de darm kan ook fataal zijn, maar met een veel minder hoge mortaliteit (sterftecijfer) dan parvo.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 01:42

tokedri, alsjeblieft laat TS lekker met rust. Zij heeft gedaan wat in haar macht lag en vertrouwd op een dierenarts, wat normaal gesproken ook gewoon moet kunnen. Helaas heeft deze dierenarts de situatie niet goed ingeschat en daar zelf excuses voor gemaakt. TS heeft waarschijnlijk genoeg aan haar eigen verdriet en jouw opmerkingen voegen maar erg weinig toe.

Voor jou TS, hoop ik dat je je verdriet een plaatsje kunt geven, veel sterkte!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 05:08

Lieve TS

Heel veel sterkte!!

Ik heb precies zo iets mee gemaakt maar dan met het eten van iets giftigs

Ik hoefde niet te komen omdat het leek dat ze alles zelf uitbraakte..
Helaas toch overleden..

Ik hoop dat je het snel een plekje kan geven..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 05:26

Wat akelig TS, heel veel sterkte.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 05:37

TS heeft zich "af laten schepen" door haar da. Daar heeft ze zelf al vreselijk veel moeite mee.. is dus niet nodig om nog met modder te gooien. Denk dat ze als er een volgende keer komt wel op dr strepen zal staan , dit is een once in a lifetime F** gebeurtenis die dr echt niet in haar kouwe kleren gaat zitten.
We zijn niet allemaal zo mondig. Harde les maar niet meer terug te draaien.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 06:15

TS heeft niet goed gehandeld en DA ook niet. Daar heeft ze commentaar op gehad en de hond is helaas nu overleden, en dat is meer dan genoeg verdriet voor TS, die zichzelf het vast ook kwalijk neemt.

En als fokker ben je niet alwetend. Je kan en bent in vele gevallen geen DA ( tenzij je mijn zus bent, die is fokker en DA :') ) en jij kan als fokker door de telefoon ook geen diagnose stellen. Dus hou op te doen alsof je als fokker alles altijd weet, dat is niet zo. Kugger, iemand afrekenen op het ras wat hij of zij fokt is niet eerlijk i.m.o. er zijn namelijk tal fokkers van 'gezonde' honden rassen die ook maar raak vermeerderen en verder niks doen. Je moet mensen beoordelen op hoe ze met hun honden omgaan en wat hun fok doel is, i.p.v. met bakstenen voor je ogen maar wat raak typen op internet.

TS, veel sterkte en hopelijk kun je jouw verdriet mettertijd een plek geven.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:20

franka75 schreef:
tokedri schreef:

ze hebben gebeld maar als de da niet komt

Dan zijn er nog veel meer dierenartsen

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:22

Tokedri: schei toch uit, het is echt niet zo raar om gewoon je dierenarts te vertrouwen.

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:25

Als je jouw dierenarts vertrouwd, dan neem je het advies aan.. Ik en misschien veel anderen zouden een andere dierenarts hebben gebeld, maar niet iedereen heeft die kennis of inzicht. Ze zegt ook dat ze een andere dierenarts gaat nemen.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:39

Tokedri, ben het toch echt wel met je eens.

Nu wordt de DA afgekraakt, vind ik ook niet netjes. Je maakt mij niet wijs dat als je tegen je DA zegt dat je denkt dat de hond het niet gaat halen dat hij/zij dan zegt dat je het maar moet afwachten. Ik geloof gewoon niet dat er duidelijkheid naar de DA toe is geweest.
En er zijn idd meer dierenartsen, als je dan zo bezorgd bent dat je hond het niet gaat halen, dan laat je dat niet op zijn beloop en ga je naar een andere arts.

Dat ze verdriet heeft vind ik alleen maar normaal, maar vind het ook geen reden om niet te mogen reageren als je zo'n topic als dit hebt geopend. Snap al die mensen toch niet die op bokt advies vragen als een dier behoorlijk ziek is, zelfs nog voordat ze contact hebben gehad met een DA.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:52

Tsja, mijn hond had een paar weken geleden dezelfde symptomen, bleek een virusje wat rondwaarde. Dus ik kan me voorstellen dat de DA daaraan denkt ipv aan parvo. Als DA moet je ook een schifting maken, er zijn mensen die in het weekend om de meest onbenullige dingen bellen. Helaas is het in dit geval mis gegaan.

Tokedri, ben blij dat jij niet de fokker bent van mijn honden, verkocht is verkocht, als je zeggenschap wilt blijven houden over je pups moet je ze niet verkopen. Je hebt ze tenslotte maar een week of 8 in huis, de eigenaar jarenlang. Een betrokken fokker is fijn, maar je kunt het ook overdrijven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 10:56

Indien TS vind dat de DA echt steken heeft laten vallen zou ze kunnen overwegen om de DA voor de tuchtrechter te slepen. Echter is het de vraag of je daar aan wil beginnen of dat je het voor jezelf wil afsluiten. Dat is IMO een beetje afhankelijk van de houding van de DA.