Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:05

HorseTopShop schreef:
dierenfan schreef:
Zou jij deze hond dan gerust naast je hebben wonen of bij jou in de straat of om de hoek? Oftewel bij de tegenwoordige gemiddelde mens die een hond heeft zou je deze hond gerust durven herplaatsen? Gezien jij denkt dat er genoeg mensen zijn die een hond als dit aan kunnen?

Zou jij dan zomaar zo'n hond in huis nemen? Nee, dat doen mensen die er raad mee weten.
Er zijn genoeg herplaatsings-groepen op Facebook. En ik mag aannemen dat deze mevrouw de hond niet zomaar mee gaat geven aan iemand.

ik zou deze hond zeker niet zomaar in huis nemen. Het is geen ras wat me aan staat qua gemiddeld karakter van het ras (sterker nog dat gemiddelde karakter is al zodanig dat ik het niet zou willen) en uiterlijk vind ik over het algemeen ook niets. Daarnaast zou ik een hond van deze leeftijd met dit verhaal en achtergrond niet willen hebben. Of ik het aan zou kunnen? Wel als ik op mezelf zou wonen en ik geen andere dieren in huis zou hebben. Echter ik loop enorm veel ook in drukkere gebieden en graag met de hond los zonder dat ik erg bang moet zijn dat er iets fout gaat.

Jij denkt en verwacht dat mensen die er raad mee weten alleen voor dit soort honden gaan. Je vergeet de mensen die het denken wel aan te kunnen of het stoer vinden of gaan voor de mogelijk gratis hond omdat de eigenaar er maar wat graag vanaf wil en de hond gratis af laat halen. Helaas zijn de mensen die er echt serieus voor willen gaan EN het aan kunnen sterk in de minderheid tegenover de rest van de mensen (jep, veel ervaring met moeilijkere honden en de herplaatsing ervan)

Geen idee of mevrouw de hond niet zomaar aan iemand mee geeft. Ik denk dat ze na veel tobben en het feit dat een eigen kat door de hond gedood is misschien niet meer zo kieskeurig is en graag heeft dat de hond weg gaat en nooit meer terug komt. Echter ik ken de eigenaar uiteraard niet dus dit is idd een aanname.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:07

Je weet wel veel wat ik denk he dierenfan? Je kent mij heel erg goed lijkt wel.

Citaat:
Jij denkt en verwacht dat mensen die er raad mee weten alleen voor dit soort honden gaan.

Hoe kom je hierbij???
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 12-04-14 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:07

HorseTopShop schreef:
dierenfan schreef:
Wat gaat die huidige eigenaar doen als deze hond opgehaald wordt en ze van dit probleem af is? Gelijk om een andere? In dat geval zou ik ze niet hier bij helpen. De ene hond weg halen om de ander in zo'n situatie te brengen zou ik geen optie vinden.

Ik denk dat je eerst even moet gaan lezen voordat je commentaar geeft.
Deze mevrouw heeft de hond van haar dochter in huis. Het is helemaal niet de keuze geweest van deze mevrouw om een hond te nemen.

Goed lezen....

jep heb goed gelezen vandaar dat ik niet verwacht dat mevrouw heel kieskeurig gaat zijn om te herplaatsen die is maar wat graag van de hond af. Echter dat wil niet zeggen dat ze niet een andere hond neemt ter vervanging van deze hond maar dan een totaal ander ras wat het wel pikt met alleen leven in huis en tuin (echter mijn idee is dat daar vrijwel geen 1 normale hond echt vrolijk en blij van gaat zijn)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:08

HorseTopShop schreef:
Je weet wel veel wat ik denk he dierenfan?

Citaat:
Jij denkt en verwacht dat mensen die er raad mee weten alleen voor dit soort honden gaan.

Hoe kom je hierbij???

Dat zeg je zelf
Citaat:
Zou jij dan zomaar zo'n hond in huis nemen? Nee, dat doen mensen die er raad mee weten.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:09

dierenfan schreef:

Citaat:

Pffff, dit wordt echt strontvervelend.

Lezen is schijnbaar heel erg moeilijk voor je.

Ik ga met jou daarom ook niet verder in discussie.

dierenfan

Re: Gevaarlijk hond trainen/herplaatsen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:16

oh hadden wij een discussie? Ik dacht gewoon dat er verkeerd gelezen werd ;) vind het niet strontvervelend hoor.
Lezen vind ik niet moeilijk ik begrijp precies wat er staat en daar hoef je niet opeens de helft voor dik te drukken de hele zin hoort er namelijk bij sterker nog de hele post hoort er eigenlijk bij. Vind het ook de moeite niet waard maar wil gewoon zeggen dat ik uit ervaring weet dat vele mensen die op dit soort honden af komen deze hond niet de baas kunnen. Dat hopen en denken en verwachten ze wel maar blijkt enorm tegen te vallen. TENZIJ de hond een meegaand karakter heeft en werkelijk gewoon rust nodig heeft en veel meer beweging.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:23

Jij weet zo goed wat ik denk. En nu weet je ook nog alles over andere mensen die je ook niet kent.
Hoe kan jij oordelen over de kennis en kunde van anderen?

Deze hond kan een prima leven hebben bij iemand die er ervaring mee en verstand van heeft.

De dochter van deze mevrouw heeft de hond gewoon letterlijk bij haar gedumpt. Deze mevrouw heeft duidelijk niet de ervaring om een hond als deze aan te kunnen. Daarnaast is deze hond ook nog eens niet de keus van deze mevrouw geweest.

Les 1 bij het nemen van een hond: Kijk of de hond bij je past. En nog belangrijker, kijk of jij bij de hond past.

Ik ben zo blij dat er zoveel mensen zijn die honden als deze een goed leven geven. En niet meteen het arme dier een spuitje geven, omdat de "baas" er niet mee om weet te gaan en het dier daarom gevaarlijk noemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:27

nou..een hond die een kat dood gebeten heeft noem ik nou niet echt een reuze probleemhond...

die vrouw is gebeten in het heetst van de strijd,en tja ken beuren zeggen we dan maar,die hond heeft zich zeker niet tegen haar gericht dan had de schade wel anders geweest....

en ten 3de,dat kindje waarschuwen,tja,doet de hond dan toch netjes?? taak aan de mensen om te zorgen dat het kind de hond niet lastig kan vallen...

als een hond nou al niet eens meer mag waarschuwen wat hij gewoon niet prettig vind,kunnen we beter aibootjes gaan fokken...

nee ik lees nog steeds geen dramatische dingen over deze hond...

overigens lijkt de hond niet op een argentijn,maar op een stafford...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:40

Idd kimmie261.
Ik ben ook een keer goed gebeten door 1 van mijn honden. Had een flinke wond aan mijn been.
En nee, mijn hond is niet vals, gevaarlijk en gestoord. Het was mijn eigen domme schuld. Ik lette niet goed op.
Maar het is wel mijn reactie en opvoeding geweest waardoor mijn hond geen tweede poging tot bijten heeft gedaan.

Kinderen en honden gaan al helemaal niet zonder toezicht samen. Ook al heb je een labrador, beagle of wat dan ook.

Maak kennis met Lilo.

Lilo heb ik op 5 jarige leeftijd naar ons toegehaald. Lilo was vals, gevaarlijk en gestoord. Althans, dat zeiden ze.

Maar nee, Lilo was niet vals gevaarlijk en gestoord. Lilo heeft zoveel losers meegemaakt die haar compleet verziekt hadden. Van die sukkels die zo'n hond wel stoer vinden. Beetje uitsloven enzo. Tot sukkels die een hond willen, maar er niet voor de hond zijn. En er de ballen verstand van hebben.

De eerste ochtend konden wij niet normaal de huiskamer in. Lilo stond beneden aan de trap te grommen. Je kent het vast wel. Zo'n hele zachte, diepe grom.
Lilo probeerde elke levend dier op te vreten als ze de kans kreeg. Lilo heeft namelijk vroeger niet goed te eten gekregen en zag alles en iedereen als haar vijand. Andere honden.... Op 20 meter afstand ging ze al in de aanval. Aanval is de beste verdediging zeggen ze....

Lilo kon je ook niet normaal benaderen. Ze liet haar tanden zien en gromde naar je. Maar tegelijkertijd zat haar staart tussen haar benen en haar oren naar achteren.
Mensen met verstand van honden zien direct aan deze lichaamshouding dat ze niet vals is. Mensen met kennis van honden zien aan deze houding dat ze het eng vind. En dat er voor haar geen andere uitweg is om zich stoerder voor te doen dat ze is. Lilo zegt hiermee: "Ga aub weg. Ik ben heel eng. Ga aub weg. Laat me met rust. Ik vind dit heel eng".

Je kon Lilo ook niet normaal eten geven. Haar bak was heilig en iedereen die erbij in de buurt kwam, wilde ze grijpen.

Ofwel... Lilo was compleet verziekt.
Verziekt door de mens die er totaal geen verstand van heeft.

En kijk Lilo nu eens. Wat een geweldige hond ze is geworden.
Deze foto is van vorig jaar. 4 jaar nadat Lilo bij ons is gekomen.
Afbeelding

Ik heb nog nooit zo'n geweldige hond als Lilo gehad. Zo lief en betrouwbaar. Ze heeft een hele leuke humor.
Ik ben nog steeds elke dag dankbaar dat we toen de keus hebben gemaakt om Lilo een kans te geven.

Ik wil maar zeggen..... Zeg nooit nooit. Waar een wil is is een weg.
En natuurlijk is niet elke hond te redden. Maar 999999 van de 1000000 wel.

En ik weet 100% zeker dat de hond waar TS het over heeft niks mankeert. Ja, gebrek aan opvoeding...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:35

vind het knap dat jij dat 100% zeker weet. Ik weet 100% dat de info die hier op het forum gegeven wordt geen duidelijk beeld over de hond geeft. Zeker niet als het ook vermoedelijk om een geheel ander ras gaat.

Zoals ik eerder al schreef 3 van de 4 honden die ik gehad heb of heb (2 overleden en 1 van de huidige is wel als pup gekomen) hadden een behoorlijk verleden. Mijn vorige en huidige boxer hebben beiden bijtincidenten gehad in elk geval beiden in de begin periode toen ik ze zelf nog niet 100% kende en hun grenzen niet op tijd door had. Geen ernstige bijtincidenten (hooguit 1 tand door de huid) maar ze waren er wel. Geen haar op mijn hoofd die daar door gedacht heeft aan inslapen want achteraf waren het zeer logische reacties. Ze hadden een verleden waarbij geweld door mensen gebruikt is. Ze schrokken dus in het begin (is er bij beiden uit gegaan) van zeer onverwachtse bewegingen en weerden af uit (onnodige) zelfverdediging. Gelukkig bij beide honden 100% goed gekomen. Maar ik zal nooit durven beweren dat bij een volgende hond mij dat weer lukt.

Heb honden (meestal komen dat soort honden als gevonden honden binnen) gehad in het asiel waarmee ik dagen bezig was om een opening te vinden om bepaald gedrag te doorbreken of om hun vertrouwen zodanig te winnen dat ik ze aan kon raken. Vind dat ontzettend leuk om te doen en heb er een enorm genoegen in als het lukt maar juist dit werk maakt mij wel duidelijk dat niet alle honden te redden zijn (gelukkig wel het allergrootste gedeelte ik zou er boekwerken over kunnen schrijven!!)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:50

Kuggur schreef:
Gini schreef:

Hoezo?

Ik heb nog een leven naast bokt, in dit geval moest ik eerst een kapotte staldeur repareren. Sorry.
Mijn argumentatie dat de door de ts beschreven hond beter ingeslapen kon worden werd door jouw beantwoord met de redenatie dat je met een dergelijke instelling 'ook broodfok toe kan laten, iedere teef nestjes te laten produceren, om het overschot in te slapen'.
En dat is naar mijn mening een absurde extrapolatie.

Nee hoor, dat sloeg puur op jouw 'wat is dat toch met iedere hond willen redden'. Puur op die uitspraak.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:31

En hoe gaat het verder?

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:38

Inderdaad ik ben ook benieuwd....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:23

Voor ons gaat het helaas over. Wij zijn al een tijdje op zoek naar een herplaatser en hadden al eerder interesse in een hond. Echter werd deze laatst ergens geplaatst. Maar omdat dit niet ging zijn wij op dit moment bezig met haar. Een Cane Corso teef herplaatser. Deze teef heeft onze voorkeur omdat wij én zeer veel ervaring met dit ras en gedrag hebben én onze thuis-situatie zeer geschikt voor haar zal zijn.

Citaat:
Angie verblijft momenteel op een tijdelijk opvangadres, na een bijtincident. Dit is ontstaan door stress en mogelijk gemiste signalen van haar baasje, zover wij het kunnen beoordelen.
Het nieuwe thuis waar wij voor Angie naar zoeken zal rustig en stabiel moeten zijn. Ze zal absoluut niet geplaatst worden in een gezin met (kleine) kinderen.

TS: Ik hoop echt dat deze hond een goed plekje gaat krijgen.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 14-04-14 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:31

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:42

sallandval schreef:
Misschien is het iets voor Dutc Cell Dogs? Een project van B.etty B.uijtels: http://www.dutchcelldogs.nl/

Je weet dat die puntjes geen enkele nut hebben? :')

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 12:45

Jawel hoor, als je nu haar naam intypt op google kom je niet uit op dit topic van bokt (al kun je de andere kant op natuurlijk best mét puntjes googlen).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:42

Kortom, geen nut. En ook nog eens niet toegestaan. Ik snap het doel van die punten sowieso niet :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 14:20

sallandval schreef:
Jawel hoor, als je nu haar naam intypt op google kom je niet uit op dit topic van bokt (al kun je de andere kant op natuurlijk best mét puntjes googlen).

Nee, werkt echt niet. Daar heeft onlangs nog een topic over gelopen.
Maar dat is natuurlijk offtopic. Het mag bovendien ook niet op bokt en leest heel irritant.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 17:20

Hoe is het nou met deze hond? Is er al een oplossing?

huppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 19:56

Dat zou ik ook wel willen weten , of er goede oplossing gevonden is voor de hond?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 09:38

Nee, voor zover ik weet, is er nog geen oplossing.
De moeder is ondertussen wel terug wat relaxer in aanwezigheid van de hond. Dus, ik geloof, dat ze haar weer wat meer laat rondlopen enzo.
Maar tja, de situatie is natuurlijk niet opgelost. En op deze manier is het wachten op een nieuw incident, vrees ik. :(

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:23

Zonde van zo'n hond, het zou toch wel eens fijn zijn als mensen wat beter zouden nadenken voordat ze een dier aanschaffen.
Ik zou toch hier en daar wat advertenties gaan plaatsen en als het echt niet lukt, dan maar een spuitje. Als ik het zo lees dan is er absoluut wat aan te doen, maar dan wel door iemand die kundig genoeg is en niet door de zoveelste prutser. Beestje moet nu iemand treffen die weet wat ze moeten doen, en waar ie de rest van zijn leven kan slijten. Als je dat niet kunt bieden dan zou ik inslapen een betere optie vinden dan overal heen gesleept worden...
Als je een dier niet kunt bieden wat ie nodig heeft, dan moet je er dus niet aan beginnen :n. Ik zou heel graag weer een hond willen, maar ik heb een te klein huis en heb er te weinig tijd voor, dat is dus voorlopig nog geen optie. Mijn buren hebben een mechelaar/duitse herder combi, die hebben dus net zo'n klein hok als ik en ze laten het beestje een paar keer per dag 5 minuten buiten lopen, net zoiets als wat je omschrijft, beest ziet er ook niet echt goed uit en het verbaast me echt dat ie nog niet totaal geflipt is, braaf beest :n.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:57

Ik heb ook een klein hok (55 m2) daarin wonen twee volwassenen en twee grote honden. Wel heb ik daarbij een tuin van 6x11. Maar tijd en energie is een veel belangrijker factor dan ruimte. Als je de honden genoeg fysieke en mentale uitdaging geeft dan heb je niet per definitie een groot huis nodig.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:10

Nope, maar ik heb ook geen tuin en dus i.m.o. te weinig tijd om ze knap uit te laten, als je ziet hoe weinig ze met die hond van de buren lopen dan is dat echt om te janken, die komt dus echt maar een paar keer per dag 5 tot max 10 minuten buiten, elke dag hetzelfde kleine rondje langs de berm. Ik zou ze maar 1x per dag langere tijd uit kunnen laten en dat zelfs niet altijd elke dag, dat vind ik dus niet hondwaardig :n. En dan is mijn huis dus te klein (heb ook 3 katten trouwens, dus wordt erg vol dan)