HorseTopShop schreef:dierenfan schreef:Zou jij deze hond dan gerust naast je hebben wonen of bij jou in de straat of om de hoek? Oftewel bij de tegenwoordige gemiddelde mens die een hond heeft zou je deze hond gerust durven herplaatsen? Gezien jij denkt dat er genoeg mensen zijn die een hond als dit aan kunnen?
Zou jij dan zomaar zo'n hond in huis nemen? Nee, dat doen mensen die er raad mee weten.
Er zijn genoeg herplaatsings-groepen op Facebook. En ik mag aannemen dat deze mevrouw de hond niet zomaar mee gaat geven aan iemand.
ik zou deze hond zeker niet zomaar in huis nemen. Het is geen ras wat me aan staat qua gemiddeld karakter van het ras (sterker nog dat gemiddelde karakter is al zodanig dat ik het niet zou willen) en uiterlijk vind ik over het algemeen ook niets. Daarnaast zou ik een hond van deze leeftijd met dit verhaal en achtergrond niet willen hebben. Of ik het aan zou kunnen? Wel als ik op mezelf zou wonen en ik geen andere dieren in huis zou hebben. Echter ik loop enorm veel ook in drukkere gebieden en graag met de hond los zonder dat ik erg bang moet zijn dat er iets fout gaat.
Jij denkt en verwacht dat mensen die er raad mee weten alleen voor dit soort honden gaan. Je vergeet de mensen die het denken wel aan te kunnen of het stoer vinden of gaan voor de mogelijk gratis hond omdat de eigenaar er maar wat graag vanaf wil en de hond gratis af laat halen. Helaas zijn de mensen die er echt serieus voor willen gaan EN het aan kunnen sterk in de minderheid tegenover de rest van de mensen (jep, veel ervaring met moeilijkere honden en de herplaatsing ervan)
Geen idee of mevrouw de hond niet zomaar aan iemand mee geeft. Ik denk dat ze na veel tobben en het feit dat een eigen kat door de hond gedood is misschien niet meer zo kieskeurig is en graag heeft dat de hond weg gaat en nooit meer terug komt. Echter ik ken de eigenaar uiteraard niet dus dit is idd een aanname.
vind het niet strontvervelend hoor. 
. Ik zou heel graag weer een hond willen, maar ik heb een te klein huis en heb er te weinig tijd voor, dat is dus voorlopig nog geen optie. Mijn buren hebben een mechelaar/duitse herder combi, die hebben dus net zo'n klein hok als ik en ze laten het beestje een paar keer per dag 5 minuten buiten lopen, net zoiets als wat je omschrijft, beest ziet er ook niet echt goed uit en het verbaast me echt dat ie nog niet totaal geflipt is, braaf beest