hond gebruikt staart niet meer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MeesMo

Re: hond gebruikt staart niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 16:47

Zou me niets verbazen als de hond buiten meer afgeleid is waardoor hij niet meer op de pijn let.. Binnen gebeurt er wat minder en dan is het weer "oh ja, AUW"!

Maar goed, met wat tijd komt het vast goed

ilaan

Re: hond gebruikt staart niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:27

Vind het jammer dat er zo fel op ts wordt gereageerd terwijl ts de hond niet eens zelf een schuiver gaf. Dat deed haar moeder. Lijkt me niet dat een dochter tegen haar moeder teksten verkondigt die hier worden geschreven. Ik hoef het iig niet te proberen bij mijn moeder want dan krijg ik een optater.

Daarbij is het toch al gebeurd en zal er de volgende keer beter worden opgelet met kinderen in de buurt van de hond, tenminste dat neem ik aan.
Ook denk ik niet dat iedereen hier weet wat er precies in een hondenkoppie omgaat en wat er op dat moment is gebeurd. Het is vervelend maar weinig aan te doen.

Door zo te reageren voelt de ts zich (terecht) alleen maar aangevallen en is minder geneigd er iets mee te doen. Vind sommige reacties dan ook erg ver gaan...
Neem aan dat de ts ook wel begrijpt dat je moet oppassen met honden bij kinderen. En soms gaat het wel eens fout. Kan de beste overkomen hoor.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:35

Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb echt zitten gieren om dit topic _O- niet omdat de hond pijn had oid, dat is hartstikke vervelend, maar meer om de reacties.. :')

Fanta1; Fijn dat je een hekel hebt aan kinderen, maar voor veel mensen is een hond toch net wat minder belangrijk dan hun eigen kind :') Wel vind ik dat je gelijk hebt dat je zegt dat de hond recht heeft om zich te verdedigen. Dat wij mensen de hond als minder belangrijk zien wil inderdaad niet zeggen dat dat inhoudt dat de hond zich niet mag uiten.

TS, zoals al eerder gezegd haalt een hond inderdaad geen geintjes uit :D ik vond het wel grappig dat je dat zei trouwens, maar het is helaas niet zo :')

ik heb het misschien een beetje verkeerd gezegd maar ik bedoelde dat mijn hond wel vaker dit soort fratsen uithaalt (lees buiten niets aan de hand en binnen ineens "o zo zielig") een hond zal inderdaad geen geintjes uithalen daar heb je volkomen gelijk in.. maar ze heeft drommels goed door dat hoe zieliger ze doet hoe meer aandacht ze krijgt 8-)

en AfricanLady: zoals ik al zei.. ik was er niet bij!
ilaan: we letten inderdaad beter op met kleinere kinderen en ook kleinere honden... we denken dat het iets met oogcontactt te maken heeft op gelijke ooghoogte voelt ze zich 'baas'

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:40

Dit is madam trouwens! Zoals jullie kunnen zien valt ze ook konijntjes aan.... :Y)

Afbeelding

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:51

Yamcha schreef:
't Is niet omdat je ergens een verslag over schrijft dat je er per se verstand van hebt :) vind ik nu niet een heel sterk argument.

Het is niet dat je een bericht op bokt leest en dat je dan precies weet wat er gebeurt is, welke signalen de hond wel of niet heeft laten zien en hoe hard de schuiver was die de hond gekregen heeft.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 19:57

Yamcha schreef:
't Is niet omdat je ergens een verslag over schrijft dat je er per se verstand van hebt :) vind ik nu niet een heel sterk argument.

oké ik snap wat je bedoeld.... maar ik vind het sowieso leuk om me in dat soort dingen te verdiepen en heb dit ook gedaan... daarbij komt ook dat ik stage heb gelopen bij de DA en die heeft mij daar alles over verteld.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:27

hhensens schreef:
Arc_En_Ciel schreef:
Ik heb echt zitten gieren om dit topic _O- niet omdat de hond pijn had oid, dat is hartstikke vervelend, maar meer om de reacties.. :')

Fanta1; Fijn dat je een hekel hebt aan kinderen, maar voor veel mensen is een hond toch net wat minder belangrijk dan hun eigen kind :') Wel vind ik dat je gelijk hebt dat je zegt dat de hond recht heeft om zich te verdedigen. Dat wij mensen de hond als minder belangrijk zien wil inderdaad niet zeggen dat dat inhoudt dat de hond zich niet mag uiten.

TS, zoals al eerder gezegd haalt een hond inderdaad geen geintjes uit :D ik vond het wel grappig dat je dat zei trouwens, maar het is helaas niet zo :')

ik heb het misschien een beetje verkeerd gezegd maar ik bedoelde dat mijn hond wel vaker dit soort fratsen uithaalt (lees buiten niets aan de hand en binnen ineens "o zo zielig") een hond zal inderdaad geen geintjes uithalen daar heb je volkomen gelijk in.. maar ze heeft drommels goed door dat hoe zieliger ze doet hoe meer aandacht ze krijgt 8-)

en AfricanLady: zoals ik al zei.. ik was er niet bij!
ilaan: we letten inderdaad beter op met kleinere kinderen en ook kleinere honden... we denken dat het iets met oogcontactt te maken heeft op gelijke ooghoogte voelt ze zich 'baas'

:)) okee, dan snap ik wat je bedoelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:38

hhensens schreef:
Yamcha schreef:

oké ik snap wat je bedoeld.... maar ik vind het sowieso leuk om me in dat soort dingen te verdiepen en heb dit ook gedaan... daarbij komt ook dat ik stage heb gelopen bij de DA en die heeft mij daar alles over verteld.

cool. Dat vind ik echt cool.

Ik kan je aanraden om dan ook eens met een goede hondentherapeut mee te lopen, dat leer je echt ontzettend veel van. Een DA is op zich geen gedragsdeskundige, sommigen weten er wel echt veel van, maar anderen zijn vooral medisch echt wel goed, maar van gedrag weten ze niet heel veel.

Leuk dat je je erin verdiept.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:42

Heb ooit een keer gehad dat een kindje mijn hond bij de staart pakte toen hij met zijn kop onder water stond. Mijn hond haalde inderdaad uit. En zijn goed recht :j

kinderen moeten ook leren dat je dieren voorzichtig moet benaderen. Ipv altijd dieren de schuld geven als je kind uit lompheid handelt...
Dit is het buurmeisje ook gebeurd.

Hoe dan ook,
Ga met je hond naar de dierenarts.
Ook een kleine trap kan iets fout duwen (bv. een wervel)..

ps. even voor de duidelijkheid. Als mijn hond uithaalt zonder gegronde reden krijgt hij ook een goede oplawaai hoor! Want honden behoren zeker niet te bijten! Maar soms maken mensen het er echt zelf naar.. (kinderen maar volwassen kunnen er ook wat van...)