Boomer pup erg ziek, advies nodig?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:30

mirriejj schreef:
anneliesdj schreef:
Giardia worden ze niet zo ziek van als ts omschrijft.

TS ik heb jou een pb gestuurd, zou je die zo snel mogelijk willen beantwoorden?

Mag jij komen zeggen tegen mijn hond die doodziek is geweest van giardia.. -O-

Ja ik ken ook pups die er doodziek van waren en aan het infuus en alles moesten dus dat is zeker wel mogelijk.

TS: Wat erg. Heel veel sterkte bij deze moeilijke beslissing

Cayenne: Wat fijn dat het beter gaat. Dacht nog aan je valkje gister.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:34

Wat een vervelend nieuws!!
Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
Gaat je schoonzus nog iets verhalen bij de fokker of laten ze het zo?

Amandavd

Re: Boomer pup erg ziek, advies nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:39

Als het hier om levershunt gaat dan kan de fokker er niks aan doen. Dat is een aangeboren afwijking. Denk dat.het wel als verborgen gebrek kan tellen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:44

He....gatverdamme -O-
Ik raad je aan toch in overleg met de fokker te gaan.
Fokker kon dit ook niet weten maar wellicht dat hij coulant kan zijn jullie richting op.

Ik hoop dat het kleintje hier doorheen gaat komen en ik wens jullie alle geluk. :(:)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:44

Bedankt voor jullie medeleven!
Er is inderdaad een contract getekend met de fokker dat als er binnen 3 weken ernstige gebreken optreden ze het aankoopbedrag terug krijgen. Dus dat is sowieso gepast lijkt me.
De rest van de hoge kosten zijn voor eigen rekening denk ik..

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 08:45

Gefeliciteerd quartel! En dankjewel!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:48

willemlover schreef:
Bedankt voor jullie medeleven!
Er is inderdaad een contract getekend met de fokker dat als er binnen 3 weken ernstige gebreken optreden ze het aankoopbedrag terug krijgen. Dus dat is sowieso gepast lijkt me.
De rest van de hoge kosten zijn voor eigen rekening denk ik..

Ook dat zou ik overleggen.
Misschien dat jullie het zo kunnen voorstellen dat je het aankoopbedrag en een nieuwe pup uit kunnen zoeken.......of een tegemoetkoming in de DA kosten. Wie weet hoe positief ze zijn....nee heb je en ja kun je krijgen toch?
Ik zou er even over denken hoe het aan te pakken in ieder geval.
Ik denk trouwens wel dat de fokker de pup dan ook terug wil......
Wat een rot situatie -O-
Daarnaast hoop ik dat er snel duidelijkheid zal zijn in de verwachtingen met de pup.
Niets is zo rot als onzekerheid
Laatst bijgewerkt door quartel op 03-04-14 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ewona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:50

Onze doodzieke pup heeft weken gesukkeld met slijmerige diarree.
Daarbij had hij ook nog suikerdipjes, waardoor hij buiten westen geraakte.
Uiteindelijk had de DA hem nog maar weinig kans gegeven om er bovenop te geraken, omdat hij zo verzwakt was. Hij leek eerder een dode dan een levende pup.
Hij heeft echt weken naar de DA moeten gaan, soms een week lang 's morgens en 's avonds om een spuitje te halen en voor controle. Soms moest hij daar blijven voor infuus.
Is zelfs even in coma gegaan, waarop mijn man hem wou laten inslapen.

Na een simpele tip van een oudere dame is hij er weer bovenop gekrabbeld.
Ik geloofde er niet in, maar omdat het niet kon schaden heb ik het wel getest.
DA vond ook dat het geen kwaad kon om het te proberen.
Voor ons heeft het gewerkt.
Er was ons aangeraden om de pup elke dag een schoteltje botermelk te geven.
Natuur botermelk, dus ongesuikerde.
In het begin heb ik dat met een spuitje moeten geven, een paar keer per dag, want eten kon hij niet meer, hij hing erbij als een lappenpopje.
Zijn stoelgang werd zo zwart als pek ervan, niet vast, maar ook niet meer slijmerig.
Later begon hij zelf botermelk te likken en ging hij de goede kant op.
Toen hij terug zelf begon vaste voeding te eten, werd zijn stoelgang ook weer beter.
De botermelk verzuurde de inhoud van de darm blijkbaar (zei de DA) en daardoor kunnen de goede bacteriën hun werk weer doen.
Ik weet niet of het ook zo is, of die uitleg correct is, maar bij ons heeft het in elk geval geholpen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:59

oei oei TS,wat een slecht nieuws,heb zelfs eens zo gestaan met een pup welke geen niertjes bleek te hebben,en echt...wat hou je al snel van zo'n hondje en wat een verdriet dan...

en zo'n jong leventje nog,

heel veel sterkte,ik hoop dat ze iets kunnen doen voor jullie puppie...

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:05

mirriejj schreef:
anneliesdj schreef:

En die van mij!
Daarbij wordt dan heel snel door een da gedacht aan een ontsteking en daar ook naar behandeld.
Pas toen ik het zelf aankaartte en een bloed/ontlastingonderzoek vroeg werd er verder gekeken en giardia gecontstateerd "want dat komt niet zo vaak voor" , zei de da (tegenwoordig dus wel weer).

Vervelend verhaal TS. Hoe gaat het nu met het hondje?
Denk dat ze trouwens niet meteen opereren bij een levershunt, dit gebeurt meestal pas op latere leeftijd.
De fokker kan hier ook niks aan doen want het kan zich snel maar ook pas later openbaren en kan alleen door middel van een ammoniaktest worden aangetoond.
Een ontsteking kan weer heel veel oorzaken hebben dus die zouden ze dan weer allemaal na moeten gaan. Ook hierbij is de vraag of de fokker aansprakelijk is.
Grote vraag is natuurlijk wat je zo'n klein hondje kan laten doorstaan nog afgezien van de kosten.
Vind wel dat iedereen heel makkelijk zegt, het is een "slecht produkt" dus breng maar terug naar de fokker zodat je je geld terug krijgt.
Ik zou dat echt niet kunnen. Ik zou alles voor het beestje doen en anders mijn "verlies" maar nemen. Het gaat wel om een levend iets, niet om een stereo....

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:14

Ik dacht ook aan Giardia...

Bij ons in de omgeving is ook een ander virus rondgegaan, waarvan ze ook diarree en soms overgeven hadden. Gelukkig heeft mijn hond het niet gehad, maar die is ook wat ouder. Een pup lijkt me dan nog te zwak met te weinig antistoffen om dit te kunnen overwinnen.

Overigens denk ik niet dat dit bij deze pup aan de hand is. Ik zou de adviezen van de kliniek volgen en heel goed dat je naar een andere DA bent gegaan!!

Heel veel sterkte met Pup, ik hoop dat hij hier goed doorkomt.

Edit: Overigens kan ik me bijzonder goed voorstellen dat je een pup niet terugbrengt naar de fokker. Dat zou ik ook niet gekund hebben... Al weet ik wel dat de fokker van mijn hond alles gedaan zou hebben om mij te helpen, mocht mijn pup ziek geworden zijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:22

Agossie, even lezen, TS heeft al een diagnose gekregen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:23

Ik zou het ook niet te veel bij de fokker neerleggen. Volgens mij zijn er best duidelijke afspraken over gemaakt: Namelijk het aankoop bedrag terug als hij binnen 3 weken na ontvangst thuis ernstig ziek wordt.
Dit lijkt me heel redelijk hoor. De fokker kan hier ook niet zo heel erg veel aan doen. Je zou misschien nog een afspraak kunnen maken over de aanschaf van een nieuw hondje.

Heel goed dat jullie naar een andere DA gegaan zijn, ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen en hoop op het beste.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:24

Amandavd schreef:

Aan haar bericht te lezen heeft ze dat ook gedaan hoor. Agossie gaat gewoon nog even door op de laatste berichten in dit topic die allemaal over Giardia gaan. Tenminste zo lees ik het ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:26

SAKKIA schreef:
Amandavd schreef:

Aan haar bericht te lezen heeft ze dat ook gedaan hoor. Agossie gaat gewoon nog even door op de laatste berichten in dit topic die allemaal over Giardia gaan. Tenminste zo lees ik het ;)

Citaat:
Overigens denk ik niet dat dit bij deze pup aan de hand is. Ik zou de adviezen van de kliniek volgen en heel goed dat je naar een andere DA bent gegaan!!

De diagnose is een levershunt of ontsteking aan de lever. Naar mijn lezen suggereert het feit dat Agossie denkt dat Giardia niet het geval is, dat ze niet weet dat er al een diagnose is.

Maar wellicht lees ik het fout.

eef_doortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:33

wat naar allemaal, hopelijk is er snel nieuws en mag de pup opknappen

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:33

Amandavd schreef:
Agossie schreef:

De diagnose is een levershunt of ontsteking aan de lever. Naar mijn lezen suggereert het feit dat Agossie denkt dat Giardia niet het geval is, dat ze niet weet dat er al een diagnose is.

Maar wellicht lees ik het fout.

Dat laatste... Jij leest het fout. Waarom zou ik voorstellen de adviezen van de kliniek te volgen als ik dan niet had gelezen dat de pup een shunt heeft of een ontsteking in de lever? Niet meteen roepen dat iemand goed moet lezen als je dit zelf ook niet doet. :)

Ik dacht in de eerste instantie aan Giardia, maar nadat TS bij de kliniek is geweest en daar een andere diagnose heeft gehoord, adviezeerde ik om de adviezen van deze kliniek te volgen.

TS, ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden van alles. Ik hoop echt dat de pup er helemaal goed uitkomt en dat de operatie, mocht die nodig zijn, goed uitpakt. Maar het mooist zou zijn dat er geen operatie nodig is en dat hij gewoon geneest.
Laatst bijgewerkt door Agossie op 03-04-14 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:36

mirriejj schreef:
anneliesdj schreef:

Rot voor jou, maar uitzonderingen zijn er altijd.
Giardia worden ze pas ziek van als alle symptomen langere tijd worden genegeerd.
Edit; probleem is dat Giardia best regelmatig voorkomt maar door dierenartsen meestal niet herkend wordt.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:45

Agossie schreef:
Dat laatste... Jij leest het fout. Waarom zou ik voorstellen de adviezen van de kliniek te volgen als ik dan niet had gelezen dat de pup een shunt heeft of een ontsteking in de lever? Niet meteen roepen dat iemand goed moet lezen als je dit zelf ook niet doet. :)

Ik dacht in de eerste instantie aan Giardia, maar nadat TS bij de kliniek is geweest en daar een andere diagnose heeft gehoord, adviezeerde ik om de adviezen van deze kliniek te volgen.

TS, ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden van alles. Ik hoop echt dat de pup er helemaal goed uitkomt en dat de operatie, mocht die nodig zijn, goed uitpakt. Maar het mooist zou zijn dat er geen operatie nodig is en dat hij gewoon geneest.

Omdat je van te voren zegt dat je denkt dat niet Giardia is. Als een dierenarts al gezegd heeft wat de diagnose is, dan doet het er toch niet meer toe wat jij denkt? Want dan weet je toch al dat het niet Giardia is?

Zo zie je maar dat je dingen altijd anders kan interpreteren.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 09:58

Wat goed dat ze inmiddels bij een kundige arts terecht zijn gekomen die op zoek gaat naar de oorzaak en dit waarschijnlijk ook al heeft gevonden.

Ik hoop dat ze nog iets voor de kleine pup kunnen doen , sterkte

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:18

Heel veel sterkte TS, arm hondje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:26

arm beestje!als het echt levershunt is is dat erg ernstig.Maar komt dat na drie dagen in ene aan het licht dan?Terwijl hij bij de fokker nog vrolijk en gezond was en zelfs een gezondheids verklaring heeft gekregen?
Ik hoop dat dat het niet is.. :7

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:33

Levershunt moet je specifiek op laten testen als je dat wilt weten. Is niet verplicht bij veel rassen.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:36

Even snel alleen TS haar berichten doorgelezen, waaruit dus blijkt dat de pup een levershunt hheeft. Heeft de DA besproken wat er nu de mogelijkheden zijn? Volgens mij alleen opereren toch?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:36

Laptopmuis schreef:
Een pup hoort tot 8 weken bij de moeder te blijven, snap dus niet waarom die met 7 weken al is meegegeven.

Dus geen echt erkende hondenfokker maar een soort broodfok.

Met alle ellende als gevolg.