Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) slangen aanvalt
Het zijn werkhonden, die lopen los, werken aan de lijn is onmogelijk, trainen zonder TT onhandig, gevaarlijk en verwarrend. Gaat overigens niet om een pup van 2 maanden uiteraard, maar om een pup/jonge hond in werktraining van een jaar/1,5.Esther schreef:Met honden die hoog in de drift zitten kun je je afvragen of ze snappen waarvoor ze een stroomstoot krijgen. Honden die hoog in een drift/emotie zitten kunnen nl. niet leren, daarom is het nutteloos een erg agressieve of angstige hond te corrigeren, voordat ze in die emotie zitten moet je al zorgen dat ze daar niet terecht komen, dan leren ze iets.
)! Ideaal ook voor honden die bijvoorbeeld bang zijn voor een verheven stem. Colorado schreef:Je kunt geen problemen voorkomen als je ze niet aan ziet komen.
Sassy schreef:Ongelofelijk, is er op de european nursery schapendrijven (voor jonge honden tot 3 jaar) toch een NL deelneemster betrapt op het gebruik van een e-collar. Tijdens de wedstrijd!!
Iemand waar ik tot gisteren respect voor had, dat ze op haar leeftijd nog honden kon trainen en zelfs uitbrengen op trials.
Wat is die voor mij (en vele anderen) van een voetstuk afgedonderd
Daar zal ik dus nooit meer iemand naar toe sturen om te trainen.
Jezus, als je dat nodig hebt, hoe wil je dan anderen les geven?
Waar gaat dat heen als mensen ten koste van hun hond maar roem en glorie willen vergaren..
Ook een belediging voor de organisatie, Serge en zijn vrouw hebben er zoveel moeite voor gedaan, de jury, de vrijwilligers.
Is gezien door verschillende opzetters (mensen die de schapen klaar zetten voor elke deelnemer), en de hond heeft blijkbaar een aantal keren een goeie oplawaai gehad, ocharm![]()
Wat een onkunde, als je meent dat je alle regelgeving kunt tarten en slechte training kunt verdoezelen met een teletak...
Sassy schreef:kohtje schreef:En die had ze om in de wedstrijd?
Ja, toen het bemerkt werd is ze ook gediskwalificeerd.
Jury heeft gecontroleerd en kreeg nb zelf nog een schok, net als de vrouw van Serge...
ThreeFingers schreef:Waarom dan oordelen over iets waar je niks vanaf weet?
Stemming makerij. ...
ThreeFingers schreef:Nee ik heb nog nooit een border collie getraind.