Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:tja, gesloten…maar wat staat er achter vermeldt:
Het Vogelasiel is per 01-01-2010 gesloten. Voor info kunt U bellen met de Dierenbescherming Zuid-Oost tel: 040-2820207
en bij de links:
http://www.vogelopvang.com/vogelasielen.html
MD_Triumph schreef:nja denk dat ik niet minder doe dan de vogelopvang, zorgen voor voedsel water en warmte.
Wanneer ze groot genoeg is laat ik haar gewoon in de tuin rond lopen en kijk ik of ze al zelf wil zwemmen in de sloot. Ze zal zelf wel eten gaan zoeken, dat is gewoon het instinct toch?
jaa zo'n warmtelamp heb ik niet.. en sowieso word ik toch wel wakker snachts om te kijken hoe het met haar gaat, kleine moeite om de kruik te vervangen
volgens mij had ze het trouwens niet koud, want daarna lag ze niet meer op de kruik maar in fleecedekentje
Veel plezier met je eendenbaby
) BaileyMix schreef:Eerlijk gezegd doen volgens mij de Dierenbescherming/vogelbescherming niet anders dan het nekje omdraaien... Het is nog vrij vroeg in het jaar dus er zijn nog niet veel soortgenootjes en ze gaan echt niet één eendje opvangen
De dierenbescherming / vogelbescherming?? BaileyMix schreef:Eerlijk gezegd doen volgens mij de Dierenbescherming/vogelbescherming niet anders dan het nekje omdraaien... Het is nog vrij vroeg in het jaar dus er zijn nog niet veel soortgenootjes en ze gaan echt niet één eendje opvangen
Maar ik heb het anders ervaren en meerderen in dit topic geven dat ook aan.
Arrabel schreef:Ik heb zelf ook is een eendje gevonden (Pino)
Die was ook alleen, en zoals een andere bokker zegt "de moeder laat ze niet voor niets alleen" dat is wel zo maar het is niet zo dat het eendje dan perse wat mankeert.
De moeder legt haar eieren over een langere periode, het ei wat ze eerder heeft gelegd komt dus eerder uit dan het ei wat ze als laatste heeft gelegd.
Als het eerste ei uit komt wacht ze een bepaalde tijd en dan gaat ze zwemmen met de kinders, ook als nog niet alle eieren zijn uitgekomen.
Het kan dus voorkomen dat er nog pulletjes uit het ei komen terwijl de moeder met de broertjes en zusjes zijn vertrokken.
En dat er een kleine kans is dat het eendje het red is ook niet waar want ze zijn bikkelhard, ik had toen bij de dierenwinkel speciaal opfok voer gehaald dat je moet wellen in water.
Op een gegeven moment liet ik hem ook zwemmen in de badkuip.
Ik heb er toch voor gekozen om hem naderhand naar het vogelasiel te brengen (in Naarden) omdat het natuurlijk ook belangrijk is om op te groeien met andere eendjes.
Doanique schreef:Zo lang TS er zelf voor kan zorgen en hem daarna gewoon in de tuin laat lopen (kan ie zelf kiezen of ie weg wilt) dan heeft ze toch gedaan wat ze kan doen? Als of de vogelopvang veel anders doet... Ja, soortgenoten. Er staan ook zo veel pony's alleen in de wei, die worden toch ook niet weggehaald door die ponyopvang?
?
femo schreef:http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
TS. is dit niet wat? dan heb je nieuwe huisdieren.