Daarnaast trok ze als een idioot aan de lijn, kon geen seconde alleen zijn, beet een kat dood en bijna een geit, poepte op de stoep, was bang voor stokken, rolstoelen, rollaters, verstandelijk gehandicapten (er zit een gvt bij ons in de buurt), bussen, dominante mensen en bezoek.
Gelukkig heb ik op zo'n moment een flinke dosis energie en geduld, had ik een perfecte voorbeeldhond in huis en wist ik een hele goede gedragstrainer. En het lukte me om bij justitie relevante informatie over haar achtergrond op te vragen, die het asiel mij weigerde te geven.
Mijn vriendin die mijn hond pas een jaar of twee kent (ze is nu 12) kan zich soms niet voorstellen hoe het geweest moet zijn. Mijn hond loopt nu overal los, negeert katten, kijkt nog wel naar paarden maar daar laat ze het bij.
Als je zelf niet al teveel van honden weet en je moet op de info van het asiel afgaan en je krijgt dit allemaal voor je kiezen, dan is het niet zo raar dat honden tig keer worden teruggebracht.
Nb. ze poept nog steeds op de stoep trouwens
(gelukkig bestaan er boterham zakjes)
Dat gedoe met zindelijk maken, en al die mensen die 'm willen aaien waar je dan aardig tegen moet doen, en zo lang wachten voor je langere wandelingen kan maken..doe mij maar een herplaatser, haha. Het lijkt me alleen wel bijzonder dat je een hond helemaal ziet opgroeien en volwassen ziet worden.
)